Data: 2018-12-18 21:49:31 | |
Autor: MF | |
Specjalnie modyfikowane, ¿eby by³y g³o¶niejsze wydechy | |
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote:
Taki sam, jak w przypadku innych aspektów wiejskiego tuningu. Zawsze wydawa³o mi siê, ¿e cicha praca silnika jest ¶wiadectwem kultury technicznej i dopracowania samochodu. Mi te¿ i prawdopodobnie wielu innym te¿, ale mi³o¶nicy wiejskiego tuningu s± zwykle spod znaku ,,po co mi muzg, jak mam dres" i ich sposobu my¶lenia normalny cz³owiek nie ogarnie. -- MF |
|
Data: 2018-12-19 10:08:25 | |
Autor: LEPEK | |
Specjalnie modyfikowane, ¿eby by³y g³o¶niejsze wydechy | |
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze:
On 18/12/18 21:09, Poldek wrote: Kategoryzowanie wszystkiego na zasadzie: "nie podoba mi siê = debil" ¶wiadczy o mocno ograniczonej wyobra¼ni. Zauwa¿, ¿e czym innym jest przesadnie g³o¶ny wydech w zaniedbanym trupie, a czym innym ³adnie brzmi±cy wydech w zadbanym samochodzie. Przynajmniej dla mnie nie wszystko to, co wypu¶ci³a fabryka jest na 100% prawilne, a wszystko pozosta³e - "be". A sk±d siê wziê³o to tuningowanie wydechów? W silnikach 4T ogólnie im "swobodniejszy" wydech, tym mocy wiêcej. Usuniêcie t³umika / t³umików powoduje zatem jej przyrost, ale te¿ wzrost ha³asu. Oczywi¶cie, chiñskie, tanie, tandetne wyroby tuningowe koncentruj± siê na tym drugim parametrze, który tylko pozoruje wzrost mocy. A z racji stosunku efektu do ceny s± do¶æ popularne. I o ile ha³as ten mie¶ci siê w granicach prawa i zdrowego rozs±dku, to ja tam nie widzê w tym nic z³ego, najwy¿ej u¶miechnê siê pod nosem na tak± "pozerkê", tak samo jak na fabryczne atrapy wlotów powietrza, czy wylotów wydechów w nowych samochodach. Jak dla mnie nie zawsze cicha praca jest ¶wiadectwem dopracowania samochodu - zale¿y do czego on mia³ byæ dopracowany po prostu. Jako¶ nie wyobra¿am sobie tak "dopracowanego" muscle car z silnikiem 5,7l V8, no chyba ¿e zamiast niego bêdzie tam silnik elektryczny ;) Ale to ju¿ zupe³nie co innego. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Kymco Xciting 500i sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2018-12-19 19:00:33 | |
Autor: Poldek | |
Specjalnie modyfikowane, ¿eby by³y g³o¶niejsze wydechy | |
W dniu 2018-12-19 o 10:08, LEPEK pisze:
W dniu 18.12.2018 o 22:49, MF pisze: £adne, nie³adne brzmienie t³umika rzecz gustu. Chodzi o to, ¿e kieruj±cy mo¿e uwa¿aæ, ¿e ma ³adne brzmienie, ale za to ludzie znajduj±cy siê np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szko³ach, szpitalach, na spacerze z dzieæmi w parku obok itp. maj± gdzie¶ "³adno¶æ" brzmienia tego t³umika, tylko po prostu jest to ha³as, który przeszkadza, irytuje i na d³u¿sz± metê szkodzi. |
|
Data: 2018-12-19 22:25:15 | |
Autor: kk | |
Specjalnie modyfikowane, ¿eby by³y g³o¶niejsze wydechy | |
On 2018-12-19 19:00, Poldek wrote:
....
Czytam tutaj http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a5m ¿e drogi powinny byæ bardziej krête :-) |
|
Data: 2018-12-24 03:07:51 | |
Autor: LEPEK | |
Specjalnie modyfikowane, ¿eby by³y g³o¶niejsze wydechy | |
W dniu 19.12.2018 o 19:00, Poldek pisze:
£adne, nie³adne brzmienie t³umika rzecz gustu. Chodzi o to, ¿e kieruj±cy mo¿e uwa¿aæ, ¿e ma ³adne brzmienie, ale za to ludzie znajduj±cy siê np. w swoich mieszkaniach przy ulicy po której on jedzie, w szko³ach, szpitalach, na spacerze z dzieæmi w parku obok itp. maj± gdzie¶ "³adno¶æ" brzmienia tego t³umika, tylko po prostu jest to ha³as, który przeszkadza, irytuje i na d³u¿sz± metê szkodzi. Na to s± normy, przepisy, limity, policja, przegl±dy itp. £adnie / brzydko - kwestia gustu. G³o¶no - kwestia przepisu. Na ca³e szczê¶cie ludzie do tych parków, szkó³, szpitali i mieszkañ docieraj± wy³±cznie na piechotê, nie powoduj±c krzty ha³asu... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Kymco Xciting 500i sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |