Spinka + łańcuch 8s = kaszana

Data: 2011-01-26 14:52:33
Autor: Marcin J.
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można sobie podszlifować. Jakieś inne pomysły lub spinki?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-01-26 14:59:14
Autor: bans
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
W dniu 2011-01-26 14:52, Marcin J. pisze:
Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za
szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można
sobie podszlifować.

Hm dziwne, mam wrażenie, że mam identyczną konfigurację i nie miałem żadnych problemów. Ale być może łańcuch mam inny, choć na 90% to tez HG50.

--
bans

Data: 2011-01-26 14:59:29
Autor: ...::QRT::...
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Dnia Wed, 26 Jan 2011 14:52:33 +0100, Marcin J. napisał(a):

Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można sobie podszlifować. Jakieś inne pomysły lub spinki?

da rade założyć wbrew temu czego doświadczyłeś i temu co gro ludzi pisze -
nie trzeba nic szlifować. Poprostu zakładasz na łańcuch tak by sie trzymało (spinka winna być na
górze między korbą  a kasetą) - uderzasz w pedały tak by gwałtownie napiąć
łańcuch i spinka w zasadzie już zapięta. Ze zdejmowaniem z niewyrobionego łańcucha jest gorzej ale też się da  :).

Data: 2011-01-26 15:23:05
Autor: amcinpiL
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
On Wed, 26 Jan 2011 14:59:29 +0100, ...::QRT::... wrote:

Ze zdejmowaniem z niewyrobionego łańcucha jest gorzej ale też się da  :).

Jep, tyle że wówczas gra jest nie warta świeczki i lepiej posiłkować się
normalnym bolcem od shimano zamiast spinką. BTW zakładanie i ściąganie sramowskiej spinki na tym łańcuchu to rzeźnia
totalna, choć faktycznie się da. --
==================
===  pozdROW   ===
===  lipnicma  ===
==================

Data: 2011-01-26 15:26:52
Autor: ...::QRT::...
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Dnia Wed, 26 Jan 2011 15:23:05 +0100, amcinpiL napisał(a):

[...]

na nowym jest problem ale na takim który już przejechał powiedzmy 500km nie
stwarza to IMO większych problemów

Data: 2011-01-26 17:44:43
Autor: mbut
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
W dniu 11-01-26 15:23, amcinpiL pisze:
[...]

Żadna rzeźnia, trzeba umiejętnie do tego podejść.

Data: 2011-01-27 16:44:59
Autor: szufla
Spinka + łańcuch 8s = kaszana

Żadna rzeźnia, trzeba umiejętnie do tego podejść.

Sluszna uwaga, trzeba umiec to zrobic.

sz.

Data: 2011-01-27 02:02:55
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
W dniu 26.01.2011 14:59, ...::QRT::... pisze:
[...]

Najczęściej przy tej operacji uszkodzi się "zamek" spinki...
.... w moim przypadku oznaczało to powrót ze sklepu z bułkami na
piechotę (nie udało się znaleźć jednej połówki spinki).

Ze zdejmowaniem z niewyrobionego łańcucha jest gorzej ale też się da  :).

Kombinerki czy szczypce i metodą Nachamowa? Znowu wycięcia na spince
dostają w tyłek, a potem pojawia się narzekanie, że się spinki
rozpinają.

Rozwiązaniem wydaje się proponowane podszlifowanie wewnętrznych blaszek
łańcucha w miejscu gdzie współpracują ze spinką (tylko "pod" spinką) -
jak do tej pory jeszcze nigdy nie "popsułem" wewnętrznych blaszek
ogniwa łańcucha - zewnętrzne kilka razy. Do tego skuwacz i spinka
Shimano (jako bezproblemowo współpracująca z łańcuchem) "w razie W".

Samemu mając jeden łańcuch HG50, a drugi PC48, w drugim miałem spinkę,
a w HG50 po przymusowym marszu dałem sobie ze spinką spokój i starałem
się tylko nie trafiać kilka razy w ten sam pin przy rozkuwaniu (byłem
zbyt leniwy by dopasowywać łańcuch do spinki łańcuch).

Obecnie do HG-50 używam spinek Shimano. Upierdliwe zwłaszcza przy
ściąganiu, przy w miarę delikatnym traktowaniu wytrzymują ponad 10 cyki
"załóż - zdejmij" (aczkolwiek ostatnio powypadały mi "stałe" piny -
wylatają na zewnątrz łańcucha, więc spinka z dwuczęściowej jest
czteroczęściowa).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-01-26 15:46:11
Autor: granat
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Marcin J. pisze:
Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można sobie podszlifować. Jakieś inne pomysły lub spinki?

lancuch hg jest szerszy 0,3mm od sramowskiego i 0,2mm od ig.
wystarczy lekko potraktowac swoznie w spince skuwaczem i wszystko chodzi jak ta lala.

granat

Data: 2011-01-26 16:12:02
Autor: piecia aka dracorp
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
[...]

Tak, mam tak samo. Tylko nie pamiętam dokładnie jaki łańcuch. Szlifowanie nie jest dobrym pomysłem bo jak ci w drodze pójdzie coś nie tak to jesteś uziemiony. Nie zapniesz łańcucha zapasową spinką np.
Ja wymieniłem na inny łańcuch, coby spinka bez problemu pasowała.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-26 18:25:03
Autor: Michał Stępień
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Marcin J. <xc-rider@wp.pl> wrote:

Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można sobie podszlifować. Jakieś inne pomysły lub spinki?

Łańcuch Sram PC-830.

Data: 2011-01-26 22:30:54
Autor: Wojtek Paszkowski
Spinka + łańcuch 8s = kaszana

"Marcin J." <xc-rider@wp.pl> wrote in message news:ihp8vj$k7k$1news.onet.pl...
Dokładniej spinka SRAMa srebrna i łańcuch HG50, oba 8s. Albo łańcuch za szeroki albo spinka za wąska. Sklep twierdzi, ze ten typ tak ma i można sobie podszlifować

ten typ tak ma i można sobie podszlifować.

Jakbyś chciał spróbować ze spinką Connexa 8sp, to też nie podpasuje.

Jakieś inne pomysły lub spinki?

Spinka KMC do szerszych łańcuchów (uwaga! są też KMC do Sh. IG/Srama/Connexa 8sp)

http://xtrabike.pl/?co=322&nr=2756&strona=0

Kupiłem kiedyś takową do HG70 i rzeczywiście spinało się bezproblemowo.

Pozdr

Data: 2011-01-27 03:56:00
Autor: mihau
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
On Jan 26, 2:52 pm, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:

Jakieś inne pomysły lub spinki?

Wpieprzyć w cholerę i kupić zapasowe sworznie. Jeszcze mi się nie
udało rozpiąć spinki bez jej zniszczenia. Sworznie wychodzą taniej :)

--
mihau

Data: 2011-01-27 13:17:33
Autor: Marcin J.
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Użytkownik "mihau" <michal.salaban@gmail.com> napisał w wiadomości news:9f695836-b03a-49fd-b71e-87148c59034da8g2000pri.googlegroups.com...
[...]

Nie w przypadku Shimano
http://tinyurl.com/5u7w3w3

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-01-28 10:09:24
Autor: mihau
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
On Jan 27, 1:17 pm, "Marcin J." <xc-ri...@wp.pl> wrote:

>Wpieprzyć w cholerę i kupić zapasowe sworznie. Jeszcze mi się nie
> udało rozpiąć spinki bez jej zniszczenia. Sworznie wychodzą taniej :)

Nie w przypadku Shimanohttp://tinyurl.com/5u7w3w3

A spinka po ile chodzi? Bo SRAM za 6zł, więc nadal sworznie wychodzą o
złotówkę taniej ;)

--
mihau

Data: 2011-01-27 13:22:26
Autor: Marcin J.
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Dzięki za pomysły. Ostatecznie zastosowałem metodę QRT poprzedzoną szlifowaaniem spinki i jednego końca łańcucha. Efekt: spięło się łatwo ale jeden zawias (prawdopodobnie ten niedoszlifowany) chodzi dość ciężko. Test rozpinania nie wcześniej niż za 500 km.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-01-28 12:25:26
Autor: Wojtek
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
[...]

Masz wyjątkowy sentyment do akurat takiej a nie innej konfiguracji czy kupiłeś mając nadzieję, że zagra a nie bardzo chciało?? Całkiem niezła burza mózgów się wywiązała, co by tu zrobić, żeby jednak spiąć... Tak tylko z czystej ciekawości pytam.
Żeby nie mielić na pusto dodam, że tak jak któryś z przedmówców po prostu używam Srama do Srama czyli spinka do PC 830 albo 850. Mam trochę dziwną konfigurację wynikającą z kolejnych upgradów czyli przerzuty Shimano T/XT, P/LX korba FSA Alpha Drive 44/32/22 kaseta i łańcuch SRAM 8/11-32 - współdziałanie bez zarzutów.
Pozdrówka.

Data: 2011-01-28 14:47:16
Autor: Marcin J.
Spinka + łańcuch 8s = kaszana
Użytkownik "Wojtek" <kazek58WYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:2679.00000182.4d42a7a6newsgate.onet.pl...

Masz wyjątkowy sentyment do akurat takiej a nie innej konfiguracji czy kupiłeś
mając nadzieję, że zagra a nie bardzo chciało??

Odpowiedź b). Do tej pory stosowałem spinki (SRAM i Wippermann) z łańcuchami 9s bez problemu, a sprzedawca nie poinformował o braku kompatybilności.

--
Pozdrowionka
marcin

Spinka + łańcuch 8s = kaszana