Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Data: 2012-08-07 00:59:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Hello Lukasz,

Tuesday, August 7, 2012, 12:14:20 AM, you wrote:

będę za parę dni otwierał firmę informatyczną. Będę się rozliczał
poprzez KPiR. Mam pewien dylemat z wykonaniem spisu z natury. Ogólnie
wygląda to tak, że na dzień otwarcia będę dysponował w mojej firmie
programem komputerowym(nie dokończonym jeszcze, mojego autorstwa) -

[...]

Więc jak to jest? Mój program zalicza się do spisu z natury?

Nie. Towarem, który sprzedajesz jest prawo (licencja), zapewne na
użytkowanie.

Laptop i drukarkę chciałbym wprowadzić do firmy poprzez dokument
wewnętrzny/deklarację, że przeznaczam ten sprzęt do prowadzenia
działalności - w spisie z natury one nie będą brane pod uwagę bo
podchodzą pod co najwyżej wyposażenie.

Tylko potem bedziesz mial kłopot z wyprowadzeniem z ewidencji.
Będziesz musiał albo sprzedać albo zlikwidować.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-08-07 01:31:58
Autor: Lukasz
Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
W dniu 07.08.2012 00:59, RoMan Mandziejewicz pisze:
będę za parę dni otwierał firmę informatyczną. Będę się rozliczał
poprzez KPiR. Mam pewien dylemat z wykonaniem spisu z natury.
Ogólnie wygląda to tak, że na dzień otwarcia będę dysponował w
mojej firmie programem komputerowym(nie dokończonym jeszcze, mojego
autorstwa) -

[...]

Więc jak to jest? Mój program zalicza się do spisu z natury?

Nie. Towarem, który sprzedajesz jest prawo (licencja), zapewne na
użytkowanie.

Czyli dobrze sądzę, że w moim przypadku spis z natury wynienie 0 zł i
brak pozycji? Licencja jest niepoliczalna - kto ją zakupi temu ją dam.
Program nie jest na wyłączność kupującego.

Laptop i drukarkę chciałbym wprowadzić do firmy poprzez dokument
wewnętrzny/deklarację, że przeznaczam ten sprzęt do prowadzenia
działalności - w spisie z natury one nie będą brane pod uwagę bo
podchodzą pod co najwyżej wyposażenie.

Tylko potem bedziesz mial kłopot z wyprowadzeniem z ewidencji.
Będziesz musiał albo sprzedać albo zlikwidować.

Chciałbym lekko podrążyć ten temat. Kwestia jest taka, że drukarka ma z
5 lat, w chwili zakupu kosztowała z 300 zł, teraz to może ktoś by ją
wzią za 10 zł(albo musiałbym do niej dopłacić ;)), natomiast laptop ma 2
lata i był zakupiony za 1500 zł brutto(mam chyba nawet rachunek) -
powinienem jakoś odnotować używanie tego sprzętu? Głównie chodzi mi o
to, że dokupię pewne rzeczy do nich(toner, system operacyjny, mysz
bezprzewodowa) - nie chciałbym mieć później problemów z powodu wrzucenia
w koszty czegoś, co zostało zurzyte do rzeczy, które nie zostały
zgłoszone/zarejestrowane do prowadzenia działalności. Oczywiście kupię
toner i system operacyjny i będę to wykorzystywał właśnie do
działalności gospodarczej.

Pozdrawiam i mam nadzieję że nie wygłupiłem się pytaniem,
Łuaksz

Data: 2012-08-07 08:02:10
Autor: jureq
Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Dnia Tue, 07 Aug 2012 01:31:58 +0200, Lukasz napisał(a):

Chciałbym lekko podrążyć ten temat. Kwestia jest taka, że drukarka ma z
5 lat, w chwili zakupu kosztowała z 300 zł, teraz to może ktoś by ją
wzią za 10 zł(albo musiałbym do niej dopłacić ;)), natomiast laptop ma 2
lata i był zakupiony za 1500 zł brutto(mam chyba nawet rachunek) -
powinienem jakoś odnotować używanie tego sprzętu?

Jeśli masz faktury zakupu, to możesz wprowadzić do ewidencji środków trwałych w cenie zakupu. I zamortyzować jednorazowo cały ten koszt.

Głównie chodzi mi o
to, że dokupię pewne rzeczy do nich(toner, system operacyjny, mysz
bezprzewodowa) - nie chciałbym mieć później problemów z powodu wrzucenia
w koszty czegoś, co zostało zurzyte do rzeczy, które nie zostały
zgłoszone/zarejestrowane do prowadzenia działalności.

W zasadzie nie znam wypadków żeby US robił problemy w takim wypadku, nawet przy drukarce "nie wprowadzonej do DG". Co najwyżej nieco zwiększa się ryzyko pytania: "A na czym drukuje pan prywatne dokumenty?"

Oczywiście kupię
toner i system operacyjny i będę to wykorzystywał właśnie do
działalności gospodarczej.

Jak napisałem w drugim poście, tego właśnie nie byłbym pewien.

Data: 2012-08-08 23:36:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
On Tue, 7 Aug 2012, jureq wrote:

Dnia Tue, 07 Aug 2012 01:31:58 +0200, Lukasz napisał(a):

Chciałbym lekko podrążyć ten temat. Kwestia jest taka, że drukarka ma z
5 lat, w chwili zakupu kosztowała z 300 zł, teraz to może ktoś by ją
wzią za 10 zł(albo musiałbym do niej dopłacić ;)), natomiast laptop ma 2
lata i był zakupiony za 1500 zł brutto(mam chyba nawet rachunek) -
powinienem jakoś odnotować używanie tego sprzętu?

Jeśli masz faktury zakupu, to możesz wprowadzić do ewidencji środków
trwałych w cenie zakupu. I zamortyzować jednorazowo cały ten koszt.

Głównie chodzi mi o
to, że dokupię pewne rzeczy do nich(toner, system operacyjny, mysz
bezprzewodowa) - nie chciałbym mieć później problemów z powodu wrzucenia
w koszty czegoś, co zostało zurzyte do rzeczy, które nie zostały
zgłoszone/zarejestrowane do prowadzenia działalności.

W zasadzie nie znam wypadków żeby US robił problemy w takim wypadku,
nawet przy drukarce "nie wprowadzonej do DG".

  W zasadzie, to ostatnie przypadki problemów ustąpiły w okolicach
2003 roku :), wtedy zmieniono zapis kwalifikujący ST; poprzednio
było o "wykorzystywanych do DG", co skończyło się opodatkowaniem
przypadków sprzedaży takich "wykorzystywanych" środków (były
wyroki NSA przyznające rację USom), również, kiedy owe ST nie
były poddawane amortyzacji.

  Ponieważ była to bzdura, szczególnie że w takim razie gorąca
stała się sprawa wszystkich samochodów od których odliczano
kilometrówkę, ustawę zmieniono i problem (ten) znikł.

Co najwyżej nieco zwiększa
się ryzyko pytania: "A na czym drukuje pan prywatne dokumenty?"

"Na tej drukarce" :P

  I natychmiast potem:
"o, a tu mam fakturę na zakup tonera w celach osobistych" :>
  ;) (bo w tym problem).

  Streszczając:
- w odróżnieniu od wyposażenia (!) nie ma przepisu, który nakazuje
  wywalenie z kosztów amortyzacji tylko dlatego, że ST wcześniej,
  później lub w trakcie DG był równocześnie wykorzystywany do
  celów nie DG
- amortyzacja jednorazowa nie jest wyjątkiem
- oczywiście koszty eksploatacyjne to inna sprawa, powinny być
  "dzielone".
  Ale przyznam że też nie słyszałem aby ktoś próbował liczyć
  przedsiębiorcy kartki wydrukowane "nie do DG".

Oczywiście kupię
toner i system operacyjny i będę to wykorzystywał właśnie do
działalności gospodarczej.

Jak napisałem w drugim poście, tego właśnie nie byłbym pewien.

....zabieram się za szukanie tego posta...

pzdr, Gotfryd

Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona