¦piwór puchowy- proszę o poradę

Data: 2011-07-18 23:20:14
Autor: Chrz±szczu
¦piwór puchowy- proszę o poradę
> "kałkaz" mnie poraził ;)

Domy¶lam się ;D

--

Data: 2011-07-19 19:37:22
Autor: Aleksander Boberski
¦piwór puchowy- proszę o poradę
Użytkownik "Chrz±szczu" <chrzaszczu.pajakiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:658f.0000014f.4e24a38enewsgate.onet.pl...
&gt; &quot;kałkaz&quot; mnie poraził ;)

Domy¶lam się ;D

Zaczynałem się już zastanawiać, czy jest tam również żleb Pod Wysranki ;)

    Ze ¶piworami to jest tak, że ciężko się opierać na opiniach, bo każdy ma inn± odporno¶ć na zimno, wreszcie zim± w ¶piworze jest się zawsze jako¶ ubranym, więc wła¶ciwo¶ci izolacyjne ubrania też wpływaj± na ocenę.

--
Zdrówka życzę

Alek

Data: 2011-07-20 05:27:14
Autor: Doczu
Aleksander Boberski <alek@hot.pl> napisał(a):
{...} wreszcie zim± w ¶piworze jest się zawsze jako¶ ubranym, więc wła¶ciwo¶ci izolacyjne ubrania też wpływaj± na ocenę.

Nie wiem sk±d taki wniosek, że "zawsze" się jest jakos ubranym. To jednak daleko posunięte uogólnienie. Ja preferuję jednak zasadę że im mniej tym lepiej i rzadko mam na sobie co¶ więcj niz spodenki.
Pozdr.

Data: 2011-07-20 20:55:48
Autor: Aleksander Boberski
¦piwór puchowy- proszę o poradę
Użytkownik " Doczu" <doczu@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j05ovi$ct4$1inews.gazeta.pl...
[...]

No proszę, zguba się znalazła, tzn. potwierdzenie indywidualnej odporno¶ci na zimno. :-)

Aleksander Boberski

Data: 2011-07-25 07:55:20
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-07-19 19:37, Aleksander Boberski pisze:

Ze ¶piworami to jest tak, że ciężko się opierać na opiniach, bo każdy ma
inn± odporno¶ć na zimno,

Fakt.

wreszcie zim± w ¶piworze jest się zawsze jako¶
ubranym, więc wła¶ciwo¶ci izolacyjne ubrania też wpływaj± na ocenę.

Powinny wpływać bardzo słabo, chyba, że spisz ubrany w kurtkę puchow±.
WyobraĽ sobie warstwę izoluj±c± 5 cm styropianu do której dodajesz jeszcze ~5 mm flaneli. Oporno¶ć termiczna takiej podwójnej warstwy
podniesie się zaniedbywalnie mało.
BTW w ¶piworze zim± należy spać 'prawie' goło lub w bieliĽnie
termoaktywnej (cienkiej), ale przebranej przed spaniem.
Ta dzienna jest przepocona, co powoduje dyskomfort zwi±zany z zatrzymywaniem wilgoci.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-07-25 08:40:04
Autor: Aleksander Boberski
¦piwór puchowy- proszę o poradę
Użytkownik "Wojciech Wierba" <Wojciech.Wierba@ifj.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j0iut9$iq9$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Wła¶nie to miałem na my¶li. Osobi¶cie należę do osób słabo odpornych na zimno.

Aleksander Boberski

¦piwór puchowy- proszę o poradę