Spłata kredytu a cel mieszkaniowy

Data: 2009-09-11 04:37:19
Autor: Ola Ziemian
Spłata kredytu a cel mieszkaniowy
Zapewne temat był wałkowany wielokrotnie, ale takiej sytuacji jak ja
mam nie znalazłam, więc pozwalam sobie zapytać.
Otóż 4 grudnia 2007 roku podpisaliśmy notarialnie umowę przedwstępną
sprzedaży mieszkania, przy której kupujący dali nam 94 tyś zaliczki na
spłatę kredytu zaciągniętego na to mieszkanie. Przez następne 2
miesiące załatwialiśmy w sądzie zwolnienie hipoteki (warunkiem
sprzedaży mieszkania była wolna hipoteka) i na początku lutego 2008
podpisaliśmy akt notarialny i dostaliśmy resztę kwoty za mieszkanie.
Po podpisaniu aktu notarialnego w przeciągu 2 tygodni napisaliśmy
pismo do us, że pieniądze ze sprzedaży przeznaczymy na cel
mieszkaniowy. I teraz moje pytanie o spłatę kredytu. Dostaliśmy
zaświadczenie z banku o dokładniej kwocie spłaty, mój prawnik w pracy
mówi, że możemy wliczyć te 94 tysiące jako cel mieszkaniowy, bo dwa
lata biegną od dnia podpisania finalnego aktu notarialnego, ale że
zaliczka była przekazana przy umowie notarialnej przedwstępnej to
możemy spłatę kredytu, która nastąpiła po jej podpisaniu już traktować
jak cel mieszkaniowy.
miał ktoś może taki przypadek? jakie reakcje US? jak się bronić w
przypadku zakwestionowania takiej spłaty kredytu?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Ola

Spłata kredytu a cel mieszkaniowy