[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)

Data: 2014-07-09 07:29:46
Autor: jakson
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Gdzie w Polsce dostane takie cos:
http://olis.cc/catalogue/userfiles/productlargeimages/product_1609.jpg
?

Szukalem na allegro i nic - same trojniki 3 x gniazdo ethernet
a ja chce takie jak wyzej.

Data: 2014-07-09 08:58:22
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-07-09 07:29,  *jakson* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Dwa sygnały jednym kablem?
Kupiłem co¶ takiego (w natłoku prawie samych trójników):
http://allegro.pl/rozdzielacz-sieciowy-rj45-2-kable-utp-0-5m-i4223927555.html
Działa bez problemu - mam tym puszczony net i IPTV z routera FTTH do STB i drugiego Routera w salonie :)
W komplecie były 2 krótkie kabelki. Drugie 2 trzeba mieć swoje no i ten jeden który to wszystko poł±czy :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-07-09 09:57:50
Autor: mr misio
Użytkownik Mirek Ptak napisał:

[...]

Ciekawe. Jak to dziala? Bo przy tej cenie to nie ma w srodku raczej elektroniki. Czyli standard ethernetu musi przewidywac takie cudo :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-07-09 08:04:41
Autor: Jacek Politowski
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz Rozgałęźnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
In article <lpislt$9g8$1@node1.news.atman.pl>
mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik Mirek Ptak napisał:

Dwa sygnały jednym kablem?
Kupiłem co¶ takiego (w natłoku prawie samych trójników):
http://allegro.pl/rozdzielacz-sieciowy-rj45-2-kable-utp-0-5m-i4223927555.html

Ciekawe. Jak to dziala?

Normalnie. ;->
Po dwóch parach idzie jedna setka, po pozostałych dwóch druga setka.

--
Jacek Politowski

Data: 2014-07-09 10:24:54
Autor: BQB
W dniu 2014-07-09 10:04, Jacek Politowski pisze:
[...]

I wyci±ga pełne 100 megabit?

Data: 2014-07-09 08:48:08
Autor: jureq
Dnia Wed, 09 Jul 2014 10:24:54 +0200, BQB napisał(a):

W dniu 2014-07-09 10:04, Jacek Politowski pisze:
In article <lpislt$9g8$1@node1.news.atman.pl>
mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik Mirek Ptak napisał:

Dwa sygnały jednym kablem?
Kupiłem coś takiego (w natłoku prawie samych trójników):
[...]

I wyciąga pełne 100 megabit?

Oczywiście - standard 100 Mb przewiduje użycie 2 par, 1 Gb 4 pary.

Data: 2014-07-09 10:50:25
Autor: BQB
W dniu 2014-07-09 10:48, jureq pisze:
[...]

Standard przewiduje użycie 2x2 pary w jednym kablu do dwóch połączeń? Jaki?

Data: 2014-07-09 09:19:21
Autor: jureq
Dnia Wed, 09 Jul 2014 10:50:25 +0200, BQB napisał(a):

Oczywiście - standard 100 Mb przewiduje użycie 2 par, 1 Gb 4 pary.

Standard przewiduje użycie 2x2 pary w jednym kablu do dwóch połączeń?
Jaki?

A gdzie ja napisałem o dwu połączeniach?

Data: 2014-07-09 11:38:40
Autor: BQB
W dniu 2014-07-09 11:19, jureq pisze:
[...]

A np tu:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

> Oczywiście - standard 100 Mb przewiduje użycie 2 par, 1 Gb 4 pary.

Oczywiście w standardzie jest również opisane, jakimi żyłami ma iść połączenie. Do tego można również znaleźć opis dlaczego akurat tymi żyłami, a nie innymi. I dlatego takie połączenie nie ma nic wspólnego ze standardem (mowa o tym śmiesznym rozdzielaczu).

Data: 2014-07-10 21:37:46
Autor: jakson
[...]

To wazne ktora para idzie sygnal?
Standard cos o tym mowi?

Data: 2014-07-12 00:06:39
Autor: BQB
W dniu 2014-07-10 21:37, jakson pisze:
[...]

Oczywiście, że mówi. EIA/TIA 568A oraz EIA/TIA 568B. Gdzieś czytałem, że część kolorów jest (powinna być) inaczej skręcona niż reszta, ale czy to prawda - to ciężko powiedzieć. IMO stosuję standard B.

Data: 2014-07-12 08:02:49
Autor: Michal Lukasik
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
On 11/07/2014 23:06, BQB wrote:

Oczywi¶cie, że mówi. EIA/TIA 568A oraz EIA/TIA 568B. Gdzie¶ czytałem, że
czę¶ć kolorów jest (powinna być) inaczej skręcona niż reszta, ale czy to
prawda - to ciężko powiedzieć.

WeĽ ~31cm kabla cat5/5e/6 STP (najlepiej wszystkich trzech - będziesz miał porównanie), rozetnij izolację wzdłóĽ i sprawdĽ.
Nie przypadkowo akurat tyle - no ale o tym to w specyfikacji. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-07-13 23:17:49
Autor: maX
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Po dwóch parach idzie jedna setka, po pozostałych dwóch druga setka.

I wyci±ga pełne 100 megabit?

W najgorszym przypadku obie setki będ± half-duplex, ale to zazwyczaj nie ma znaczenia (zwykle szybki transfer ważny jest tylko w jedn± stronę, więc nie ma dużej różnicy czy jest half czy full duplex).

Data: 2014-07-09 09:47:15
Autor: BQB
W dniu 2014-07-09 07:29, jakson pisze:
[...]

A póĽniej pytanie, czemu mi sieć tak wolno działa, a u kolegi szybciej. Jest to niezgodne ze standardem i różnie się może zachowywać. Co chcesz w ten sposób osi±gn±ć? Oszczędzić na kablu?

Data: 2014-07-09 10:10:57
Autor: 666
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Często spada z 1 Gb do 100 Mb i tyle, poza tym ¶miga.
Bywa, że już masz kable w ¶cianie, a nie chcesz stawiać switcha.

-- -- -
A póĽniej pytanie, czemu mi sieć tak wolno działa, a u kolegi szybciej.

Data: 2014-07-10 21:41:23
Autor: jakson
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Często spada z 1 Gb do 100 Mb

"Czesto"?
Mozesz to rozwinac :)

Data: 2014-07-11 00:06:10
Autor: 666
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Nie chce mi się teraz robić eksperymentów, ale załóż, że na skrętce 4-parowej, w której wszystkie 4 pary s± wykorzystane (2 x ethernet) pójdzie na 100 Mbps (po autonegocjacji), a nie na 1 Gbps.
Nie doszedłem jeszcze, czy to sprawa skrętki, czy rozszycia na końcach (gniazda, wtyki).
Od bardzo dawna ten układ stosuję.

Data: 2014-07-12 07:31:34
Autor: Michal Lukasik
On 10/07/2014 23:06,  666 wrote:
[...]

No to oszczędĽ sobie oksperymentów. Nie ma szans, żeby 1Gb działał przy zastosowaniu rozdzielacza jak w temacie.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-07-10 21:39:41
Autor: jakson
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
A póĽniej pytanie, czemu mi sieć tak wolno działa, a u kolegi szybciej.

Dlaczego ma dzialac wolniej?

Jest to niezgodne ze standardem i różnie się może zachowywać. Co chcesz w ten sposób osi±gn±ć? Oszczędzić na kablu?

1. Nie ma miejsca na polozenie drugiego kabla.
2. Nie bedzie na nim smigac 1GbE (choc jest standard 1GbE, ktory dziala na 2 parach)

Data: 2014-07-11 00:09:08
Autor: 666
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Z uwagi na przesłuchy (wzajemne zakłócanie) sygnału pomiędzy parami.

-- -- -
Dlaczego ma dzialac wolniej?

Data: 2014-07-12 00:13:48
Autor: BQB
W dniu 2014-07-10 21:39, jakson pisze:
[...]

A dlaczego standard przewiduje użycie konkretnych par? - ze względu na eliminację zakłóceń.

1. Gdzie wszedł jeden kabelek, zawsze da radę wcisn±ć też drugi :P Chyba, że już więcej wi±zek tam idzie.
2. Jaki standard to przewiduje? W±tpię, aby to działało na 5e.

Data: 2014-07-09 10:10:01
Autor: 666
[Gdzie] Splitter Rozdzielacz RozgałęĽnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
Kupowałem podobny (bez kabelków) rozdzielacz w Meditronicu.
Bardzo przydatne.
Ale teraz po prostu sam zaciskam.

-- -- -