Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodnienie m latem?

Data: 2009-05-31 20:28:07
Autor: Marcin N
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodnienie m latem?
Witam,

Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy warto za to dopłacać?

MN

Data: 2009-05-31 11:41:12
Autor: El_Bandito
On 31 Maj, 20:28, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną
podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy
warto za to dopłacać?

Tak warto doplacic. Mam kurtke gdzie membrane mozna wypiac i spodnie
bez owej mozliwosci.
W lato czuc roznice.
Zaleta modelow bez wypinanej membrany jest to, ze masz ja zawsze na
sobie i jak Cie niezapowiedziany deszcz zlapie, to masz nieprzemakalne
spodnie :)
ale i tak jestes na tyle spocony, ze sucho Ci nie jest.

Teraz jakbym mial mozliwosc (czyt. pieniadze) to kupilbym spodnie z
wypinana membrana.

--
Pozdro
El_Bandito

Data: 2009-05-31 11:54:21
Autor: artur.zabronski
[...]

Bardzo duze :-) Chociaz jak jade w trase to czy jest 25 stopni, czy 10
biore zawsze membrane + podpinke, fakt ze na sloncu ciezko wytrzymac
jest 20min ale w jezdzie jest przyjemnie (a jak za goraco zawsze mozna
rozpiac Air-Venty).

--
Artur

Data: 2009-05-31 11:56:56
Autor: artur.zabronski
On 31 Maj, 20:54, artur.zabron...@gmail.com wrote:

[...]

W sumie to nie napisalem najwazniejszego :-) Ze wypinana membrana
sprawdza sie super na krotszych trasach i w miescie gdzie nie zawsze
jestes w ruchu, z membrana ciezko byloby wytrzymac.

--
Artur

Data: 2009-05-31 20:44:23
Autor: Leszek Karlik
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest duży m udogodnieniem latem?
On Sun, 31 May 2009 20:28:07 +0200, Marcin N  <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]
Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną  podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni?

Tak, zwłaszcza w przypadku spodni. Kurtkę jak jest gorąco można rozpiąć,
a jak tylko zejdziesz z motocykla - zdjąć. W przypadku typowych spodni
motocyklowych już tak łatwo nie jest.

(Jak się ma tzw. overpants, czyli spodnie rozpinane na bokach zakładane na
normalne, cywilne ciuchy to już jest lepiej, ale latem w takich jest
dość gorąco, a poza tym w Polsce nie są specjalnie popularne i trudno
znaleźć)

Czy warto za to dopłacać?

Jeżeli masz zamiar jeździć w danych spodniach latem, to warto.

MN
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-05-31 20:56:03
Autor: Mystik
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodni eniem latem?
Cześć

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:gvui7c$f6h$1news.onet.pl...
Niektóre modele spodni motocyklowych posiadają nie tylko wyjmowalną podpinkę, ale i membranę. Czy jest to duże udogodnienie w gorące dni? Czy warto za to dopłacać?

Ma to swoje plusy i zalety.
Z jednej strony, jest teoretycznie chłodniej. Z drugiej w razie deszczu możesz akurat nie mieć jej wpiętej.
Wypinanie i wpinanie membrany jest na tyle upierdliwe, że za chwile nie będzie chciało Ci się tego robić.
No i coś co jest najważniejsze. W gorące dni z membraną czy bez, bez odpowiedniej bielizny tak czy tak będziesz płynął.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-05-31 12:07:27
Autor: artur.zabronski
On 31 Maj, 20:56, "Mystik" <mys...@poPROTECTION.pl> wrote:

[...]
Nie przesadzajmy u mnie sprawnie to robiac to 2 minuty (zamek wkolo +
4 zatrzaski po 2 na nogawke).

--
Artur

Data: 2009-05-31 21:13:21
Autor: Mystik

Użytkownik <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:60517328-c1e8-4d05-9826-5b5f5a0421f0m19g2000yqk.googlegroups.com...
On 31 Maj, 20:56, "Mystik" <mys...@poPROTECTION.pl> wrote:

Nie przesadzajmy u mnie sprawnie to robiac to 2 minuty (zamek wkolo +
4 zatrzaski po 2 na nogawke).

Ale ile zastanawiania. Wpiąć czy nie wpiąć. I tak na końcu machasz ręką i jedziesz w ostatniej konfiguracji :).
Miałem kurtkę z wszytą membraną. Teraz kupiłem zestaw z wypinanymi i membraną i podszewką. Nie kupiłem Rukki i pewnie dlatego nie jestem specjalnie zadowolony. Jak założę membranę to ponieważ trzyma się ona tylko na górze i na dole, to czuje pewien dyskonfort przy zakładaniu i zdejmowaniu, bo po prostu lata w spodniach. W kurtce jest już w ogóle tragicznie.
Ale myślę, że doskonałego rozwiązania nie ma i już :).

pozdr.
Mystik

Data: 2009-05-31 22:37:34
Autor: Spider A.J.
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodnieniem latem?

"Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> wrote
Ale myślę, że doskonałego rozwiązania nie ma i już :).

Skora i kondom pod siedzeniem?
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-05-31 23:03:32
Autor: Leszek Karlik
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest duĹźym udogodnieniem latem?
On Sun, 31 May 2009 22:37:34 +0200, Spider A.J. <neolith@towywal.gmx.net>  wrote:

[...]
Ale myÂślĂŞ, Âże doskonaÂłego rozwiÂązania nie ma i juÂż :).
Skora i kondom pod siedzeniem?
:-)

Nadal latem gorąco będzie. Raczej mesh z kevlaru i kondom pod
siedzeniem. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-05-31 21:02:47
Autor: Marcin N

Użytkownik "Mystik" <mystik@poPROTECTION.pl> napisał w wiadomości news:gvujs4$k06$1news.onet.pl...
[...]

A jaka bielizna jest odpowiednia?

Data: 2009-05-31 21:08:57
Autor: Mystik

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:gvuk8c$l4n$1news.onet.pl...

A jaka bielizna jest odpowiednia?

Wstukaj w google: bielizna termoaktywna, otrzymasz milion linków.
Ostatnio pojawiłą się bielizna chłodząca :) - ta to ma cenę.
Niestety, bielizne tę musisz traktować tak jak każdą inną, czyli zmieniać.
Ale efekt, przynajmniej w moim przypadku, przeszedł najśmielsze oczekiwania.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-06-01 06:51:55
Autor: Lama
Mystik pisze:
[...]

No, takie kalesonki termoaktywne nieprawdopodobnie uprzyjemniają jazdę w     nieprzewiewnych spodniach :). Wydawać by sie mogło, że ubieranie dodatkowych ciuchów w upalny dzień kłóci sie z logiką, ale naprawdę warto pozbyć się tego uczucia chodzenia w foliowych workach na nogach :).

--
Lama
Puzzle poskładane !

Data: 2009-06-01 07:05:29
Autor: Marcin N

Użytkownik "Lama" <lama@lama.cc> napisał w wiadomości news:gvvmpc$l45$1sunflower.man.poznan.pl...

[...]

Czy wszystkie spodnie motocyklowe wykończone są od wewnątrz nieprzyjemnym śliskim materiałem?
Może warto kupić takie, które mają choćby siatkę.

Data: 2009-06-01 08:06:19
Autor: Mystik

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:gvvnid$tns$1news.onet.pl...

Czy wszystkie spodnie motocyklowe wykończone są od wewnątrz nieprzyjemnym śliskim materiałem?

Oczywiście, że nie. Mogą mieć i często mają siateczkę. Tylko jeżeli masz wypinaną membranę, to niestety ona juz siateckzi nie ma. I jak ją założysz, to masz w środku właśnie gumowe rury :).
No chyba, że np. w spodniach Rukki. Nie miałem i nie dotykałem więc nie wiem.

Może warto kupić takie, które mają choćby siatkę.

Oczywiście. To jest podstawa. Ale z uwagą w pierwszym punkcie.

pozdr.
Mystik

Data: 2009-06-01 10:58:20
Autor: Leszek Karlik
Spodnie - czy wyjmowana membrana jest duży m udogodnieniem latem?
On Mon, 01 Jun 2009 08:06:19 +0200, Mystik <mystik@poprotection.pl> wrote:

[...]
Oczywiście, że nie. Mogą mieć i często mają siateczkę. Tylko jeżeli masz  wypinaną membranę, to niestety ona juz siateckzi nie ma. I jak ją  założysz, to masz w środku właśnie gumowe rury :).

W ciuchach Macny jest tak, że rozpinasz zamek łączący siateczkę do kurtki i
między siateczkę a cordurę wkładasz membranę, ZTCW.

Mystik
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Spodnie - czy wyjmowana membrana jest dużym udogodnienie m latem?