Data: 2009-11-19 13:41:33 | |
Autor: raviz | |
Spodnie na rower | |
WItam
Od dawna jezdze w spodniach dresowych, ktore oczywiscie na rowerze nie maja zadnych zalet, no moze poza tym, ze nie ograniczaja ruchow. Chcialbym kupic teraz gatki, ktore bylyby bardziej rowerowe a zarazem zebym mogl je wykorzystac w czasie pieszych wypadow. Oto moje oczekiwania: -w miare wodoszczelne, wytrzymaja dluzszy deszcz -oddychajace -fajnie gdyby mialy patent na zwezenie nogawki od strony korby -wytrzymale -kieszenie cargo -fajny wyglad, przy tym cywilny do wyskoczenia w gory i miasto Przeznaczenie: jesien, zima, wiosna; w razie czego zima docieple kalesonami i ochraniaczami na kolana. Kolega ma Milo i bardzo sobie je chwali, rowniez zastanawiam sie nad wyrobem tej firmy. Zdrowko.....Rafal |
|
Data: 2009-11-19 13:50:36 | |
Autor: Coaster | |
Spodnie na rower | |
raviz wrote:
WItam Wszystkich postulatow nie spelniaja ale ja polecam z autopsji bojowki M-65 NyCo (50% nylon, 50% bawelna). Najlepsze oryginalne albo kopie Heliconu. Wytrzymuja deszcz po zaimpregnowaniu, oddychaja w miare jak kazda tkanina o tym splocie, maja troki na dole nogawki, sa niesamowicie wytrzymale, maja kieszenie cargo z trokami, fajny wyglad (maja rozne 'umaszczenia') i sa jak najbardzeij do cywilnego uzycia - praktycznie uzywam przez 95% roku (jak jest ciepplej to M-65 Vietnam style Rib-stop 100% bawelna. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-19 14:00:33 | |
Autor: raviz | |
Spodnie na rower | |
Dzieki za sugestie. Obejrze je. Chcialbym jednak uniknac impregnacji, zalezy mi na tym zeby je nalozyc, wyprac bez zadnych dodatkowych czynnosci. Poza tym obawiam sie, ze bawelna doscdobrze trzyma wilgoc zarowno z zewnatrz jak i pot. |
|
Data: 2009-11-19 14:20:42 | |
Autor: Coaster | |
Spodnie na rower | |
raviz wrote:
Formule M-65 -tek opracowano podczas wojny w Wietnamie - poprzednie model spodni M-51 byl zrobiony w 100% z bawelny co powodowalo, ze material zaczynal gnic w warunkach wietnamskiej dzungli. NyCo to byl strzalw dziesiatke. Oczywiscie przy bardzo intensywnym wysilku nie beda sie wyrabiac w odprowadzaniu wilgoci ale da sie wytrzymac a przy zwyklej nawet szybszej jezdzie na prostej bilans wilgoc/osuszanie jest (pzrynajmniej w moim wypadku) pozytywny. BTW oryginalne egzemplarze (teraz latwiej trafic rozmiarowki w maskowaniu woodland) moga byc wstepnie zaimpregnowane. Ja uzywam teraz tanszej kopii firmy Teesar (sa na allegro) bo qryginaly trudno trafic w wiekszym rozmiarze. Obsluga jest bezproblemowa. Co do trzymania potu - mozna zawsze troche zawinac nogawki i jest wtedy lepsze chlodzenie ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-19 14:23:46 | |
Autor: mbut | |
Spodnie na rower | |
raviz pisze:
Takie spodnie to juz. w ogóle nie nadaja; sie; na rower. Bawe?na to jakies' nie porozumienie, ona rzeczywis'cie dobrze trzyma wilgoc'. Kup typowo rowerowe bez wk?adki to wówczas be;dziesz móg? w nich nawet pobiegac' czy po?azic' po górach. |
|
Data: 2009-11-19 14:45:52 | |
Autor: Coaster | |
Spodnie na rower | |
mbut wrote:
raviz pisze: Pyanie podstawowe - uzywales? I przypominam, ze bawelny w splocie jest 50 procent. [...] -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-11-19 16:36:53 | |
Autor: dziki | |
Spodnie na rower | |
Uzytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisal w wiadomosci news:he3i9j$4gr$2news.supermedia.pl...
Pyanie podstawowe - uzywales? I przypominam, ze bawelny w splocie jest 50 procent. mozesz wrzucic jakiegos linka z allegro? Jezdzic w nich na rowerze nie zamierzam, ale skoro sprawdzily sie w Wietnamie to pewnie na wycieczke jesienno-zimowa z buta w gory powinny spasowac :) pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-11-19 16:48:27 | |
Autor: raviz | |
Spodnie na rower | |
mozesz wrzucic jakiegos linka z allegro? Jezdzic w nich na rowerze nie zamierzam, ale skoro sprawdzily sie w Wietnamie to pewnie na wycieczke jesienno-zimowa z buta w gory powinny spasowac :) Ja rowniez chetnie rzucilbym okiem. |
|
Data: 2009-11-19 16:57:21 | |
Autor: raviz | |
Spodnie na rower | |
Kolega jezdzi regularnie w Milo Olin i chwali je sobie:
http://allegro.pl/item812368968_spodnie_meskie_milo_olin_pro_czarne_szare_s.html |
|
Data: 2009-11-19 17:57:26 | |
Autor: szufla | |
Spodnie na rower | |
M-65 kompletnie nie nadaja sie na rower. Nie wiem jak w tym mozna jezdzic.
sz. |
|
Data: 2009-11-19 18:02:24 | |
Autor: Solar | |
Spodnie na rower | |
szufla pisze:
M-65 kompletnie nie nadaja sie na rower. Nie wiem jak w tym mozna jezdzic. Już myślałem, że tylko jak tak sądzę. :) Mam M-65, jeszcze made in US, łażę w nich na co dzień i po górach, ale na rower... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Kto chce w prawidłowy sposób rozumować, powinien odzwyczaić się od przyjmowana czegokolwiek na wiarę. Przyzwyczajenie do wiary jest największą przeszkodą nauki." Giordano Bruno |
|
Data: 2009-11-19 19:05:51 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Spodnie na rower | |
On 2009-11-19, Solar wrote:
szufla pisze: W gĂłry wolÄ coĹ z wÄĹźszymi nogawkami i lĹźejsze. Ale w bojĂłwkach mi siÄ rewelacyjnie biega po lesie. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-11-19 19:57:24 | |
Autor: karmi | |
Spodnie na rower | |
mbut pisze:
Takie spodnie to juz. w ogóle nie nadaja; sie; na rower.Nadaja; sie;, uz.ywam na co dzien', obcis?os'ci zak?adam tylko jak jade; wy?a;cznie na rower. Do roboty, na miast, etc uz.ywam bojówek. Sa; naprawde; niez?e i bardzo odporne mechanicznie. Moje szorowa?y po asfalcie juz. kilka razy. I trzymaja; sie; dzielnie. Trzeci rok. Jedynie kolor z czarnego zmieni? sie; na szaro-szmaciany. karmi |
|
Data: 2009-11-19 23:57:27 | |
Autor: JaromirD | |
Spodnie na rower | |
karmi wrote:
mbut pisze: Thunderbird bez problemu obsĹuguje polskie znaki. Po co pstrzysz (Ĺźeby nie napisaÄ dosadniej) tekst tymi znakami? I zmieĹ z Ĺaski swojej kodowanie na iso-8859-2. JaromirD |
|
Data: 2009-11-20 18:30:47 | |
Autor: karmi | |
Spodnie na rower | |
JaromirD pisze:
Thunderbird bez problemu obsĹuguje polskie znaki. Po co pstrzysz (Ĺźeby nie napisaÄ dosadniej) tekst tymi znakami? I zmieĹ z Ĺaski swojej kodowanie na iso-8859-2.Wiem, a i gdybyĹ byĹ choÄ o jotÄ mÄ drzejszy (Ĺźeby nie napisaÄ dosadniej) to byĹ zauwaĹźyĹ, Ĺźe kodowanie jest takie jak u mojego przedpiĹcy, a thunderbid domyĹlnie odpowiada z takim kodowaniem, jakie byĹo uĹźyte. karmi |
|
Data: 2009-11-20 11:36:36 | |
Autor: Marek | |
Spodnie na rower | |
U mnie tekst przedpiścy czyta się normalnie ;).
A wracając do meritum: Używam na rower i w trekkingu spodni Treksport Zipper. http://tiny.pl/hxcnw Nie do końca spełniają warunki autora wątku. Nie są wodoodporne, a kieszenie boczne mają niezbyt dużą pojemność. Jednak w moim odczuciu spodnie nieprzemakalne na rowerze to duży kłopot (choć używam i takich), bo membrana (niezależnie od jakości) przy większym wysiłku nie jest w stanie dostatecznie skutecznie transportować wilgoci na zewnątrz. Dlatego wolę raczej spodnie szybkoschnące ;). Kieszenie boczne w Zipperze mieszczą złożoną "fabrycznie" mapę, lecz są otwierane w pionie i włożenie tam mapy jest mało wygodne. Ale wystarczy złożyć ją jeszcze raz na pół i problem znika. Właściwie są schowkiem na podręczne duperele niejako przy okazji. Ponieważ zamyka je od środka siatka, skuteczniej pełnią funkcję wywietrzników, co jest szczególnie przydatne na podjazdach. Dół nogawek jest regulowany zamkiem i rzepem, a po wewnętrznej stronie zabezpieczony łatą z Kevlaru. Kevlar w zamyśle ma chronić przed uszkodzeniem nogawki rakami, ale przed łańcuchem też chroni skutecznie (bo przed rakami kiepsko ;) ). Całość uszyta jest z PowerBlock Active. Ta napuszona nazwa oznacza po prostu softshell bez warstwy ocieplającej. To daje spore możliwości przy różnych stylach jazdy. Na leniwe kręcenie na mrozie zakładam pod nie kalesony z merinowool, a na szybszą jazdę wystarczą na gołą skórę lub na lajkrowy "pampers". Materiał jest nieco sztywny, przez co gacie nie układają się na ciele tak jak dżinsy i przy tym trochę szeleści, ale jest elastyczny i wytrzymały mechanicznie oraz dobrze odprowadza wilgoć nawet przy wyższych temperaturach. Fason jest do przyjęcia również przy wyjściu do miasta i innych nieoutdoorowych zastosowaniach, choć do marynarki nie pasuje ;). Spodnie są trochę workowate, ale zgrabnie uszyte. -- Marek |
|
Data: 2009-11-19 14:00:16 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Spodnie na rower | |
raviz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
-fajnie gdyby mialy patent na zwezenie nogawki od strony korby W kwestii spodni nie pomogę, bo na rower uznaję tylko rowerowe pedał-gacie ;-) Ale w kwestii nogawek od ręki: opaski odblaskowe i już. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-11-19 20:10:41 | |
Autor: WaldekEg | |
Spodnie na rower | |
http://www.endura.pl/Dept.aspx?dept_id=110 |
|
Data: 2009-11-19 22:08:05 | |
Autor: Solar | |
Spodnie na rower | |
WaldekEg pisze:
http://www.endura.pl/Dept.aspx?dept_id=110 Właśnie Też bym polecił. Z tych 3 najbliższe wymaganiom są Singletrack. Nie są wodoodporne i nie mają kieszeni cargo, ale kieszeń na mapę mają, nieźle wyglądają, wzmocnienia, cordura itp. No i wypinany pampers. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia. Pozwólmy im umierać przy porodzie." (wczesny) Marcin Luter |
|