Spoldzielcze wlasnosciowe, czynsz a US

Data: 2010-12-14 10:56:28
Autor: LprzemekL
Spoldzielcze wlasnosciowe, czynsz a US
Hej,
Mam pytanie, kupilem wraz z rodzicami mieszkanie w bloku, spoldzielcze
wlasnosciowe. Na akcie notarialnym widnieje ja oraz rodzice, ktorzy
maja wspolnote majatkowa. Rodzice podpisali pelnomocnictwo
uprawniajace mnie do administrowania mieszkaniem. Kto z nas ma
uiszczac oplaty takie jak, np., czynsz ?
Jak to jest odbierane z punktu widzenia US, chodzi o wzbogacanie sie
oraz rozliczenia PIT ?

Data: 2010-12-14 12:31:47
Autor: badzio
On 14 Gru, 19:56, LprzemekL <zubertow...@tenbit.pl> wrote:
[...]

IMHO nie ma znaczenia, poki  oplaty sa dokonywane w terminie. Jesli
beda zaleglosci w czynszu, spoldzielnia scignie tego, kto jest
czlonkiem spoldzielni (jesli cala Wasza trojka, to solidarnie
odpowiadacie). W sprawie innych oplat (prad, gaz, kablowka etc) -
dostawca mediow bedzie scigal tego, z kim zostala podpisana umowa.

Jak to jest odbierane z punktu widzenia US, chodzi o wzbogacanie sie
oraz rozliczenia PIT ?

Nijak. Mieszkanie jest Wasze wspolne, wlasciwie to nie wiem po co bylo
Ci pelnomocnictwo. Jedyne co mi przychodzi do glowy, to zebys mogl
wyreczyc rodzicow a spoldzielnia nie mowila 'musza sie stawic wszyscy
wlasciciele mieszkania'

Data: 2010-12-14 13:50:47
Autor: LprzemekL
> [...]

Ci pelnomocnictwo. Jedyne co mi przychodzi do glowy, to zebys mogl
wyreczyc rodzicow a spoldzielnia nie mowila 'musza sie stawic wszyscy

Hmmm..., zastanawiam sie nad tym, gdyz w akcie zostaly ustalone
udzialy i mi przypada 1/3 Jezeli ja place czynsz w calosci to domyslam
sie ze rodzice sie wzbogacaja, czy tak ?

Data: 2010-12-14 23:43:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Dec 2010, LprzemekL wrote:

Hmmm..., zastanawiam sie nad tym, gdyz w akcie zostaly ustalone
udzialy i mi przypada 1/3 Jezeli ja place czynsz w calosci to domyslam
sie ze rodzice sie wzbogacaja, czy tak ?

  Chodzi Ci o to, że *formalnie* Ty go płacisz?
  Znaczy przelewy są z Twojego konta?

  Jeśli o to chodzi, to nie ma mowy.
  Na mocy KC współwłaściciele odpowiadają solidarnie, tj. jako
współwłaściciel jesteś zobowiązany do odpowiedzialności za
całość długu (należności), i z mocy tegoż samego KC masz
prawo do żądania "rozliczeń".
  Nie ma przeciwwskazań do dowolnej formy tych rozliczeń,
czy to gotówką, czy np. potrąceniem.
  Jeśli więc oświadczasz (nam, a co), że z rodzicami rozliczasz
się gotówką, to *NIE MA* żadnej "czynności" w rodzaju
pośrednictwa, depozytu, zlecenia ani podobnego wynalazku :)
  To nie jest "płacenie za kogoś"!

  Co innego, przynajmniej formalnie, jeśli oświadczasz (nam :P)
że rodzice nie spłacają swojej części: wtedy do rozważenia
jest podatek dochodowy od alimentów lub umorzonej należności,
bądź "darowiznowy" jeśli był zamiar "wzbogacenia" (ale
tu US, *o ile* wpadłby na wątpliwy pomysł czepiania się,
już na pewno by żądał dowodów "zamiaru" oraz braku potrzeby
alimentacji).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-14 17:28:45
Autor: witek
On 12/14/2010 4:43 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
  Jeśli więc oświadczasz (nam, a co), że z rodzicami rozliczasz
się gotówką, to *NIE MA* żadnej "czynności" w rodzaju
pośrednictwa, depozytu, zlecenia ani podobnego wynalazku :)
  To nie jest "płacenie za kogoś"!

tylko, czy rodzicom powieka nie drgnie w US jeśli za 5 lat będą musieli oświadczyć to samo, a pani w US powie, że z historii konta nie wynika, aby jakakolwiek kasa była pobierana gotówką i uprzedzi o odpowiedzialności ....

a odsetki lecą

Data: 2010-12-15 09:37:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Dec 2010, witek wrote:

a pani w US powie, że z historii konta nie wynika, aby jakakolwiek kasa była pobierana gotówką

  Hm... nie wziąłem pod uwagę.
  Z prostego powodu zresztą - jest spora szansa, że jak rodzice,
to albo z okazji "tradycjonalizmu" albo zastrzeżeń które mam
np. ja (powszechna praktyka wymagająca "wypuszczania karty
z ręki") mimo posiadania kont jednak gotówki *używają* :P

a odsetki lecą

  Te od spóźnionego rozliczenia czy te od należnego podatku?
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-15 09:32:51
Autor: LprzemekL
Spoldzielcze wlasnosciowe, czynsz a US
> Hmmm..., zastanawiam sie nad tym, gdyz w akcie zostaly ustalone
> udzialy i mi przypada 1/3 Jezeli ja place czynsz w calosci to domyslam
> sie ze rodzice sie wzbogacaja, czy tak ?

  Chodzi Ci o to, e *formalnie* Ty go p acisz?
  Znaczy przelewy s z Twojego konta?

  Je li o to chodzi, to nie ma mowy.
  Na mocy KC wsp w a ciciele odpowiadaj solidarnie, tj. jako
wsp w a ciciel jeste zobowi zany do odpowiedzialno ci za
ca o d ugu (nale no ci), i z mocy tego samego KC masz
prawo do dania "rozlicze ".
  Nie ma przeciwwskaza do dowolnej formy tych rozlicze ,
czy to got wk , czy np. potr ceniem.
  Je li wi c o wiadczasz (nam, a co), e z rodzicami rozliczasz
si got wk , to *NIE MA* adnej "czynno ci" w rodzaju
po rednictwa, depozytu, zlecenia ani podobnego wynalazku :)
  To nie jest "p acenie za kogo "!

  Co innego, przynajmniej formalnie, je li o wiadczasz (nam :P)
e rodzice nie sp acaj swojej cz ci: wtedy do rozwa enia
jest podatek dochodowy od aliment w lub umorzonej nale no ci,
b d "darowiznowy" je li by zamiar "wzbogacenia" (ale
tu US, *o ile* wpad by na w tpliwy pomys czepiania si ,
ju na pewno by da dowod w "zamiaru" oraz braku potrzeby
alimentacji).

pzdr, Gotfryd

Hej Gotfryd,
podsumowujac (ciezko sie czyta gdyz nie wyswietlaja sie u mnie polskie
czcionki w wiadomosci i troche nie zrozumialem):

- nasza trojka (ja, rodzice) czynsz placimy wg ustalonych udzialow
(1/3 ja, rodzice reszte)
prad, gaz, tv, internet place ja gdyz na mnie sa podpisane umowy ?
- rozliczam PIT ?
- rodzice rozliczaja PIT ?
- moge spac spokojnie ? ;)

Data: 2010-12-15 11:56:11
Autor: witek
On 12/15/2010 11:32 AM, LprzemekL wrote:

[...]

tak nam wyszlo.
to znaczy fizycznie płacic go moze jedna osoba, byleby tylko było "wewnetrzne rozliczenie" miedzy wami.
kwestia tylko czy musi to byc miesiecznie, czy wystarczy np.raz na rok
ale watpie, aby wersja raz na rok przeszla, bo wyglada na zbyt "user friendly" zeby bylo mozliwe.
po za tym zeby znowu nei wyszlo, ze wyszedl z tego depozyt niewprawidlowo, albo inne cudo tego typu.

albo płacisz ty, a rodzice wykazują dochód w postaci niezapłaconych opłat. :) fajnie brzmi
tak chyba wychodzi najprosciej, ale nie najtaniej.

prad, gaz, tv, internet place ja gdyz na mnie sa podpisane umowy ?

umowy podpisuje na siebie ten kto bedzie tam mieszkał.
jak bedzie na rodziców a ty bedziesz korzytał to znowu dostaniesz w d.. od US. i odwrotnie.

- rozliczam PIT ?
- rodzice rozliczaja PIT ?
no wypadałoby

- moge spac spokojnie ? ;)

nigdy.

Data: 2010-12-15 11:01:04
Autor: LprzemekL
> [...]

opłat. :) fajnie brzmi
tak chyba wychodzi najprosciej, ale nie najtaniej.

Hmmm... nie za bardzo kumam, to tak, czynsz place tylko i wylacznie
gotowka raz na miesiac do 12-go kazdego miesiaca - moze byc ?

> [...]

umowy podpisuje na siebie ten kto bedzie tam mieszkał.
jak bedzie na rodziców a ty bedziesz korzytał to znowu dostaniesz w d...

Ja mieszkam, lecz nie jestem jeszcze zameldowany, (umowy z dostawcami
podpisalem na siebie, gdyz mam pelnomocnictwo notarialne do
administrowania mieszkaniem od rodzicow), oplacac gotowka ?
czy mozna przelewem, jak ta kwestia przedstawia sie z punktu widzenia
US ?

> - rozliczam PIT ?
> - rodzice rozliczaja PIT ?

no wypadałoby

ok

> - moge spac spokojnie ? ;)

nigdy.

ups

Data: 2010-12-15 13:27:10
Autor: witek
On 12/15/2010 1:01 PM, LprzemekL wrote:

Hmmm... nie za bardzo kumam, to tak, czynsz place tylko i wylacznie
gotowka raz na miesiac do 12-go kazdego miesiaca - moze byc ?

tez moze byc.
byleby 2/3 tej gotowki pochodziło od rodziców i zeby w razie jak US ich zapyta czy dawali potrafili bez mrugniecia okiem odpowiedziec, ze tak i jak im pensja czy emerytura wpływa na konto, to zeby ta pobierana gotowka dla ciebie była tam widoczna. No i u ciebie na koncie tez.
Bo inaczej US sie zapyta skad miales gotowke jak nie z pensji, ktora wpłynaęła na konto. A to juz prosta droga do 75% podatku od nieujawnionego dochodu.

najprosciej bedzie jednak jak zapytasz doradcy podatkowego.
a jeszcze lepiej jak formalnie wystapisz o interpretacje do US.

[...]

zameldowanie psa z kulawą nogą nie obchodzi, no ale skoro mieszkasz, to US sie zapyta dlaczego nie zlozyłeś aktualizacji NIP-3 w terminie 30 dni od zamieszkania. Co prowadzi do 1000 zł kary :)
A policja dlaczego sie nie zameldowałeś w ciągu 3 dni od zamieszkania. Co prowadzi do 1000 zł grzywny w sądzie grodzkim.
Dowodu osobistego tez nie wymieniłeś, wiec z mocy prawa jest już zdaje sie nieważny, wiec posługujesz sie nieważnym dokumentem, co też pewnie swój paragraf w kodeksie wykroczen znajdzie.
tak sie rozmarzyłem ...
mozesz płacić przelewem.

a po co dostawcom mediów było pełnomocnictwo skoro ty tez jesteś współwłaścicielem?

skoro umowy są na ciebie i ty z nich korzytasz to ty za nie płacisz.
Nikt nie kaze rodzicom podpisywać umowy z elektrownią z samego faktu bycia właścicielem mieszkania.

Data: 2010-12-16 22:42:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 15 Dec 2010, witek wrote:

zameldowanie psa z kulawą nogą nie obchodzi

[...]

A policja dlaczego sie nie zameldowałeś w ciągu 3 dni od zamieszkania. Co prowadzi do 1000 zł grzywny w sądzie grodzkim.

  Czekaj, widzę pewną niekonsekwencję!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-16 17:13:07
Autor: witek
On 12/16/2010 3:42 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

to był pies w pełni sprawny i umundurowany :)

Data: 2010-12-16 22:39:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 15 Dec 2010, LprzemekL wrote:

Hej Gotfryd,
podsumowujac (ciezko sie czyta gdyz nie wyswietlaja sie u mnie polskie
czcionki w wiadomosci i troche nie zrozumialem):

   A. To bylo pisac ze bez-pl :)

Hmmm... nie za bardzo kumam, to tak, czynsz place tylko i wylacznie
gotowka raz na miesiac do 12-go kazdego miesiaca - moze byc ?

   Moze byc, ale bez znaczenia - wspolwlasciciel moze placic ze swojego
konta i nikomu nie musi sie z tego tlumaczyc.
   Staralem sie to podkreslic: on MUSI zaplacic za *calosc*, bo taka
jest regulacja ustawowa.
   To, w jakiej formie wspolwlasiciele sie rozlicza miedzy soba jes
bez znaczenia.
   Znaczenie (dla skarbowki) ma *ze* sie rozlicza, iz "kazdy
zaplaci za swoje". Ale tego IMVHO jest sie trudno przyczepic.

czy mozna przelewem,

   J.w.

jak ta kwestia przedstawia sie z punktu widzenia US ?

1. troche watpie aby pytali
2. JAKBY juz kiedys pytali, to przeciez z rodzicami rozliczales
   sie gotowkowo, prawda? ;> (fakt, uwaga "witka" nie jest od rzeczy,
   zwyczajowo to podatnicy sie na zeznaniach sami wtapiaja).

- moge spac spokojnie ? ;)

nigdy.

ups

   No coz, mieszkasz w .pl :)
   Na pocieszenie - sa rejony swiata, w ktorych skarbowka stanowi
maly problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-15 23:31:21
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

umowy podpisuje na siebie ten kto bedzie tam mieszkał.
jak bedzie na rodziców a ty bedziesz korzytał to znowu dostaniesz w
d.. od US. i odwrotnie.

Jeszcze nie slyszałem, zeby ktoś mieszkając z rodzicami albo nawet z
kolegą podpisywał osobne umowy na prąd gaz i CO. Również nie słyszałem, żeby ktoś miał z tego powodu kłopoty z
urzędami. Ludzi takich muszą być grube miliony.

Ty masz w obowiązkach służbowych wpisane straszenie internautów
konsekwencjami w każdej sytuacji?

  MJ

Data: 2010-12-16 00:06:25
Autor: tomek
On 15.12.2010 23:31, Michal Jankowski wrote:
[...]

Rozróżnij dwie sprawy - to że 99% ludzi coś robi nie oznacza, że pozostały 1% wygra swoje boje z aparatem skarbowym.

--
Tomek

Data: 2010-12-16 01:26:14
Autor: witek
On 12/15/2010 4:31 PM, Michal Jankowski wrote:
[...]

bo nie musi.
wszystko kryje sie pod haslem umowa uzyczenia, która akurat tutaj nie ma miejsca.

Również nie słyszałem, żeby ktoś miał z tego powodu kłopoty z
urzędami. Ludzi takich muszą być grube miliony.

jak wyzej.

w gre wchodzi,
albo uzyczenie,
albo najem (gdzie jest to wliczone w cenę najmu, albo płaci się właśnie ekstra), tak czy siak jest to dochod drugiej strony

albo wrecz kodeks rodzinny i opiekunczy.

pzostalosc, po odrzuceniu tych grubych milionow, podpada pod inne przypadki gdzie mozna dostac w d...

Ty masz w obowiązkach służbowych wpisane straszenie internautów
konsekwencjami w każdej sytuacji?

dowiedzenie sie ze istnieje czarny scenariusz, wcale nie oznacza, ze to wlasnie on zostanie zrealizowany.

w kazdym razie ja jakos do US szczescia nie mam,
zawsze o cos sie dowalą
w kazdym razie z drugiej strony, jeśli w odpowiedzi jest wiecej niz 100 znakow paragrafu, to rownie szybko sie odwalają. jak narazie

Data: 2010-12-14 21:35:41
Autor: spp
W dniu 2010-12-14 21:31, badzio pisze:

[...]

O, to wystarczy się wypisać ze spółdzielni?
;)

--
spp

Spoldzielcze wlasnosciowe, czynsz a US