Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem z korektą faktury

Data: 2011-05-30 12:03:04
Autor: Jacek
Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem z korektą faktury
Witam,

posiadalem spółzielcze prawo do lokalu i co miesiąc,
do 15-ego wnosiłem stosowne opłaty na podstawie
faktur wystawiamych przez S-nię. Faktury otrzymaywałem
ok. 5 każdego miesiąca.

10 maja sprzedałem lokal i poinformowałem o tym S-nię
prosząc jednocześnie o wystawienie korekty faktury.
W terminie zapłaciłem przelewem opłaty do 9 maja włącznie
(kwota : 30 x 9 dni).

Wcześniej dotarły do mnie sygnały, że ich program obsługujący
opłaty eksploatacyjne nie pozwala na skorygowanie opłat.

Dzisiaj przyszło pismo od Spółdzielni, że ma opłacić fakturę
za maj w całości.

Czy to przypadkiem nie jest próba wyłudzenia... i w ogóle
co z tym fantem począć?

Czy odmowa wystawienia korekty łamie przepisy? Jakie i w jakim punkcie?

Jacek

Data: 2011-05-30 12:23:02
Autor: ąćęłń
Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem z korektą faktury
Odpowiedzieć pisemnie (z potwierdzeniem odbioru), że ich roszczenie jest niesłuszne i nienależne (opisując, co opisałeś).
I koniecznie tak odpowiadać na kolejne wezwania do zapłaty.
Dzięki czemu raczej nie uzyskają nakazu zapłaty  (zaocznie dla Ciebie, bez rozprawy) ani nie wpiszą do rejestru dłużników.

Tak czy inaczej jesli zbyłeś spółdzielcze prawo, to jeszcze należy Ci się zwrot wkładów, udziałów, nadwyżki po zakończeniu roku, rozliczenie mediów (na plus lub na minus) więc to potrwa.

-- -- -

Data: 2011-05-30 12:50:16
Autor: Krzysztof Jodłowski
[...]

A co mówi umowa? Nie ma przypadkiem terminu wypowiedzenia, że "czynsz płatny jest za miesiąc" albo czegoś podobnego?

Krzysztof Jodłowski

Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem z korektą faktury