Spółdzielnia mieszkaniowa - zmiana zasad rozliczenia kosztów ogrzewania

Data: 2011-07-01 09:55:25
Autor: MariuszR
Spółdzielnia mieszkaniowa - zmiana zasad rozliczenia kosztów ogrzewania
Witam

Mam taki mały problem ze swoją spółdzielnią mieszkaniową, otrzymałem
właśnie informację że, w związku z tym iż w moim bloku jedynie 57% lokali
wyposażonch w podzielniki kosztów ogrzewania, zostanie zastosowany
uproszczony sposób rozliczeń czyli wszyscy będą płacić po równo ryczałt
zależny od powierzchni lokali. Aby zastosować rozliczenie z uwzględnieniem wskazań podzielników ustalili
próg 75% lokali wyposażonych w podzielniki. Orientuje się ktoś biegły w przepisach dotyczących spółdzielni
mieszkaniowych czy dało by się z tym powalczyć?

Zasady te zostały wprowadzone uchwałą rady nadzorczej z 16.06.2011, która
została dostarczona mieszkańcom w ostatnich dniach czerwca (wcześniej były
walne zgromadzenia więc chyba nie chceli ludzi drażnić), i mają obowiązywać
od dnia 1 lipca. W uchwale poza powołaniem się na statu brak jakich kolwiek
innych podstaw prawnych tak że nie wiem nawet od czego zacząć szukać. Pozdrawiam

--
MariuszR

Data: 2011-07-01 11:28:13
Autor: Ariusz
W dniu 2011-07-01 09:55, MariuszR pisze:
[...]

I powinieneś się cieszyć. Jak opomiarują  wszystkich to się zaczną grzyby, kombinacje...

O ile jest to nowy blok w ciepłej technologii, a nie jakiś z wielkiej płyty to jeszcze opomiarowanie - ale przepływowe, a nie poprzez podzielniki - miało by sens. Jeżeli jednak jest to blok z wielkiej płyty nawet ocieplony - to opór cieplny ścian działowych jest tak mały, że grzeje się zarówno siebie jak i sąsiadów.

Mieszkałem w bloku, pode mną sąsiad od jesieni do zimy nie zaglądał do dwóch pokoi - grzejniki zakręcone, a sam siedział w kuchni i grzał się gazem z kuchenki - bo ten był ryczałtowo rozliczany.
Co roku miałem niedopłatę i to od 100 zł do 1,5 tys. - owszem miałem ciepło (około 22-23 stC) ale teraz w domu 200 m2 wychodzi mi podobnie za opał jak w mieszkaniu 60m2.
Pewnego roku - zakładając fiolki z jakąś cieczą zostawili jedną. Schowałem do szafy - ta stała daleko od grzejnika, a na dodatek fiolka była zatkana. Przy okazji kolejnej wizyty kiedy zmieniali te fiolki chciałem im oddać zgubę i o dziwo z tej zatkanej fiolki co była daleko od grzejnika ubyło tyle samo cieczy co z tych na grzejniku - wykluczam udział osób trzecich. Więc całe to cieczowe opomiarowanie to pic. Potem zmienili na elektroniczne - ale i tak uważam, że taki sposób - w połączeniu ze sposobem rozliczenia był daleki od wiarygodności.\
Na dodatek po kilku latach na ściany przywędrował grzyb - z pewnością nie był to mój - bo ja i wietrzyłem odpowiednio i grzałem jak trzeba.

U mojej mamy - wszyscy płacili równo. W tym samym bloku w innym mieszkaniu mieszka mój brat. I tam w zimie wszyscy mieli na tyle ciepło, że okna prawie cały czas uchylone - nawet jak na zewnątrz było poniżej zera, średnio płacili mniej niż ja i nikt w bloku nie słyszał o grzybie.

Moim zdaniem to całe rozliczanie to nabijanie kasy jakimś tam firmom zajmującym się tymi rozliczeniami i nie wiele ma to wspólnego z oszczędnością. A wręcz prowadzi do chorych sytuacji, gdzie ludzie siedzą w kurtkach bo w roku zaoszczędzą 200-300 zł.
Jak moja znajoma, która zapraszając mnie do siebie stwierdziła, że ma cieplutko, a miała 18 st. i po domu chodziła w puchowym bezrękawniku.
No może ktoś lubi 18 st. i bezrękawniki... ja nie.
Więc nie polecam Ci iść w kierunku podzielników.

Ariusz

Data: 2011-07-01 11:59:46
Autor: MariuszR
Dnia Fri, 01 Jul 2011 11:28:13 +0200, Ariusz napisał(a):

I powinieneś się cieszyć. Jak opomiarują  wszystkich to się zaczną grzyby, kombinacje...

Tu akurat pomyśleli trochę i wymienili ostatnio głowice zawarów na takie
gdzie temperatura minimalna to +16.

Tylko że ich myślenie nie szło aż tak daleko aby wszystkich przymusić do
wymiany i jak ktoś stwierdził że nie chce nowych to ekipa montująca mu ich
nie wymieniała. Inna sprawa że wymiana jest tak banalna że można kupić
własne z dowolną regulacją i zamontować sobie we własnym zakresie.

--
MariuszR

Data: 2011-07-02 08:45:01
Autor: Danusia

Użytkownik "MariuszR" <mariuszr.post@pl> napisał w wiadomości news:rz73hue3gsoa.il0awqjrj9rz$.dlg40tude.net...
[...]

I bardzo dobrze, nie będzie prób kombinacji, a za odczyt podzielników firmy obsługujące biorą kupe kasy, od każdego odczytanego podzielnika, co w sumie zwieksza koszty ogrzewania w sposób znaczący.
Prawdziwe oszczędnosci można wymusić po sprawdzeniu i wymianie głównego przepływowego licznika energi znajdującego sie w piwnicy bloku.

pozdr

Spółdzielnia mieszkaniowa - zmiana zasad rozliczenia kosztów ogrzewania