Spoldzielnie

Data: 2019-12-09 08:42:24
Autor: J.F.
Spoldzielnie

https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,25490638,korupcyjna-spoldzielnia-z-komendzie-oskarzona-prawie-cala-drogowka.html

"Takiej sprawy na Śląsku jeszcze nie było. Policjanci z Żor zmieniali
ustawienia laserowych radarów i wymuszali na kierowcach łapówki. Za
pieniądze puszczali też wolno tych, którzy jeździli po pijanemu. O
korupcję oskarżono prawie wszystkich funkcjonariuszy wydziału ruchu
drogowego. - Wzięli prawie 180 tysięcy złotych łapówek - twierdzą
śledczy.
Biuro Spraw Wewnętrznych [policja w policji - przyp. red.] oraz
prokuratura w Gliwicach ustaliły, że policjanci z wydziału ruchu
drogowego komendy w Żorach w 2014 r. zawarli nieformalne porozumienie.
Na jego mocy przez cztery lata łapówki otrzymane od kierowców dzielono
równo pomiędzy mundurowych z poszczególnych patroli. W proceder
zaangażowani byli prawie wszyscy pracujący w żorskiej drogówce
funkcjonariusze wraz z zastępcą naczelnika. Najstarszy miał 40,
najmłodszy 7 lat służby."

180 tys w 4 lata na kilka osob to niewele. Takie tam 500+/-.

Ciekawe co to za "zmieniali ustawienia". Kasowali zdjecia/filmy ?
Polak Potrafi :-)

https://gliwice.wyborcza.pl/gliwice/7,95519,25374933,korupcyjna-spoldzielnia-w-komendzie-lapowki-byly-stalym-zrodlem.html
"Przez kilka lat policjanci z gliwickiej drogówki, wykorzystując
mylące kierowców znaki w rejonie węzła Sośnica, wymuszali na nich
łapówki. Brali pieniądze i alkohol od tych, którzy jeździli za szybko,
poruszali się niesprawnymi pojazdami czy prowadzili tiry bez
uprawnień.  I tak np. na skrzyżowaniu ulicy Pszczyńskiej z ulicą Okrężną stał
znak B-33 podnoszący prędkość z 50 do 70 km/h. Tuż obok znajdowało się
jednak kolejne skrzyżowanie, które zgodnie z przepisami odwoływało to
podwyższenie dopuszczalnej prędkości. Kilkaset metrów dalej znowu stał
znak B-33.To oznaczało, że na tym odcinku występowały naprzemiennie
dwie różne dopuszczalne prędkości, co dla wielu kierowców było
nieczytelne. I większość z nich uważała, że można się tam poruszać z
prędkością 70 km/h. Policjanci z drogówki wykorzystywali to i mierzyli
prędkość pojazdów tam, gdzie obowiązywało ograniczenie do 50 km/h. Wielu kierowców poruszało się tam z prędkością przekraczającą 100
km/h, co powinno skutkować odebraniem im prawa jazdy. Tak się jednak
nie działo. Powód? W zamian za łapówkę policjanci przymykali na to oko
i wypisywali mandaty w wysokości 100 zł."

J.

Data: 2019-12-09 18:59:56
Autor: Budzik
Spoldzielnie

[...]

Nie badz naiwny...
Jeżeli rzeczywiście sie poumawiali i zrobili z tego dodatkowe zrodło utrzymania to te 180k to oni pewnie w 2 miesiace robili a nie w 4 lata...

A ja myslałem ze temat łapówkarstwa w drogówce juz umarł...
Kiedys to sie działo.

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2019-12-10 15:52:25
Autor: Poldek
Spoldzielnie
W dniu 2019-12-09 o 19:59, Budzik pisze:

A ja myslałem ze temat łapówkarstwa w drogówce juz umarł...
Kiedys to sie działo.

Osobiście znam człowieka, któremu 20 lat temu zabrano prawo jazdy za alkohol. Odwozi codziennie dzieci do szkoły, przywozi, dom, praca, szkoła, wakacje itd. Powiedział, że:
a. kontrole są tak rzadkie, że nie ma co się stresować;
b. gdy jednak zdarzy się kontrola, to zawsze ma w samochodzie 1500,- i to rozwiązuje problem braku dokumentu.

Ta kwota padła z 10 lat temu. Teraz pewnie więcej.
W każdym razie - jeździć, nie przejmować się.

Data: 2019-12-10 16:06:58
Autor: ąćęłńóśźż
Spoldzielnie
IMHO to kawał grosza, tak powiedzmy raz do roku.

-- -- -
zawsze ma w samochodzie 1500,- i to rozwiązuje problem braku dokumentu.

Data: 2019-12-10 09:24:57
Autor: Kris
Spoldzielnie
IMHO to kawał grosza, tak powiedzmy raz do roku.

Ponad ćwierć wieku autem już jeżdżę.
Przyjąć można ok 15-20tys km rocznie.
Kontroli policyjnych przez ten czas może 5 miałem

Data: 2019-12-13 11:15:56
Autor: Poldek
Spoldzielnie
W dniu 2019-12-10 o 18:24, Kris pisze:
IMHO to kawał grosza, tak powiedzmy raz do roku.

Ponad ćwierć wieku autem już jeżdżę.
Przyjąć można ok 15-20tys km rocznie.
Kontroli policyjnych przez ten czas może 5 miałem

Pamiętam, że kiedy byłem dzieckiem i jeździłem z rodzicami 126p, to zdarzały się tzw. "rutynowe kontrole". Tzn. ojciec jedzie normalnie, zgodnie z przepisami, przy drodze stoi Milicjant z lizakiem, machnie, sprawdzi dokumenty i jedziemy dalej. To było rzadkie, ale była świadomość, że może się przytrafić. I to motywowało, żeby mieć wszystko w porządku z papierami itp.
Jeżdżąc w obecnych czasach nigdy nie miałem tego typu kontroli, a w ciągu ostatnich 10 lat 1 raz (jeden) przytrafiła mi się kontrola trzeźwości w postaci szybkiego dmuchnięcia przez okno, bez sprawdzania dokumentów.
Co kilkanaście dni w mediach ogłaszane są policyjne akcje typu "prędkość", "telefon" itp. - nigdy nie zauważyłem jakiegokolwiek śladu tych medialnych akcji w postaci kontroli na realnej drodze. Taniej wychodzi, żeby Biuro Prasowe KGP przesłało do mediów komunikat o planowanej akcji, niż wysyłać policjantów, żeby sterczeli przy drodze.
Ogólnie władza przyjęła postawę, żeby kierowcom nie dokuczać, bo to są wyborcy i jakby ktoś dostał mandat, to mógłby w następnych wyborach nie zagłosować na naszą opcję. Dotyczy to wszystkich opcji.

Data: 2019-12-11 00:15:09
Autor: J.F.
Spoldzielnie
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5defb493$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
IMHO to kawał grosza, tak powiedzmy raz do roku.

A co ma zrobic - sedziemu zaplacic, zeby mu PJ oddali ?

A kontrole sa rzadsze i widac co roku nie placi :-)

-- -- -

Data: 2019-12-10 16:59:54
Autor: Budzik
Spoldzielnie
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Mysle ze zupełnie inny ciezar gatunkowy byłby w sytuacji gdyby jezdził na bani a nie kiedy jezdzi bez prawka...
Ale prawda jest taka ze 20 lat temu 50zł w dowodzie rejestracyjnym rozwiazywało wiekszosc sytuacji.

Natomiast nie wiem czy alkoholowych bo sam nie miałem przyjemnosci a i inni nie szczególnie chetnie sie takimi historiami chwala.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2019-12-14 15:44:40
Autor: szod
Spoldzielnie
W dniu 2019-12-10 o 15:52, Poldek pisze:

Ta kwota padła z 10 lat temu. Teraz pewnie więcej.
W każdym razie - jeździć, nie przejmować się.

Gość się zacznie przejmować jak się coś wydarzy na drodze z jego winy. Ubezpieczyciel się wypnie na niego i będzie pokrywał szkody z własnej kieszeni. Ale stłuczka to i tak pikuś, co jak będzie coś poważniejszego?

Data: 2019-12-14 12:54:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Spoldzielnie
Wyciągnie pół banki z bagażnika albo pójdzie tu torbami ;-)

Data: 2019-12-09 22:36:42
Autor: kk
Spoldzielnie
On 2019-12-09 08:42, J.F. wrote:

[...]