Spółka za granicą?

Data: 2009-08-21 12:48:44
Autor: Marian Paździoch
Spółka za granicą?
Witam,
interesuje mnie takie zagadnienie. Wielu przedsiębiorców otwiera spółki za granicą, aby zaoszczędzić na podatkach. Jednak tutaj w Polsce ich firmy działają pod swoim szyldem. Wymyśliłem, że może to działać w ten sposób: "SPÓŁKA MATKA LTD" zarejestrowana gdzieś w innym kraju, a u nas "Spółka Polska sp. z o.o." która nie wykazuje dochodu bo musi opłacać spółce matce np. licencje w wysokości dochodu (lub w jej znacznej większości). Rozumiem, że można tu zaoszczędzić na CIT gdyż w innych krajach może być mniejszy (a to można zrobić inaczej - patrz wcześniejszy mój wątek), ale z tego co mi wiadomo to pit od zysków z dywidendy i tak trzeba zapłacić w Polsce? Chyba, że coś mi źle wiadomo. Bo jeśli jest tak jak piszę to chyba szkoda zachodu?

Pzdr.
Maniek

Data: 2009-08-21 14:10:25
Autor: Barti
Spółka za granicą?
[...]

Podatek od dywidendy może być mniejszy niż normalnie - przeczytaj ten art.:
http://podatki.wp.pl/kat,8791,wid,10851676,wiadomosc.html

Spółka za granicą?