Sposób obliczenia podatku dla rozpoczyna jącego działalność

Data: 2010-01-20 21:22:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Sposób obliczenia podatku dla rozpoczyna jącego działalność
On Tue, 19 Jan 2010, John Smith wrote:

Witam,
mam banalne pytanie: w jaki sposób oblicza się podatek będąc na KPiR.
Na razie wydaje mi się, że wygląda to tak:

(przychód-koszty uzyskania, min. zapłacony za m-c poprzedni ZUS,

  ZUS "społeczny" może być albo kosztem, albo odliczeniem.
  Ale niech będzie że kosztem.

abonament telefoniczny itp.)*18/100-kwota wolna od podatku

  Teraz nam jeszcze objaśnisz, co to jest "kwota wolna od podatku",
a ściślej - w którym miejscu ustawy występuje (artykuł, ustęp)
i coś się wyjaśni (raczej Tobie ;))

-składka zdrowotna*7,75

  Hm... 7,75% *podstawy*, a nie składki

(czyli 88,07 zł, bo jestem na ZUS-owskiej uldze)= nalezny podatek płatny do 10 nastepnego miesiaca

Czy widzę to poprawnie?

  Nie do końca :)
  I skąd ten 10. ?

Poza tym kiedy wpisuję do kosztów uzyskania przychodów takie rzeczy jak np. abonament za telefon bądź zakup komputera
- w momencie poniesienia, tak?

  Tak i nie.
  Abonament tak, komputer nie (chyba, że to miał być towar handlowy).
  Jeszcze zdefiniuj "moment poniesienia", tak dla porządku.

Czyli jeśli kupię komputer w lutym, to wpisuję to do kosztów właśnie w lutym?

  Nie.
  Jak jest wyposażeniem, to z dniem *wprowadzenia do używania*.
  A jak jest ST, to w ogóle amortyzację (która również jest nie
wcześniej niż z rozpoczęciem używania).

Jeśli ktoś zna jakąś łopatologiczną stronę bądź inną formę pomocy dla początkującego,to  będę bardziej niż wdzięczny.

  Standardowe zalecenie przeczytania 3000..4000 postów z archiwum może być?
(nie, to nie jest żart :>)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-20 21:39:47
Autor: John Smith
[...]

To ja przyjmę, że kosztem będzie:)
[...]

Chodzi mi o sumę 556,02 zł czyli kwotę zmniejszającą podatek, wot pomyłka

-składka zdrowotna*7,75

Hm... 7,75% *podstawy*, a nie składki

(czyli 88,07 zł, bo jestem na ZUS-owskiej uldze)= nalezny podatek
płatny do 10 nastepnego miesiaca

Czy widzę to poprawnie?

Oczywiście od podstawy.....
Nie do końca :)
I skąd ten 10. ?
Tak to brzmiało w US.

[...]

Daty będą zbieżne praktycznie, ale dzięki za rozjaśnienie.

:)

pzdr, Gotfryd

Dzięki wielkie!!

Data: 2010-01-21 00:20:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 20 Jan 2010, John Smith wrote:

[...]

(a FP jest zawsze KUP)

Chodzi mi o sumę 556,02 zł czyli kwotę zmniejszającą podatek, wot pomyłka

  Przyjęto.

-składka zdrowotna*7,75
[...]
Oczywiście od podstawy.....

  :)

Nie do końca :)
I skąd ten 10. ?
Tak to brzmiało w US.

  10. to ZUS dla "jednostkowców".
  Deklaracje PIT i wpłata zaliczki jest 20.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 12:45:19
Autor: John Smith
Sposób obliczenia podatku dla rozpo czynającego działalność
Dzięki wielkie za pomoc!

Sposób obliczenia podatku dla rozpoczyna jącego działalność