Sposób na Aneks kuchenny

Data: 2010-08-01 10:50:02
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
Witam ponownie! Remont mieszkania i przeróbka aneksu kuchennego. Całość (prostokąt) ok. 26m2. Doi tej pory był to aneks całkowicie otwary, co nam przeszkadzało.
Mamy kilka wariantów:
1. ścianka oddzielająca na części od lewej i drzwi lekkie przesuwne (2-3 elementy) do całkowitego zamknięcia
2. aneks otwarty bez ścianki i drzwi przesuwnych odcinających, ale z murkirm i barem
Zamieszczam szkic i b. proszę o pomoc w aranżacji:
http://img443.imageshack.us/img443/3072/anex2.jpg

Od wejścia z przedpokoju tuż za drzwiami do kuchni (po lewej) byłby łuk wejściowy do pokoju i wąskie (60?) drzwi do kuchni.
Kuchnia oddzielona od pokoju: 1/3=ścianka, a 2/3 drzwi przesuwne.
Ścianka odzielająca (z łukiem) byłaby z regipsu i drzwi przesuwne nie byłyby do smaego sufitu, ale pewnie z regipsu byłaby ścianka na d nimi ok 0.5m. Drzwi przesuwne chowałyby się w tej ścince z regipsu i stmtąd by wyjeżdżały.

26m2 to nie jest za wiele, tym bardziej, że razem z częścią przedpokoju, tą przed łukiem. Da radę coś z tego wyrzeźbić? Pomóżcie w koncepcji, bo wymiękamy :)

A jak Wy to robicie? Wydaje mi się, że fajnie od czasu do czasu zamknąć kuchnię, ale ile cm zostawić od szafek? Wystarczy 1 m? Serdecznie pozdrawiam!

Data: 2010-08-01 11:45:23
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny
a te meble już masz?

Data: 2010-08-01 11:58:05
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomości
news:i33fnm$s20$1inews.gazeta.pl... a te meble już masz?

Nie, nie mam mebli, będą nowe i jestem na etapie projektowania :)

Data: 2010-08-01 12:15:12
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny

Użytkownik "Ada" <Ada_PreczZeSpamem@op.pl> napisał w wiadomości news:i33gff$401$1news.onet.pl...
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomości
news:i33fnm$s20$1inews.gazeta.pl... a te meble już masz?

Nie, nie mam mebli, będą nowe i jestem na etapie projektowania :)
Nie znam Twego  stylu życia i dlaczego Ci przeszkadzała otwarta kuchnia ,osobiście  to  tam  gdzie drzwi z przedpokoju wstawiłbym lodówke i od niej pojechałbym ciągiem szafek dając zlewozmywak  w narożniku przez co schowałbym najmniej ciekawą część kuchni przed widokiem gości z salonu .Nie dawałbym drzwi suwanych bo i tak  bedą ciągle otwarte a jezeli będziesz chciała podać  gościom kawe to i tak ukażesz im  część kuchni, wstawiłbym albo "barek" albo stolik (3 osoby) połączony z szafkami  głębokimi na ok 400mm które wstawiłbym także pod okno, jeżeli parapet byłby na 85 cm to bym go zastąpił blatem.

Data: 2010-08-01 12:36:10
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
[...]

Dzięki! A co sądzisz o daniu jednak tylko samej ścianki przysłaniającej kuchnię na 1/3 długości, bez tych drzwi przesuwnych? Tylko jaka odległość od szafek kuchennych, bo chodzi o to, żeby w pokoju było jak najwięcej miejsca.

Data: 2010-08-01 13:12:21
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny

Użytkownik "Ada" <Ada_PreczZeSpamem@op.pl> napisał w wiadomości news:i33imr$9ft$1news.onet.pl...

[...]
Ścianke postawiłbym jak najbardziej bo ona zasłoni Ci ten najmniej ciekawy fragment kuchni.
Przy typowych szafkach z drzwiami za minimum uważa się 1100-1200mm za to wspomniany przez Ciebie metr zastosowałem u mnie i się doskonale sprawdza ,ale ja mam wszędzie szuflady z pełnym wysuwem wiec nie muszę nurkować w szafkach co niestety wymaga troche więcej miejsca.

Data: 2010-08-01 21:11:12
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
[...]

Wielkie dzięki! Też do tego dojrzewamy :)
Czy jest sens zostawiać drzwi do samej kuchni, czy tylko wejście do kuchni z pokoju?
Ta ścianka byłaby pełna (do sufitu) od "pionu" ok. 80cm i skręt o 90st. i na ok. 1/3 zasłonięcie kuchni...
Aby wejśc do kucni trzeba by wejść do pokoju i obejść tę ściankę zasaniającą. Ale z drugiej strony, miejsce drzwi można by zagospodarować np. przez szafkę kątową.
B. liczę na Twoje/Wasze uwagi i doświadczenie. Pozdr!

Data: 2010-08-02 07:50:42
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny
czy pod oknem w kuchni masz grzejnik? jeżeli tak to ile wystaje od sciany? w jakiej odległości od sciany na której są szafki się zaczyna i kończy? załóż jakieś konto meilowe na ktore podeśle rysunek .

Data: 2010-08-02 18:16:24
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
czy pod oknem w kuchni masz grzejnik? jeżeli tak to ile wystaje od
sciany? w  jakiej odległości od sciany na której są szafki się zaczyna i
kończy? załóż  jakieś konto meilowe na ktore podeśle rysunek .

jest dokładnie na środku okna, a wystaje chyba standardowo :)
Sedeczne dzięki za pomoc: aa.krWYTNIJTO@onet.eu
Myśleliśmy, żeby zakręcić pod oknem i to byłoby właśnie na bezpośrednim widoku...

Data: 2010-08-05 18:25:14
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
[...]

Zmierzone. Sam grzejnik odstaje od ścoiany pod oknem 3 cm, ma szerokość 6cm, razem 9cm. Na szczęście przyłącze ma na końcu bliższym pokoju i wpadliśmy na pomysł, żeby go "przekręcić", czyli wykorzystać to samo przyłącze, ale żeby przesunąłsię na skraj okna i bliżej na pokój... Czy da się to zrobić?
Obecnie od ściany frontowej kuchni do początku grzejnka jest chyba 87 cm. Zabudowanie gzrejnka szafką nie wchodzi w grę.

Data: 2010-08-05 20:39:47
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny

Użytkownik "Ada" <Ada_PreczZeSpamem@op.pl> napisał w wiadomości news:i3eol7$fl6$1news.onet.pl...
[...]

Ja zabudowałem dałem tylko 2 kratki wywiewne w blacie i 2 w cokole ,ale mój grzejnik w kuchni ma  zadanie tylko takie żeby okno nie parowalo  i żeby woda się nie skraplała na nim.
Co do obrócenia grzejnika to  go nie obrócisz bo zawieszki ma od strony ściany :) a czy da rade przełożyc to zależy jak jest podłączony jezeli od dolu to z tego co się orientuje to nie ma takiej możliwości i musielibyście kupić grzejnik z podłączeniem z lewej strony (nawiasem mówiąc jeden grzejnik nie fortuna) .Jeżeli  zasilany jest z boku to można go przesunąć.
Jutro usiądę do kompa i cos tam Ci do przemyślenia podeśle na meila.
pozdrawiam

Data: 2010-08-05 20:55:29
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
.... Jutro usiądę do kompa i cos tam Ci do przemyślenia
podeśle na meila. pozdrawiam

Z góry dzięki! Ciągle zastanawiamy się nad usunięciem drzwi do kuchni. kosztem paru kroków i obejścia tej ścianki zasłaniającej kuchenkę. Zalaty tego rozwiązania to jeszcze mocniejsze cofnięcie tej ścianki zasłaniającej i powiększenie nie za dużego pokoju. Czekam z ciekawością i bardzo dziękuję za pomoc.

Data: 2010-08-07 15:17:04
Autor: na102
Sposób na Aneks kuchenny

Użytkownik "Ada" <Ada_PreczZeSpamem@op.pl> napisał w wiadomości news:i3f1eu$9g5$1news.onet.pl...
> [...]

Z góry dzięki! Ciągle zastanawiamy się nad usunięciem drzwi do kuchni. kosztem paru kroków i obejścia tej ścianki zasłaniającej kuchenkę. Zalaty tego rozwiązania to jeszcze mocniejsze cofnięcie tej ścianki zasłaniającej i powiększenie nie za dużego pokoju. Czekam z ciekawością i bardzo dziękuję za pomoc.

sprawdż poczte

Data: 2010-08-07 19:30:23
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny
sprawdż poczte

No proszę Państwa, na necie mamy prawdziwego projektanta-wizjonera!
Brawo i wielkie dzięki za super inspiracię, czytaj priv

Data: 2010-08-01 12:07:07
Autor: Ada
Sposób na Aneks kuchenny

Sposób na Aneks kuchenny