Sposoby na zapieczone pedały w korbie

Data: 2014-01-07 22:02:26
Autor: Mike
Sposoby na zapieczone pedały w korbie
Kurcze ja nie wiem jak ludzie mogą sprzęt do takiego stanu doprowadzić. Jak ja wkręcam pedały w korbę to ciut dobrego smaru stałego i po dwóch latach/ kilknastu tyś km, odkręcam imbusem bez przedłużki i wysiłku.

No a do rzeczy, bo gra warta świeczki (korba fc-970 pedały też chyba 970). Nic już mi do głowy nie przychodzi...jak do mnie sprzęt dotarł, to już były lekko gniazda wyrobione, to kupiłem dobrej jakości imbus, psikałem WD40 przez tydzień kilka razy dziennie i nie idzie. bardzo bardzo mocno też nie chcę kręcić, bo gniazda zupełnie padną. Potem lałem coca colę...dalej nic. Próbowałem lekko podgrzać ramiona korby opalarką nawet...myślałem że spiek popuści, ale nic z tego... skończyły mi się pomysły
Może ktoś ma jakieś sprawdzone specyfiki...?
W ostateczności korba ma większą wartość niż pedały, więc myślę albo w imadło złapać ośki pedałów (choć czuję, że i tak będą się obracały)..albo rozwiercić oś o ile nie jest z jakiegoś kosmicznego materiału ;)

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-01-07 22:35:29
Autor: Jacek
W dniu 2014-01-07 22:02, Mike pisze:
[...]
Spróbuj takiego patentu:
wklej końcówkę imbusa do gniazda w pedale (tylko wcześniej dobrze wyczyść) na jakimś kleju typu Technicoll klej metalowy albo inny Chester Metal. Zaczekaj ze 2 dni, aż dobrze stwardnieje i wtedy możesz użyć większej siły bez obawy o wyrobienie gniazda.
Jak już wykręcisz, to kiwając cierpliwie wyjmiesz imbus, a klej "wydziobiesz" jakimś szpikulcem
Jacek

Data: 2014-01-07 22:41:54
Autor: live_evil
Sposoby na zapieczone pedały w korbie
Ja wyjątkowo oporne pedały (takie, na których złamałem dwa klucze 15mm w tym jeden porządny serwisowy) odkręcałem szlifując ośki kątówką z dwóch stron na płasko. Następnie Porządny francuz i na przedłużenie rurka tak z 80cm. Aż jęczało przy odkręcaniu ;-)

--
live_evil

Data: 2014-01-08 00:08:29
Autor: Krzyś Cierpiętnik
live_evil wrote:

[...]

Takoż, aczkolwiek żadnego klucza nie złamałem. Po prostu pedał się
wyrobił i nie było innej rady. Podgrzewania/oziębiania też próbowałem,
ale nic to nie dało.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-01-08 13:08:10
Autor: Ghost-Rider
Sposoby na zapieczone pedały w korbie

Takoż, aczkolwiek żadnego klucza nie złamałem. Po prostu pedał się
wyrobił i nie było innej rady.

Ja kiedyś złamałem imadło (przy wykręcaniu supportu), ale to już zupełnie inna historia :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-01-08 08:34:16
Autor: cytawa
live_evil pisze:

[...]

Jesli pedal jest do wyrzucenia to mozna szlifowac. Francuz tez nie zawsze daje rade.  Lepiej zlapac w dobre imadlo.
Czasem problem jest rzeczywiscie wielki. Udalo mi sie raz urwac oske pedalu. Gwint zostal w korbie. A odkrecalem dobrym kluczem z zalozona rura prawie metrowej dlugosci. Teoretycznie podgrzanie rdzy palnikiem gazowym powinno gwint poluznic ale to nie zawsze jest mozliwe do wykonania.

Jan Cytawa

Data: 2014-01-07 23:14:24
Autor: AZ
Dnia 07.01.2014 Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał/a:
[...]

Probowales stuknac w oske? Moze wykretakiem udarowym pojdzie? Najtrudniejsze
to zruszyc polaczenie.

albo rozwiercić oś o ile nie jest z jakiegoś kosmicznego materiału ;)

Mam dziwne przeczucie, ze bedzie ciezko ;-)

--
Artur

Data: 2014-01-08 01:26:19
Autor: J.F.
Sposoby na zapieczone pedały w korbie
Dnia Tue, 07 Jan 2014 22:02:26 +0100, Mike napisa³(a):
Kurcze ja nie wiem jak ludzie mog± sprzêt do takiego stanu doprowadziæ. Jak ja wkrêcam peda³y w korbê to ciut dobrego smaru sta³ego i po dwóch latach/ kilknastu ty¶ km, odkrêcam imbusem bez przed³u¿ki i wysi³ku.

A oni wkrecili raz a dobrze, jak widac bardzo dobrze :-)

No a do rzeczy, bo gra warta ¶wieczki (korba fc-970 peda³y te¿ chyba 970). Nic ju¿ mi do g³owy nie przychodzi...jak do mnie sprzêt dotar³, to ju¿ by³y lekko gniazda wyrobione, to kupi³em dobrej jako¶ci imbus,

Nie poczuj sie obraazony ... ale na pewno w dobra strone krecisz ?
Próbowa³em lekko podgrzaæ ramiona korby opalark± nawet

podgrzej oske palniczkiem/lutownica - niby glupio, ale moze cos ruszy
i pusci.

Albo ... rower w stojak i popedalowac troche do tylu, bez siadania na
siodelku.

J.

Data: 2014-01-08 01:41:27
Autor: live_evil
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
On 08.01.2014 01:26, J.F. wrote:

Albo ... rower w stojak i popedalowac troche do tylu, bez siadania na
siodelku.

Odkrêci³em swojego czasu ¶rubê mocuj±c± niezdejmowaln± korbê na kwadrat do suportu i je¼dzi³em tak kilka tygodni (stary patent na zapieczone korby z zerwanym gwintem ¶ci±gacza). Skoñczy³o siê odciêciem o¶ki suportu szlifierk± k±tow± i wybiciem resztki o¶ki pras± hydrauliczn±.
I Ty twierdzisz, ¿e krêcenie do ty³u pomo¿e na zapieczone peda³y? :-)
--
live_evil

Data: 2014-01-08 02:08:35
Autor: J.F.
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
Dnia Wed, 08 Jan 2014 01:41:27 +0100, live_evil napisa³(a):
On 08.01.2014 01:26, J.F. wrote:
[...]

Nie, ale sprobowac mozna. Krecenie do przodu ich nie odkreci :-)

J.

Data: 2014-01-08 06:41:30
Autor: PeJot
W dniu 2014-01-08 01:26, J.F. pisze:

Albo ... rower w stojak i popedalowac troche do tylu, bez siadania na
siodelku.

Byle o pó³nocy, w pi±tek trzynastego i przy pe³ni ksiê¿yca :>

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2014-01-08 06:49:37
Autor: PeJot
[...]

O ile pedały dadzą się rozbebeszyć w stanie przykręconym do korby, to próbowałbym jeszcze zeszlifować ośkę tak by nie było szansy na obrócenie w imadle. Osobiście, przy użyciu dosyć solidnego imadła udało mi się wykręcić dosłownie *wszystko*, co chciałem wykręcić w temacie, a bywało że stół z imadłem zaczynał lewitować :>

*Lanie* preparatów penetrujących jest zdecydowanie mniej skuteczne niż kilkudniowe *leżenie* w zwykłej nafcie.

  Rozwiercania osi nie polecam, to jest dosyć twardy materiaÅ‚ i zbyt wielkie szanse na uszkodzenie gwintu w korbie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-01-08 06:58:53
Autor: PeJot
Sposoby na zapieczone pedały w korbie
W dniu 2014-01-08 06:49, PeJot pisze:
/.../

I jeszcze jedno - nie można wykluczyć że połączenie gwintowane nie zostało wzmocnione klejem, sugerowałbym podgrzewanie całości do temperatury co najmniej 150 st. C.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-01-08 07:49:01
Autor: mbut
W dniu 14-01-08 06:58, PeJot pisze:
[...]

Przypominam, bo wielu ludzi nie pamięta, że prawy pedał odkręcamy w lewo a lewy pedał odwrotnie (lewy gwint)

Data: 2014-01-08 09:00:59
Autor: J.F.
Sposoby na zapieczone pedały w korbie
Dnia Wed, 08 Jan 2014 06:49:37 +0100, PeJot napisa³(a):
O ile peda³y dadz± siê rozbebeszyæ w stanie przykrêconym do korby, to próbowa³bym jeszcze zeszlifowaæ o¶kê tak by nie by³o szansy na obrócenie w imadle. Osobi¶cie, przy u¿yciu dosyæ solidnego imad³a uda³o mi siê wykrêciæ dos³ownie *wszystko*, co chcia³em wykrêciæ w temacie, a bywa³o ¿e stó³ z imad³em zaczyna³ lewitowaæ :>

Mnie sie udalo jednak paresrubek ukrecic, wiec i imadlo nie pomoze ...

J.

Data: 2014-01-08 09:13:58
Autor: PeJot
W dniu 2014-01-08 09:00, J.F. pisze:

Mnie sie udalo jednak paresrubek ukrecic, wiec i imadlo nie pomoze ...

¦rubki M6, czy nawet M10 ukrêciæ ³atwo, ale ju¿ 9/16" to ju¿ trochê miêsa jest.

Data: 2014-01-08 08:52:02
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Wykręcałem pedały z podobnego zestawu.

Może ktoś ma jakieś sprawdzone specyfiki...?

Szlifierka i imadło

[...]

Tak jak inni pisali. Zeszlifowałem ośki na płasko z przeciwległych stron aby uczynić "chwyt" do imadła. Ośki wsadziłem w imadło, walnąłem młotem gumowym, odkręciłem. Stół z imadłem się kręcił. Ale gdy stół przytrzymano, to w końcu ośka się dała wykręcić.

Seco

Data: 2014-01-08 10:48:16
Autor: Mike
[...]

Dobra no na początek spróbuje patent z wklejeniem imbusa w gniazdo po wcześniejszym moczeniu w nafcie.
Jak nie pomoże to spróbuje oś w imadło może między ogumowane deseczki, choć i tak pewnie będzie się ślizgało i trzeba będzie w ostateczność zeszlifować...tylko chyba uważnie, bo z tego co doczytałem, to w pd-m970 oś jest drążona...

ah tak tak, pedały odkręcam w dobrą stronę ;)

Data: 2014-01-08 09:56:23
Autor: AZ
On 2014-01-08, Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> wrote:
[...]

Zmien kolejnosc, zebys nie mial problemu z odtluszczeniem :-)

[...]

Czytalem tez o przypadkach urwania osi, wiec raczej delikatna jest. Ja bym
szedl w kierunku ruszenia gwintu niz odkrecania "na chama". Sprobuj moze
uderzyc solidnie mlotkiem w os.

--
Artur

Data: 2014-01-08 13:06:27
Autor: Ghost-Rider
[...]

Jest taki stary inzynierski patent. Wkręcasz korbę w imadło i kilka razy klupiesz młotkiem i dłutem (lub jakimś innym konkretnym śrubokrętem0. W przypadku zardzewiałych rur C.O. raczej się sprawdza. Czy sprawdzi się też w przypadku korby fc-970. Tego niestety nie wiem i raczej nie mogę na 100% zagwarantować, ale spróbować (z wyczuciem oczywiscie) chyba można :-)

pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-01-09 08:19:28
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik Ghost-Rider napisa³:
W ostateczno¶ci korba ma wiêksz± warto¶æ ni¿ peda³y, wiêc my¶lê albo w
imad³o z³apaæ o¶ki peda³ów (choæ czujê, ¿e i tak bêd± siê
obraca³y)..albo rozwierciæ o¶ o ile nie jest z jakiego¶ kosmicznego
materia³u ;)

Jest taki stary inzynierski patent. Wkrêcasz korbê w imad³o i kilka razy
klupiesz m³otkiem i d³utem (lub jakim¶ innym konkretnym ¶rubokrêtem0. W
przypadku zardzewia³ych rur C.O. raczej siê sprawdza. Czy sprawdzi siê
te¿ w przypadku korby fc-970. Tego niestety nie wiem i raczej nie mogê
na 100% zagwarantowaæ, ale spróbowaæ (z wyczuciem oczywiscie) chyba
mo¿na :-)

Tzw. "ruski klucz". Niestety ma³o skuteczny je¿eli chcemy krêciæ elementem utwardzonym po³±czonym z gwintem miêkkim - ¿eby majzel sobie w o¶ce peda³u szczerbê odpowiednia wyci±³ to przywaliæ trzeba tak ¿e materia³ korby mo¿e siê odkszta³ciæ. Tu raczej (jak ja i inni proponowali¶my) rzetelnie obt³uc tê o¶  wzd³u¿, bez wywierania jakichkolwiek momentów obracaj±cych gwint - a potem próbowaæ krêcenia.

--
Darek

Data: 2014-01-09 08:12:07
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik Mike napisa³:
[...]

psika³em WD40 przez tydzieñ kilka razy dziennie i nie idzie. bardzo
bardzo mocno te¿ nie chcê krêciæ, bo gniazda zupe³nie padn±. Potem la³em
coca colê...dalej nic. Próbowa³em lekko podgrzaæ ramiona korby opalark±
nawet...my¶la³em ¿e spiek popu¶ci, ale nic z tego... skoñczy³y mi siê
pomys³y
Mo¿e kto¶ ma jakie¶ sprawdzone specyfiki...?
[...]

Obstukaj i to solidnie - malutkim m³otkiem silnymi , szybkimi uderzeniami w o¶ peda³u. Mo¿e skruszy to warstwê korozji - nie rdzy a korozji aluminium bo w uk³adzie aluminium - stal to wa¶nie aluminium podlega przyspieszonej korozji.

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno - mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

--
Darek

Data: 2014-01-09 08:48:32
Autor: PeJot
W dniu 2014-01-09 08:12, "Dariusz K. £adziak" pisze:

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty
wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno -
mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

I wtedy pozostaje wytrawienie aluminium, ale w±tkotwórca chcia³ ocaliæ korbê a nie peda³ :)

Data: 2014-01-09 13:25:12
Autor: mbut
W dniu 14-01-09 08:48, PeJot pisze:
[...]

Moim zdaniem nale¿y porz±dnie podgrzaæ i próbowaæ odkrêcaæ. Du¿e imad³o na klucz na³o¿yæ jak±¶ stalow± rurkê, aby przed³u¿yæ ramiê. Jak nie pu¶ci to masz problem z g³owy.....nowa korba

Data: 2014-01-09 20:25:22
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik PeJot napisa³:
[...]

Z mojego do¶wiadczenia wynika ¿e w przypadku ciê¿ko zapieczonych po³±czeñ gwintowych stal - aluminium czêsto wykrêcenie elementu stalowego odbywa siê, niestety, ³±cznie z wiêkszo¶ci± nitek gwintu aluminiowego. Nastêpnego peda³u mo¿e nie byæ w co wkrêcaæ - a o regeneracji gwintu mo¿na zapomnieæ (za ma³o miejsca na tulejowanie z prawdziwego zdarzenia, niemo¿no¶æ (bo i sk±d wzi±æ?) zastosowania peda³ów z gwintem nadwymiarowym. Zreszt± indywidualne tulejowanie gwintu w korbie stawia na g³owie op³acalno¶æ ca³ej zabawy - taniej chyba nowe korby kupiæ. Chyba ¿e kto¶ ma ma³o u¿ywany warsztat obróbki skrawaniem i nadmiar czasu...

--
Darek

Data: 2014-01-09 22:15:03
Autor: live_evil
On 09.01.2014 20:25, "Dariusz K. £adziak" wrote:
Nastêpnego peda³u mo¿e nie byæ w co wkrêcaæ - a o
regeneracji gwintu mo¿na zapomnieæ (za ma³o miejsca na tulejowanie z
prawdziwego zdarzenia,

Helicoile do peda³ów mo¿na kupiæ po ~8z³, jedyny problem to niestandardowe gwintowniki do tego.

--
live_evil

Data: 2014-01-10 21:07:57
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik live_evil napisa³:
[...]

Pewnie cena gwintownika porównywalna jest z cen± korb... Gwintowniki do helikoili do standardowych gwintów s± znacznie dro¿sze od zwyk³ych (kwestia skali produkcji), rowerowe, jako produkowane w jeszcze mniejszych ilo¶ciach bêd± zapewne jeszcze dro¿sze - a ¶rednica na cenê te¿ siê przek³ada... Czyli je¿eli ju¿ - raczej warsztatu z takim gwintownikiem szukaæ jak kupowaæ go na jedna robotê.

--
Darek

Data: 2014-01-09 13:42:10
Autor: WS
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
W dniu wtorek, 7 stycznia 2014 22:02:26 UTC+1 u¿ytkownik Mike napisa³:

No a do rzeczy, bo gra warta ¶wieczki (korba fc-970 peda³y te¿ chyba 970). Nic ju¿ mi do g³owy nie przychodzi...

A nie mozna zostawic jak jest i jezdzic? ;)

WS

Data: 2014-01-09 22:43:07
Autor: Mike
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
A nie mozna zostawic jak jest i jezdzic? ;)

Nie dla mnie, ino na handel ;)

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wroc³aw]
[GG:1303401] mikemtb ma³pa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-01-10 08:55:58
Autor: AZ
On 2014-01-09, Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> wrote:
A nie mozna zostawic jak jest i jezdzic? ;)

Nie dla mnie, ino na handel ;)

No to sprzedaj jako limited edyszyn korba zintegrowana z pedalami co
pozwala przekazywac 150% przekazanej mocy w naped ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-10 01:06:10
Autor: Ignac
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
W dniu pi±tek, 10 stycznia 2014 09:55:58 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:
On 2014-01-09, Mike <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> wrote:

> Nie dla mnie, ino na handel ;)

No to sprzedaj jako limited edyszyn korba zintegrowana z pedalami co

pozwala przekazywac 150% przekazanej mocy w naped ;-)

Doda³bym jeszcze,jedyny w swojej klasie,egzeplarz kolekcjonerski.
A je¶li chodzi o meritum ,to nie ma takiej dziury na ¶wiecie,
której nie da³o by siê odetkaæ.

Data: 2014-01-09 17:05:16
Autor: zibike
[...]

Bardzo dawno temu "zrosła się" korba Alivio z pedałem.
Najpierw nieskutecznie metody na "zimno".
Po podgrzaniu wykręciłem pedał razem z gwintem korby. Prawdopodobnie za bardzo podgrzałem połączenie, wiec trzeba uważać :)

zibike

Sposoby na zapieczone pedały w korbie