Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Sposoby na zapieczone peda³y w korbie

Sposoby na zapieczone peda³y w korbie

Data: 2014-01-09 08:12:07
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik Mike napisa³:
Kurcze ja nie wiem jak ludzie mog± sprzêt do takiego stanu doprowadziæ.
Jak ja wkrêcam peda³y w korbê to ciut dobrego smaru sta³ego i po dwóch
latach/ kilknastu ty¶ km, odkrêcam imbusem bez przed³u¿ki i wysi³ku.

No a do rzeczy, bo gra warta ¶wieczki (korba fc-970 peda³y te¿ chyba
970). Nic ju¿ mi do g³owy nie przychodzi...jak do mnie sprzêt dotar³, to
ju¿ by³y lekko gniazda wyrobione, to kupi³em dobrej jako¶ci imbus,
psika³em WD40 przez tydzieñ kilka razy dziennie i nie idzie. bardzo
bardzo mocno te¿ nie chcê krêciæ, bo gniazda zupe³nie padn±. Potem la³em
coca colê...dalej nic. Próbowa³em lekko podgrzaæ ramiona korby opalark±
nawet...my¶la³em ¿e spiek popu¶ci, ale nic z tego... skoñczy³y mi siê
pomys³y
Mo¿e kto¶ ma jakie¶ sprawdzone specyfiki...?
W ostateczno¶ci korba ma wiêksz± warto¶æ ni¿ peda³y, wiêc my¶lê albo w
imad³o z³apaæ o¶ki peda³ów (choæ czujê, ¿e i tak bêd± siê
obraca³y)..albo rozwierciæ o¶ o ile nie jest z jakiego¶ kosmicznego
materia³u ;)

Obstukaj i to solidnie - malutkim m³otkiem silnymi , szybkimi uderzeniami w o¶ peda³u. Mo¿e skruszy to warstwê korozji - nie rdzy a korozji aluminium bo w uk³adzie aluminium - stal to wa¶nie aluminium podlega przyspieszonej korozji.

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno - mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

--
Darek

Data: 2014-01-09 08:48:32
Autor: PeJot
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
W dniu 2014-01-09 08:12, "Dariusz K. £adziak" pisze:

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty
wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno -
mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

I wtedy pozostaje wytrawienie aluminium, ale w±tkotwórca chcia³ ocaliæ korbê a nie peda³ :)

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2014-01-09 13:25:12
Autor: mbut
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
W dniu 14-01-09 08:48, PeJot pisze:
W dniu 2014-01-09 08:12, "Dariusz K. £adziak" pisze:

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty
wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno -
mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

I wtedy pozostaje wytrawienie aluminium, ale w±tkotwórca chcia³ ocaliæ
korbê a nie peda³ :)

Moim zdaniem nale¿y porz±dnie podgrzaæ i próbowaæ odkrêcaæ. Du¿e imad³o na klucz na³o¿yæ jak±¶ stalow± rurkê, aby przed³u¿yæ ramiê. Jak nie pu¶ci to masz problem z g³owy.....nowa korba

Data: 2014-01-09 20:25:22
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik PeJot napisa³:
W dniu 2014-01-09 08:12, "Dariusz K. £adziak" pisze:

Chocia¿ w³a¶nie ze wzglêdu na to ogniwo elektrochemiczne stalowe gwinty
wkrêcane w aluminiowe korpusy strasznie lubi± siê zrastaæ na sztywno -
mo¿e siê niestety nie daæ wykrêciæ.

I wtedy pozostaje wytrawienie aluminium, ale w±tkotwórca chcia³ ocaliæ
korbê a nie peda³ :)

Z mojego do¶wiadczenia wynika ¿e w przypadku ciê¿ko zapieczonych po³±czeñ gwintowych stal - aluminium czêsto wykrêcenie elementu stalowego odbywa siê, niestety, ³±cznie z wiêkszo¶ci± nitek gwintu aluminiowego. Nastêpnego peda³u mo¿e nie byæ w co wkrêcaæ - a o regeneracji gwintu mo¿na zapomnieæ (za ma³o miejsca na tulejowanie z prawdziwego zdarzenia, niemo¿no¶æ (bo i sk±d wzi±æ?) zastosowania peda³ów z gwintem nadwymiarowym. Zreszt± indywidualne tulejowanie gwintu w korbie stawia na g³owie op³acalno¶æ ca³ej zabawy - taniej chyba nowe korby kupiæ. Chyba ¿e kto¶ ma ma³o u¿ywany warsztat obróbki skrawaniem i nadmiar czasu...

--
Darek

Data: 2014-01-09 22:15:03
Autor: live_evil
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
On 09.01.2014 20:25, "Dariusz K. £adziak" wrote:
Nastêpnego peda³u mo¿e nie byæ w co wkrêcaæ - a o
regeneracji gwintu mo¿na zapomnieæ (za ma³o miejsca na tulejowanie z
prawdziwego zdarzenia,


Helicoile do peda³ów mo¿na kupiæ po ~8z³, jedyny problem to niestandardowe gwintowniki do tego.

--
live_evil

Data: 2014-01-10 21:07:57
Autor: Dariusz K. £adziak
Sposoby na zapieczone peda³y w korbie
U¿ytkownik live_evil napisa³:
On 09.01.2014 20:25, "Dariusz K. £adziak" wrote:
Nastêpnego peda³u mo¿e nie byæ w co wkrêcaæ - a o
regeneracji gwintu mo¿na zapomnieæ (za ma³o miejsca na tulejowanie z
prawdziwego zdarzenia,


Helicoile do peda³ów mo¿na kupiæ po ~8z³, jedyny problem to
niestandardowe gwintowniki do tego.

Pewnie cena gwintownika porównywalna jest z cen± korb... Gwintowniki do helikoili do standardowych gwintów s± znacznie dro¿sze od zwyk³ych (kwestia skali produkcji), rowerowe, jako produkowane w jeszcze mniejszych ilo¶ciach bêd± zapewne jeszcze dro¿sze - a ¶rednica na cenê te¿ siê przek³ada... Czyli je¿eli ju¿ - raczej warsztatu z takim gwintownikiem szukaæ jak kupowaæ go na jedna robotê.

--
Darek

Sposoby na zapieczone peda³y w korbie

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona