Spotka go los posła Węgrzyna?

Data: 2011-05-20 11:02:48
Autor: cirrus
Spotka go los posła Węgrzyna?
# Tomasz Lis, Tomasz Wołek, Jacek Żakowski, Wiesław Władyka protestowali dziś przeciw słowom Piotra Zaremby, publicysty wpolityce.pl
"Niech poseł Libicki się nie gniewa, ale jego satysfakcja z powodu współpracy z Czerską przypomina radość żydowskich policjantów, którym niemiecki okupant stworzył chwilowy komfort. Zwykle nie nadużywam słów, chodzi naturalnie o metaforę. Skazuje się przecież na eksterminację nie ludzi, a idee"
- tak Piotr Zaremba, publicysta "Rzeczpospolitej",  na stronie "wPolityce" komentuje  tekst posła PJN  Jana Filipa Libickiego w "Gazecie Wyborczej". Redakcja "Gazety" mieści się właśnie przy ul. Czerskiej.

Te słowa zacytował dziś w TOK FM Tomasz Lis: - Słyszałem, że to jest w tym całym fanatycznym propisowskim klubie pulicystów ten, który niuansuje, jest w stanie wypowiedzieć słowo ''ale''. Jeśli na tym polega niuansowanie to ja się poddaję To jest głupie i ohydne. Tomasz Wołek: - To jest niestety przekroczenie kolejnej granicy przez Piotra Zarembę. Można uciekać w metafory, porównania, przenoście i przerzutnie, ale to jest coś co budzi kategoryczny sprzeciw etyczny. Człowiek przyzwoity nie używa takich porównań. To obrzydliwe.

Zgodził się z nimi Wiesław Władyka: - 1459 tekst napisany w tym tygodniu napisany przez Zarembę pokazuje, że on przestaje kontrolować słowa. Mam nadzieję, że przyjdzie do rozumu i wróci do jakiejś estetyki, bo to jest straszne.

Jednomyślny był też Jacek Żakowski: - Nasi czytelnicy, a także Piotr Zaremba zasługują na ogólniejszą reflesję. Wydaje mi się, że to są objawy narastającego szaleństwa, związanego z usztywnieniem się sceny politycznej. Tak jak dynamika czasem powoduje gwałtowne zachłyśnięcia, tak usztywnienie powoduje zduszenie, w którym oczywistość wyniku sprawia, że ludzie zaczynają się dziwnie zachowywać. To absurd wynikający z poczucia, że wynik wyborów jest znany i nic się już nie stanie.

- Skoro w pewnych okolicach próbują sobie zawłaszczyć Herberta, to błagam, niech przyswoją sobie fragment wiersza Herberta o potędze smaku - podsumował Lis. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hf7cb

--
stevep