Spowalnianie P4, 1.8 MHz

Data: 2011-04-03 20:23:46
Autor: Milosz K.
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Problem jest następuj±cy. W komputerze jest uszkodzony układ chłodz±cy
(czekam na nowy, sprowadzany z USA, ale troche to potrwa). Komp chodzi na
płycie głównej CLEVO  M220S. Procek Pentium 4 1.8 MHz. Efekt jest taki, że
procek się przegrzewa (po ok 10-15 min pracy na pamięciożernych
aplikacjach). Czy istnieje możliwo¶ć spowolnienia procka, dopóki nie
zamontuje nowego ukł±du chłodz±cego? A może kto¶ ma co¶ takiego (może być
używane), żeby nie trzeba było sprowadzać z USA.

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-04-03 20:38:09
Autor: Milosz K.
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Przy okazji! Czy istnieje jaka¶ alternatywa umożliwiaj±ca bardziej efektywne chłodzenie (np. inny producent, model), kompatybilny z t± płyt± główn±. Je¶li tak to co wybrać, żeby również stosunek do ceny był w miarę korzystny. konkretnie chodzi o takiego "teila":

http://www.pchub.com/uph/laptop/88-20542-14290/Prestigio-D220S-Cooling-Fan-.html

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-04-03 21:27:49
Autor: qwerty
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
UĹĽytkownik "Milosz K."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:inadvh$g0u$1@news.task.gda.pl...
Problem jest nast�puj�cy. W komputerze jest uszkodzony uk�ad ch�odz�cy
(czekam na nowy, sprowadzany z USA, ale troche to potrwa). Komp chodzi na
pďż˝ycie g��wnej CLEVO  M220S.

Litości. Ustaw czytnik.

Procek Pentium 4 1.8 MHz. Efekt jest taki, �e
procek si� przegrzewa (po ok 10-15 min pracy na pami�cio�ernych
aplikacjach).

Przy takiej częstotliwości nie powinien się przegrzewać.

Czy istnieje mo�liwo�� spowolnienia procka, dop�ki nie
zamontuje nowego uk��du ch�odz�cego? A mo�e kto� ma co� takiego (mo�e by�
u�ywane), �eby nie trzeba by�o sprowadza� z USA.

MoĹĽna, ale NTG.

Data: 2011-04-03 20:20:29
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
qwerty wrote:

Przy takiej częstotliwości nie powinien się przegrzewać.

A co to ma do rzeczy?  Od kiedy do gigaherce grzejÄ…?
Hint: przykładowo P4M 1.8 GHz pobiera od 13 do 40W (TDP 30W) a 2.6GHZ
ma TDP 35W (pobór pomiędzy 13 a 48W)
To jest płyta laptopowa i w środku bez wentylacji wszystko się zagotuje.

MoĹĽna, ale NTG.

A jaka będzie TG??

@Milosz K. A procesor tam siedzi normalny czy M? Bo pakowali na te
płyty oba rodzaje... Jeśli zwykły to musi się gotować. Inna sprawa to
nie wiem czy jest sens inwestować w prawie 10-latka ..

--
Wojtek

Data: 2011-04-03 23:20:03
Autor: MC
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Użytkownik "Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:xn0hcfte06wztc000news.gazeta.pl...
qwerty wrote:

Przy takiej częstotliwości nie powinien się przegrzewać.

A co to ma do rzeczy?  Od kiedy do gigaherce grzejÄ…?

Od zawsze.

Data: 2011-04-04 07:26:55
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
MC wrote:

Od zawsze.

Cóż, żyjemy zatem w innej rzeczywistości.

--
Wojtek

Data: 2011-04-04 10:30:51
Autor: MC
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Użytkownik "Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:xn0hcgnklupzyf000news.gazeta.pl...
MC wrote:

Od zawsze.

Cóż, żyjemy zatem w innej rzeczywistości.

Być może, ale ja w prawdziwej. Poczytaj sobie gdziekolwiek.

Data: 2011-04-04 15:01:52
Autor: m4rkiz
Spowalnianie P4, 1.8 MHz

MC wrote:

Od zawsze.

Cóż, żyjemy zatem w innej rzeczywistości.

Być może, ale ja w prawdziwej. Poczytaj sobie gdziekolwiek.

bzdura kosmiczna

opierajac sie na tym co zostalo napisane w tym watku to grzac sie
bedzie bo to netburst

gdyby to bylo pentium m (nie pentium 4-m - to rozne procesory)
to z duza doza prawdopodobienstwa wystarczylby sam radiator

a co do samego pytania - zakladajac ze jest tam nieuszkodzony
heatpipe (a to sie nieczesto psuje) lub wogole go nie ma
to sens wymiany calej czesci jest zaden

zacznij od odblokowania z kurzu, jezeli to nie jest przyczyna to
bedzie to padniety wentylator lub brak zasilania
wntylator mozna dac nowy\inny a z zasilaniem wpiac gdzies
gdzie bedzie stosowne napiecie (i wystarczajaco duzy prad)

sprawdzic trzeba tylko czy to ma sens bo uzywane laptopy z
pentium m (dowolny zegar, i tak bedzie szybszy) mozna
kupic za przyslowiowe grosze

Data: 2011-04-03 23:49:50
Autor: Milosz K.
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
@Milosz K. A procesor tam siedzi normalny czy M? Bo pakowali na te
plyty oba rodzaje... Jesli zwykly to musi sie gotowac. Inna sprawa to
nie wiem czy jest sens inwestowac w prawie 10-latka ..

Totez pytam. Co do jednego mam pewnosc. Na pewno jeden radiator nie dziala. Gdybym mial wymieniac uklad chlodzacy na nowy i wylozyc 59 ojro, to na pewno bym sie nie zdecydowal, no ale komp dziala i poza tym ze sie grzeje chodzi jako tako (wazne, ze prawna bateria). Dlatego wlasnie pytam, czy ktos nie mialby takiej czesci "z demobilu", bo rzeczywiscie inwestowac sie w niego juz za bardzo nie oplaca.

....a wyrzucic tez troche zal!

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-04-04 07:35:29
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Milosz K. wrote:

Totez pytam. Co do jednego mam pewnosc. Na pewno jeden radiator nie
dziala.

Radiator nie może nie działać ;) mogły co najwyżej albo nawalić
wentylatory albo brak styku do CPU.
Nie wiem jakie są tam wentylatory i czy można je zastąpić czymś typowym
:/
Może być też tak, że padło gniazdo do którego podpięte są te
wentylatorki a to byłby wyrok ;)
Wentyle z tego co na szybko piszą na elektrodzie są 5V czyli mało
typowe :/
Kręcą się tak w ogóle wiatraczki?

Dlatego wlasnie pytam, czy ktos nie mialby takiej czesci "z
demobilu", bo rzeczywiscie inwestowac sie w niego juz za bardzo nie
oplaca.

To płyta używana w różnych tanich laptopach. M.in. w którymś Aristo a
to byś musiał już sam poszukać. Może wtedy allegro pomoże.

--
Wojtek

Data: 2011-04-06 03:05:01
Autor: Milosz K.
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Radiator nie może nie działać ;) mogły co najwyżej albo nawalić
wentylatory albo brak styku do CPU.

Zł±cza przy wentylatorkach działaj±, tyle, że jeden z nich nie działa. Wiatraczek 5Volt. Miałem gdzie¶ spisany model, ale z drugiej strony bawić się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już wolę wymienić cały układ chłodz±cy (zwłaszcza, gdyby udało się znaleĽć jaki¶ bardziej efektywny "zamiennik"). Styki przy wiatraczkach dział±j±, bo próbowałem przepinać drugi wiatraczek (ten sprawny) do tego portu, co uszkodzony i chodziło. Z drugiej strony do serwisów nie mam za bardzo zaufania, bo komp już co najmniej był w serwisie u "domorosłych" fachowców (o w moim mniemaniu większej wiedzy i do¶wiadczeniu niż ja). Innynmi słowy po wyłożeniu na jego naprawę prawie 3 stów komp nadal jest "nienaprawialny". Nie wiem dokładnie czy to Pentium 4, czy Pentium 4M, ale chyba tradycyjna P4-ka. Na elektrodzie sprawdzałem (stamt±d mam manuala jak to "ustrojstwo" rozebrać). Wiem, że to do¶ć uniwersalna płyta i dlatego pytam, czy kto¶ przypadkiem takiej nie ma w jakim¶ zepsutym komputerze i mógłby pocisn±ć za symboliczne kilka groszy (w razie czego proszę o kontakt na e-mail).

To płyta używana w różnych tanich laptopach. M.in. w którym¶ Aristo a
to by¶ musiał już sam poszukać. Może wtedy allegro pomoże.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Czy rzeczywi¶cie po wymianie układu chłodz±cego komp będzie dział±ć jak powinien, bo może się okazać, że rzeczywi¶cie co¶ jest nie tak, bo nie wiem, czy mały, 5 voltowy wiatraczek w odległo¶ci ok 5 cm od procka może obniżyć jego temperature o 30-40 stopni. Wła¶nie dlatego nie chcę prazepłacać i chętnie najpierw wzi±łbym jaki¶ używany układ do przetestowania, czy t o wogóle zda egzamin.

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-04-06 08:25:09
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Milosz K. wrote:

[...]

Kwestia dostępno¶ci takiego wiatraczka -> pieniędzy. Sam wiatraczek
byłoby taniej.

(zwłaszcza, gdyby udało się
znaleĽć jaki¶ bardziej efektywny "zamiennik").

W±tpię. Obecny pewnie pasuje i do układu na płycie i kształtu obudowy.

... Nie wiem
dokładnie czy to Pentium 4, czy Pentium 4M, ale chyba tradycyjna
P4-ka.

W BIOSie musi się pokazać albo jakim¶ CPU-Z
Normalne P4 nie ma najmniejszych szans pracować bez dobrego chłodzenia

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Czy rzeczywi¶cie po wymianie układu
chłodz±cego komp będzie dział±ć jak powinien,

A to gwarancji nie masz nigdy ;) może być co¶ jeszcze padnięte a może
nie.

 bo nie wiem, czy mały, 5 voltowy
wiatraczek w odległo¶ci ok 5 cm od procka może obniżyć jego
temperature o 30-40 stopni.

Radiator nie maj±c gdzie oddać ciepła niewiele sam daje. Ba! je¶li jest
miedziany to już w ogóle kaplica. Te s± b.skuteczne ale ruch powietrza
musi być.

--
Wojtek

Data: 2011-04-06 14:14:08
Autor: m4rkiz
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
Użytkownik "Milosz K." <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:inge7r$dvi$1@news.task.gda.pl...
ale z drugiej strony bawić się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już wolę wymienić cały układ chłodz±cy

jak masz swiece do wymiany to tez wymieniasz caly silnik?

(zwłaszcza, gdyby udało się znaleĽć jaki¶ bardziej efektywny "zamiennik").

zapomnij, taniej i szybciej bedzie znalezc laptopa bez ramu i dysku na
allegro i przelozyc swoje

[...]

i wymienisz spalony wentylator na zajechany - kilkuletni?

Wła¶nie dlatego nie chcę prazepłacać i chętnie najpierw wzi±łbym jaki¶ używany układ do przetestowania, czy t o wogóle zda egzamin.

rozbierz, daj tam jakikolwek wentylatorek, odpal bez skladania i sprawdz
temperatury - cpuz

Data: 2011-04-04 10:24:02
Autor: qwerty
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
UĹĽytkownik "Wojtek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:xn0hcfte06wztc000@news.gazeta.pl...
[...]

Tylko mowa jest o 1,8 MHz! Naucz się czytać.

Data: 2011-04-04 08:33:18
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
qwerty wrote:

Tylko mowa jest o 1,8 MHz! Naucz się czytać.

O co Ci chodzi??
Po pierwsze jak juĹĽ to 1,8GHz a nie MHz
Po drugie ta konkretna płyta obsługuje zarówno procesory Pentium 4-M
jak i zwykłe Pentium 4 (desktopowe). Autor nie podaje jednoznacznie czy
jest i chyba sam nie jest do końca pewien.
Po trzecie ta płyta jest płyta laptopową i jest w laptopie. Samo
obniżenie częstotliwości na siłę nic nie da. Na P4 rzędu 800MHz nie da
się nawet przeglądarki wygodnie używać.
Po czwarte pobór mocy jest oczywiście związany z chwilową
częstotliwością ale nie jest związany zbytnio z nominalną
częstotliwościa pracy procesora. Jakoś jest ale w niewielkim stopniu.
Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych serii.
Po piąte jeśli to P4 zwykłe to i tak się zagotuje bez chłodzenia.
Więc o co chodzi z tym czytaniem?

--
Wojtek

Data: 2011-04-04 11:58:27
Autor: qwerty
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
UĹĽytkownik "Wojtek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:xn0hcgpb6x3ckr000@news.gazeta.pl...

SpĂłjrz na temat wÄ…tku oraz na inadvh$g0u$1@news.task.gda.pl.

Data: 2011-04-04 10:14:24
Autor: Wojtek
Spowalnianie P4, 1.8 MHz
qwerty wrote:

> Po pierwsze jak juĹĽ to 1,8GHz a nie MHz

SpĂłjrz na temat wÄ…tku oraz na inadvh$g0u$1@news.task.gda.pl.

Śmieszny jesteś, przecież wiadomo, że autor ma na myśli GHz.
A jeśli na to nie wpadłeś to nie zabieraj głosu lepiej.

--
Wojtek

Data: 2011-04-11 03:29:09
Autor: maX
Spowalnianie P4, 1.8 MHz

Użytkownik "Milosz K." <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inadvh$g0u$1news.task.gda.pl...
[...]

Czy P4 nie miały wbudowanego jakiego¶ sprzętowego spowalniania o połowę po przekroczeniu pewnej granicznej temperatury? Tylko zdaje się że trzeba to było wł±czyć w biosie.

Spowalnianie P4, 1.8 MHz