Spowiedź, a publiczna samokrytyka

Data: 2010-03-13 10:58:48
Autor: abc
Spowiedź, a publiczna samokrytyka
W mrocznych czasach stalinowskiej komuny rytuałem kolektywów było składanie
samokrytyki przez oskarżonych, napominanie ich przez organizatorów zebrania
i kolegów, a często odcinanie się.

W rezultacie, składający publiczną samokrytykę był upokorzony, upodlony i
wdeptany w ziemię, a napominacze wzbudzali w sobie złe uczucia.

Ta upokarzająca praktyka była całkowicie obca katolikom przyzwyczajonym do
cichej, indywidualnej spowiedzi przed konfesjonałem i do tajemnicy
spowiedzi.

W wyniku spowiedzi, skruszony i rozgrzeszony grzesznik odzyskiwał godność
dziecka Bożego, a pokuta i zadośćuczynienie nie miały charakteru
publicznego, bo grzech to przecież sprawa między grzesznikiem a Bogiem.

Skąd ta różnica? Ano stąd, że komuna w miejscu Boga stawiała kolektyw.

Czas płynie, i widzimy, że niektórzy katolicy coraz rzadziej klękają przed
konfesjonałem, a coraz częściej domagają się publicznej samokrytyki od
swoich biskupów i proboszczów, napominają ich i się od nich odcinają.

A dlaczego tak robią ci ochrzczeni katolicy? Bo przesiąkli Żydokomuną choć
sami przed sobą nie chcą się do tego przyznać.

Data: 2010-03-13 11:06:56
Autor: mkarwan
Spowiedź, a publiczna samokrytyka

Czemu spamujesz psp, nie potrafisz napisać tego co chcesz w jednym wątku tylko musisz w trzech?

Data: 2010-03-13 04:24:02
Autor: zbig
On 13 Mar, 11:06, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "abc" <a...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:hnfoan$smp$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czemu spamujesz psp, nie potrafisz napisać tego co chcesz w jednym wątku
tylko musisz w trzech?

Ci się czepiasz męczybuło. Niech sobie zakłada ile chce. Nikomu,
oprócz ciebie tu ilość wątków nie przeszkadza.

Data: 2010-03-13 11:17:48
Autor: abc
Spowiedź, a publiczna samokrytyka

Czemu spamujesz psp, nie potrafisz napisać tego co chcesz w jednym wątku
tylko musisz w trzech?

Bo trzy wątki jest trudniej "przykryć" niż jeden.

--
W krzyżu cierpienie, w krzyżu zbawienie,
W krzyżu miłości nauka.

Data: 2010-03-13 12:02:36
Autor: mkarwan

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:hnfpeb$t7h$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czemu spamujesz psp, nie potrafisz napisać tego co chcesz w jednym wątku
tylko musisz w trzech?

Bo trzy wątki jest trudniej "przykryć" niż jeden.

Co to znaczy "przykryć"?

Data: 2010-03-13 12:21:30
Autor: bolek

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnfs1t$17u$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Jego obowiązuje celibat.

bolek

Data: 2010-03-13 12:53:22
Autor: abc
[...]

Przykryć w sensie, o którym mowa np. tu:
http://wiadomosci.onet.pl/2119336,11,to_ma_przykryc_przesluchanie_drzewieckiego,item.html

Data: 2010-03-13 19:17:11
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sat, 13 Mar 2010 12:02:36 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

Nie zauważyłeś tego jeszcze? Jemu chodzi o to by jego wątek był zawsze
pierwszy, zwłaszcza w odniesieniu do wątków jego najzacieklejszych
adwersarzy.

Na przykład abc wpastuje coś z brewiarza i jeśli następnym wątkiem będzie
wątek kogoś o poglądach prawicowych lub konserwatywnych to odpuści, a jeśli
następnym wątkiem będzie np wątek Kaweckiego lub mój to będzie pastował
następne fragmenty owego przedsoborowego brewiarza tylko dlatego by Kawecki
lub ja ;-) nie "przykrywał" jego wątku.

Moim zdaniem to jest chore... choć czasem łapię się na tym że uwielbiam go
wkurzać w ten sposób - on pastuje strony lefebrystyczne ja np coś z
"racjonalisty" :)

Data: 2010-03-13 13:56:22
Autor: Antenka
On 13 Mar, 19:17, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Moim zdaniem to jest chore... choć czasem łapię się na tym że uwielbiam go
wkurzać w ten sposób - on pastuje strony lefebrystyczne ja np coś z

Ty i racjonalizm, kapuściana głowo hehehe  :D A to dobre! Idziesz na
zatracenie. Jeszcze kiedyś się przekonasz dokąd zaprowadzi cię ta
twoja bezrozumna ideologia....prosto do kotła z gorącą smołą. :-E

Antenka

"Każdy myślący człowiek nie jest GrzegorzemZ." - Antenka :-P

Data: 2010-03-13 23:47:25
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sat, 13 Mar 2010 13:56:22 -0800 (PST), Antenka napisał(a):

[...]

Zejdź ze mnie pedale!

Data: 2010-03-13 23:17:32
Autor: Antenka
On 13 Mar, 23:47, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:

> Ty i racjonalizm, kapuściana głowo hehehe

Zejdź ze mnie pedale!

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanów"- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Z.Grześ, jesteś głupszy niż przypuszczałam. O! Przestraszył się smoły!
To dobrze :-DDD

Antenka

P.s. Do pedałów mi nie po drodze, a lesby omijam wieeeelkim łukiem, ty
kapuściany głębie! Ty zaś  jesteś dla mnie obiektem absolutnie
aseksulnym GrzegorzuZ.- marzy ci się chyba hehe. Reasumując - za każdą
głupotę tutaj prezentowaną, będziesz batożony - uprzejmie ostrzegam.

Data: 2010-03-14 15:00:06
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sat, 13 Mar 2010 23:17:32 -0800 (PST), Antenka napisał(a):

[...]

Więc już nie zaprzeczasz że jesteś uszminkowanym pederastą?

To dobrze.

Data: 2010-03-13 13:05:43
Autor: sofu
[...]

Przestan pierdolic głupoty ABC! Jeśli grzech jest sprawą miedzy bogiema a
grzesznikiem, to katole powinni spowiadac sie Bogu w sumieniu swoim, a nie
czarnemu pasożytowi mającemu tyle wspólnego z Bogiem co dupa z waltornią.
Spowiedz została wymyslona dla kontroli głupoli przez klechów, co ma swoje
reperkusje zwłaszcza w malych spolecznosciach, gdzie klecha zna wszystkiie
owieczki, które "strzyże" z forsy.

sofu

Data: 2010-03-13 13:34:56
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-13 13:05, sofu pisze:
[...]

Myślę że nie masz racji sofu,  Spowiedź tak samo jak i post wymyślił ktoś mądry i w założeniach twórcy  miał on służyć dobru człowieka. - Sa tacy ludzie którzy nie maja komu powierzyć swoich trosk i wątpliwości, dla takich ten ktoś mądry wymyślił spowiedź.. gdyby nie spowiedź, a poprzez to wyrzucenie z siebie swoich zmartwień to taki człowiek mógłby zbzikować  Ale podobnie jak i w wypadku postu banda nawiedzonych idiotów wypaczyła cały sens tego założenia..

Data: 2010-03-13 14:56:00
Autor: abc
Spowiedź, a publiczna samokrytyka
Myślę że nie masz racji sofu,  Spowiedź tak samo jak i post wymyślił ktoś
mądry i w założeniach twórcy  miał on służyć dobru człowieka.

Spowiedź wymyślił sam Bóg:

"A Jezus znowu rzekł do nich: Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja
was posyłam. Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im:

Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a
którym zatrzymacie, są im zatrzymane." (Jn 20:21-23)

Data: 2010-03-13 15:47:50
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-13 14:56, abc pisze:
[...]

Wcale to nie jest wykluczone że Bóg.. Jednak jak tu się dziś spowiadać jakiemuś młodemu hulace w sutannie?

Data: 2010-03-13 16:42:41
Autor: abc
[...]

Spowiadamy się Bogu, a nie młodemu hulace w sutannie. Sakramenty działają ex
opere operato: news:hnfetf$jgc$1atlantis.news.neostrada.pl...

Data: 2010-03-16 17:26:31
Autor: jadrys
W dniu 2010-03-13 16:42, abc pisze:
[...]

Jednak to chyba nie Bóg daje nam rozgrzeszenie? Jeszcze raz mogę powtórzyć - spowiedź wymyślił ktoś mądry, ale niestety jej sens został wypaczony przez oszołomów, choćby przez to że zrobili ja obowiązkową,.. A mogę się założyć że ten ktoś mądry utworzył ja tylko dla tych co czuja potrzebę spowiedzi.

Spowiedź, a publiczna samokrytyka