Spóźnienie zapłaty zaliczki a ostateczna nadpłąta zaliczek na podatek - DG

Data: 2010-12-23 01:00:15
Autor: Zygmunt
Spóźnienie zapłaty zaliczki a ostateczna nadpłąta zaliczek na podatek - DG
DG- rozliczenia kwartalne,
zaliczkę za grudzień (taką samą jak za 3kwartał) wpłaciłem z 2 dniowym poślizgiem,
ale w sumie po rozliczeniu całego roku i tak będzie nadpłata.

Czy mam juz teraz zapłącić też odsetki od owego spóźnienia i czy wysyłać
jakieś wyjaśnienia?  Czy fakt, że w efekcie i tak mam nadpłatę roczną podatku
wpływa na wysokość owych odsetek od zaliczki?

Pozdrawiam
Zygmunt

Data: 2010-12-23 07:07:23
Autor: jureq
Spóźnienie zapłaty zaliczki a ostateczna nadpłąta zaliczek na podatek - DG
Dnia Thu, 23 Dec 2010 01:00:15 +0100, Zygmunt napisał(a):

Czy mam juz teraz zap³±ciæ te¿ odsetki od owego spóŒnienia

Tak, jeśli są dostatecznie duże. Przypominam: odsetek do 6,60 PLN nie płaci się. W praktyce ze względu na zaokrąglenie odsetek do pełnych złotych trzeba płacić gdy po zaokrągleniu wyjdzie 7 zł

i czy wysyÂłaĂŚ
jakieÂś wyjaÂśnienia?

Nie

 Czy fakt, Âże w efekcie i tak mam nadpÂłatĂŞ rocznÂą
podatku
wp³ywa na wysokoœÌ owych odsetek od zaliczki?

Nie

Spóźnienie zapłaty zaliczki a ostateczna nadpłąta zaliczek na podatek - DG