Sprężarka "lodówkowa" w warsztacie

Data: 2016-11-09 08:45:27
Autor: cytawa
Sprężarka "lodówkowa" w warsztacie
  PeJot pisze:

Czołem. Temat jak najbardziej rowerowy. Być może ktoś używa w warsztacie
rowerowym sprężarki, zrobionej z agregatu od lodówki. Chodzi o
pompowanie kół, suszenie, czy przedmuchiwanie części itd. Chcę zrobić
taką sprężarkę, mam agregat, ale nie bardzo wiem jakiej *pojemności*
zbiornika użyć. Myślałem o 3-5 kg butli na gaz, są tanie, łatwo dostępne
i zniosą ciśnienie robocze 12 barów, a to oznacza dosyć sporo powietrza,
nawet do okazyjnego napompowania kół w aucie. Inne sugestie użytkowników
takich samoróbnych cudów techniki mile widziane.

Nie bardzo wiem czy taka sprezarka nadaje sie do pompowania. To agregat olejowy i sporo tego oleju jednak do powietrza sie przedostaje. W lodowkach sprezane powietrze jest w obiegu zamknietym i nie ma problemu. Mam rowniez zastrzezenia co do wydajnosci.Obawiam sie, ze szybciej sie napompuje zwykla pompka samochodowa.
Natomiast do przedmuchiwania sporadycznego mysle, ze byla by dobra i wielce uzyteczna. Sam o tym mysle.

Jan Cytawa

Data: 2016-11-09 16:05:06
Autor: PeJot
W dniu 2016-11-09 o 08:45, cytawa pisze:

Nie bardzo wiem czy taka sprezarka nadaje sie do pompowania. To agregat
olejowy i sporo tego oleju jednak do powietrza sie przedostaje.

Aby się nie rozdrabniać, tłumaczę tutaj. Dla mnie filtry + presostat + zawór bezpieczeństwa + reduktor ciśnienia + odolejacz/odwadniacz są sprawą tak oczywistą że zwyczajnie o tym nie pisałem.

Mam rowniez zastrzezenia co do wydajnosci.Obawiam sie, ze szybciej sie
napompuje zwykla pompka samochodowa.

Zdaję sobie sprawę że wydajność sprężarki lodówki jest mizerna, stąd potrzebuję zbiornika na tyle dużego by napompować kilka kół w rowerze, dopompować koła w samochodzie itp. Źródłem ciśnienia ma być zbiornik, a sprężarka ma go uzupełniać.

Natomiast do przedmuchiwania sporadycznego mysle, ze byla by dobra i
wielce uzyteczna. Sam o tym mysle.

Sprężarka ze zbiornikiem 24 litry kosztuje <400 złotych, więc spokojnie jest w zasięgu, ale obawiam się że mnie sąsiedzi nie polubią za takie coś w piwnicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-11-10 21:11:57
Autor: ToMasz
Sprężarka "lodówkowa" w warsztacie
Sprężarka ze zbiornikiem 24 litry kosztuje <400 złotych, więc spokojnie
jest w zasięgu, ale obawiam się że mnie sąsiedzi nie polubią za takie
coś w piwnicy.

Dzisiaj w castoramie 229zł. Fakt że hałasuje. ja gdy tynkowałem mieszkanie za pomocą pistoletu i kompersora, to zbudowałem mu taką skrzynkę wyciszającą. coś to dało, ale i tak hałasował. no i chłodzenie trzeba było wymusić.
ToMasz

Sprężarka "lodówkowa" w warsztacie