SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...

Data: 2011-02-10 09:00:01
Autor: monter
SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...
Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

Data: 2011-02-10 09:21:40
Autor: radar
W dniu 2011-02-10 09:00, monter pisze:
Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

cena faktycznie niezła ale praktyczniejsza byłaby chyba butla 2L od paintbala

--
radar

Data: 2011-02-10 09:46:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 09:21:40
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> [...]
> http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

cena faktycznie niezła ale praktyczniejsza byłaby chyba butla 2L od paintbala

Ale drożej. Bo regulator z takiej butli daje za duże ciśnienie robocze
rzędu od 35 do 75 bar a to za dużo. Trzeba by dodać coś co zbija
ciśnienie w okolice 5 barów. No i powstaje problem z napełnianiem bo o
ile kompresor samochodowy to 10-12 barów to w butli paintballowej to
200-300 barów i sprężarki zarówno pod względem budowy jak i ceny ciut
inne. ;-) I trzeba nurków lub strażaków szukać a oni tez często mają
sprężarki tylko do 200-220 barów.

Zdrówko

Data: 2011-02-10 10:24:11
Autor: radar
[...]

z reduktorem faktycznie się zgodzę, z ceną niekoniecznie
zaś do ciśnienia nabicia to "klient nasz pan" :)))
15L @ 230 bar powietrza kosztuje 22,50 (1,50zł/L)
dla serwisu moim zdaniem idealne rozwiązanie bo pojemniki 400ml zużywają się zdecydowanie za szybko i kosztują też niemało

--
radar

Data: 2011-02-10 10:49:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 10:24:11
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

z reduktorem faktycznie się zgodzę, z ceną niekoniecznie
zaś do ciśnienia nabicia to "klient nasz pan" :)))
15L @ 230 bar powietrza kosztuje 22,50 (1,50zł/L)

Chodziło mi o cenę osprzętu a nie o cenę napełnienia butelki. ;-)
Najtańsza butla z regulatorem na 200 barów o pojemności ~1l to około
300-350PLN. 300 barów to już 600-700PLN. Do tego regulator zbijający do
kilku barów powiedzmy ~100 PLN. Większe butle niż 10-1,1l spotyka się
sporadycznie. Jedna z niewielu mi znanych leży w szafie u mnie w domu.

dla serwisu moim zdaniem idealne rozwiązanie bo pojemniki 400ml
zużywają się zdecydowanie za szybko i kosztują też niemało

Jak pisałem lepiej jakąś mała sprężareczkę - nawet taką do aerografu. A
jak koniecznie butlę wysokociśnieniowa to raczej nurkową. Cena będzie
porównywalna a zapas powietrza zdecydowanie większy. Zdrówko

Data: 2011-02-10 13:16:31
Autor: radar
[...]

kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm), nie są tak rzadkie

[...]

W takiej butli nurkowej jest znacznie mniej rzeczy, które mogą się popsuć i to jest na plus :)
A jak kupisz chińskie sprężarkowe gówno to może być kłopot stosunkowo szybko...

Dlatego głosuję za butlą :)

--
radar

Data: 2011-02-10 13:31:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-10, o godz. 13:16:31
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm),
nie są tak rzadkie

O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

W takiej butli nurkowej jest znacznie mniej rzeczy, które mogą się popsuć i to jest na plus :)

Ale z drugiej strony dla kogoś nieobeznanego z wysokimi ciśnieniami może
być bardzo niebezpieczna gdy spróbuje dmuchać bez żadnej redukcji.
A jak kupisz chińskie sprężarkowe gówno to może być kłopot stosunkowo szybko...

Trzeba patrzeć co się kupuje a i tak w większości wypadków wystarczy
porządny odkurzać o ile posiada możliwość podłączenia rury do wydmuchu.
wiele nowych nie pozwala. Reszta to kwestia dorobienia sobie jakichś
redukcji.

Dlatego głosuję za butlą :)

Ja mam pare butli a i tak używam odkurzacza i pompki do aerografu.
Wygodniejsze w operowaniu a do przedmuchiwania zabitych kurzem
radiatorów wystarczy.

Można tez użyć - jak pisałem wcześniej - butli z CO2 (gaśnica, butle
CO2 do browaru itp.) Problem tylko w tym że rozprężający się CO2 silnie
się oziębia a i bywa czasami dość mokry a jak ochłodzi element to na
nim kondensuje się para. Wtedy trzeba osuszyć elementy przez włączeniem
do prądu. CO2 ma jeszcze tę zaletę że jak się silnie chłodzi przy
rozprężaniu to szybko można flaszkę wódki zmrozić. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-02-11 14:34:41
Autor: radar
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
kolega kupił sobie 3L do pistoletu pneumatycznego (kaliber 4,5mm),
nie są tak rzadkie
O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

300 bar, PL

[...]

Fakt i dlatego dla zółtodziobów pozostaną spreje ;)

[...]

Porządny odkurzacz to porządna kasa. A jak to urządzenie elektryczno-mechaniczne to podatne na uszkodzenia. No i worki trzeba zmieniać ;)

Dlatego głosuję za butlą :)
Ja mam pare butli a i tak używam odkurzacza i pompki do aerografu.
Wygodniejsze w operowaniu a do przedmuchiwania zabitych kurzem
radiatorów wystarczy.

Zależy co komu wygodnie i co ma prościej technicznie rozwiązane. Przy okazji pytanie, czy nie znajdziesz jakiegoś gotowego patentu na pompowanie rowerów - w butlach z powietrzem po nurkowaniu zawsze zostaje mi trochę powietrza (50 bar czasem więcej czasem mniej ;)

:)

--
radar

Data: 2011-02-11 15:22:25
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-11, o godz. 14:34:41
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> O jakim ciśnieniu roboczym? Atestowane na terenie Polski czy EU?

300 bar, PL

A to jeszcze pytanie czy stalówka czy kompozyt? Możesz jakimś linkiem
ciepnąć na priv? Szukam butli tej wielkości do pewnej samoróbki.

Porządny odkurzacz to porządna kasa. A jak to urządzenie elektryczno-mechaniczne to podatne na uszkodzenia. No i worki trzeba zmieniać ;)

Stary Zelmer sprawdza się doskonale choć cichy nie jest. Na wydmuch
worka nie trzeba a jakby był to jest z dzianiny wielokrotnego użytku ;-)

[...]

Może zwykły "pistolet" z manometrem do "garażowej" sprężarki i jakiś
reduktor wcześniej? Tyle że taki in-line na butlę to ciężko będzie
znaleźć który będzie dawał na wyjściu kilka barów. Miałem kiedyś
regulowany wkręcany do butli który dawał od zera do ~80 barów ale dawno
poszedł na handel.

Zdrówko

Data: 2011-02-17 17:44:02
Autor: radar
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
A to jeszcze pytanie czy stalówka czy kompozyt? Możesz jakimś linkiem
ciepnąć na priv? Szukam butli tej wielkości do pewnej samoróbki.

sorki, że tak długo; kolega nie pamięta gdzie kupował (alledrogo), flaszka stalowa 3L z atestem kosztowała go 300-400 + zawór

--
radar

Data: 2011-02-17 23:03:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Spr??one powietrze ale wielokrotnego u?ytku...
Dnia 2011-02-17, o godz. 17:44:02
radar <_sara_@_post_._pl_> napisał(a):

> [...]

sorki, że tak długo; kolega nie pamięta gdzie kupował (alledrogo), flaszka stalowa 3L z atestem kosztowała go 300-400 + zawór

Cholernie nietypowa jeśli faktycznie 300 barów nie 200. Poza tym zawór
czy regulator ciśnienia? Jak zawór to wygląda na butlę bp. z zestawu do
reanimacji lub podobną. No i że stalówka a nie kompozyt by na to
wskazywało.

Zdrówko

Data: 2011-02-18 10:09:22
Autor: radar
[...]

Stalowa 300 bar z polskim atestem. Zawór kupowany osobno (flaszka służy do napełniania kartuszy 100ml; 1 kartusz wystarcza na 1 pełny trening)

--
radar

SprÄ???one powietrze ale wielokrotnego u??ytku...