Sprawa III Confiteor

Data: 2010-12-05 20:54:57
Autor: abc
Sprawa III Confiteor
Mało jest takich rzeczy które budzą tyle sporów co tzw III Confiteor.

Przypomnimy, że w czasie Mszy św. podczas modlitw u stopni ołtarza celebrans
odmawia Confiteor, następnie w imieniu lub razem z wiernymi Confiteor
odmawiają ministranci.

Tuż przed Komunią Św. odmawiano Confiteor jeszcze raz i stąd powstała
potoczna nazwa tzw. III Confiteor.

Więcej http://www.nowyruchliturgiczny.pl/2010/12/sprawa-iii-confiteor.html

Data: 2010-12-05 20:59:59
Autor: abc
Sprawa III Confiteor
Tekst modlitwy Confiteor:

Confiteor Deo omnipotenti, beatae Mariae semper Virgini, beato
Michaeli Archangelo, beato Ioanni Baptistae, sanctis Apostolis Petro et
Paulo, omnibus Sanctis et tibi, Pater, quia peccavi nimis cogitatione,
verbo, et opere:

Uderzyć się trzykroć w piersi mówiąc:

mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Ideo precor beatam Mariam semper virginem, beatum Michaelem archangelum,
beatum Ioannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, omnes Sanctos,
et te, Pater, orare pro me ad Dominum Deum nostrum.

czyli

Spowiadam się Bogu wszechmogącemu, Najświętszej Maryi
zawsze Dziewicy, świętemu Michałowi Archaniołowi, świętemu Janowi
Chrzcicielowi, świętym Apostołom Piotrowi i Pawłowi, wszystkim Świętym i
tobie, Ojcze, żem zgrzeszył bardzo myślą, mową i uczynkiem:

Uderzyć się trzykroć w piersi mówiąc:

moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina.
Przeto błagam Najświętszą Maryję zawsze Dziewicę, świętego Michała
Archanioła, świętego Jana Chrzciciela, świętych Apostołów Piotra i Pawła,
wszystkich świętych, i ciebie, Ojcze, o modlitwę do Pana Boga naszego.

Data: 2010-12-05 21:22:35
Autor: abc
Sprawa III Confiteor
Confiteor można wysłuchać tu: