Sprawa dysków - zawodność

Data: 2009-08-31 11:08:53
Autor: de Fresz
Sprawa dysków - zawodność
On 2009-08-30 14:39:13 +0200, CUT_INZ <CUT@CUT.pl> said:

Potrzebuję zrobić Raida0 na trzech dyskach. Początkowo wybór padł na Samsung HD322HJ 320 GB. Dysk chwalony, cichy i szybki. Szukając opinii natrafiłem na kilka osób mających z nimi problem. Szukając dalej natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

Mam w tyrce 4 stacje robocze z RAID 0 (dwudyskowym), postawione na Barracudach 250 ES2. Z 8 dysków, krótko po postawieniu (w ciągu tygodnia-dwóch) 2 padły - zaczęły być jaja z podnoszeniem się macierzy, raz startowała, raz nie, oczywiście w 2 różnych kompach dla ułatwienia. Dyski zostały zareklamowane i bardzo szybko wymienione na nowe. Od tego czasu (półtora roku) wszystkie hulają bez najmniejszych problemów, a są  to stacje robocze z dużym obciążeniem. Tyle że ES2 są prawie 2 razy droższe od zwykłych Barracud.

de Fresz

Sprawa dysków - zawodność