Sprawa dysków - zawodność

Data: 2009-08-30 15:03:09
Autor: GLaF
Sprawa dysków - zawodność
Dnia Sun, 30 Aug 2009 14:39:13 +0200, CUT_INZ napisał(a):

Czy kiedykolwiek kogoś zawiódł dysk SEAGATEa?

Tak.

natrafiłem na dysk Seagate ST3500418AS 500 GB - cena zbliżona do Samsunga, dysk również szybki i cichy ale w necie opinii brak.

Ja bym powiedział, że w necie aż huczy od opinii zawiedzionych
użytkowników. Barki z serii 11 i 12 (ta, o którą pytasz) mają opinię
najbardziej awaryjnych dysków na rynku.
http://tiny.pl/hhz9d
Najpierw są zachwyty nad wydajnością, a potem płacz jak padają jak muchy.

Wybrać Seagate ST3500418AS 500 GB czy Samsung HD322HJ 320 GB?
Istotna jest dla mnie szybkość i kultura pracy.

Samsunga. Ale nie koniecznie ten model. Jeśli ma być bardziej cichy, to F2
500 GB, jeśli bardziej wydajny, to F3 500 GB (choć to nowy model i nic
jeszcze nie wiadomo o jego usterkowości).

--
GLaF

Data: 2009-08-30 15:20:55
Autor: CUT_INZ
Sprawa dysków - zawodność
GLaF pisze:

Samsunga. Ale nie koniecznie ten model. Jeśli ma być bardziej cichy, to F2
500 GB, jeśli bardziej wydajny, to F3 500 GB (choć to nowy model i nic
jeszcze nie wiadomo o jego usterkowości).

Czym się różni HD503HI od HD502HI

Data: 2009-08-30 19:17:30
Autor: GLaF
Sprawa dysków - zawodność
Dnia Sun, 30 Aug 2009 15:20:55 +0200, CUT_INZ napisał(a):

Czym się różni HD503HI od HD502HI

Szczerze mówiąc, nie wiem.

--
GLaF

Data: 2009-08-30 18:34:35
Autor: ToMasz
Sprawa dysków - zawodność
Ja bym powiedział, że w necie aż huczy od opinii zawiedzionych
użytkowników. Barki z serii 11 i 12 (ta, o którą pytasz) mają opinię
najbardziej awaryjnych dysków na rynku.
nie wiem jak ta seria, ale prywatnie uważam segate za najmniej trwałe
dyski. biorąc pod uwagę moją histroie to najtrwalszym dyskiem segate
okazał sie scsi-80megabajtów. potem było już tylko gorzej. miałem od
tamtej pory 3, - wyszystekie zachwalane jako najlepsze na świecie, zaden
nie przeżył do moralnej starości kompa. w jednym nawet coś grzechotało,
  ale sprzedawca powiedział ze na grzechotanie niema gwarancji. jak
pracuje - znaczy sprawny.

ToMasz

Data: 2009-08-31 10:57:09
Autor: de Fresz
Sprawa dysków - zawodność
On 2009-08-30 18:34:35 +0200, ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl> said:

 jednym nawet coś grzechotało,
  ale sprzedawca powiedział ze na grzechotanie niema gwarancji. jak
pracuje - znaczy sprawny.

Już na dwóch czy trzech 2.5" widziałem naklejke "rattle sound is normal" (grzechotanie jest normalne). I faktycznie, przy potrząśnieciu lub przekręceniu coś tam grzechotało w środku (jakby luźna śrubka), ale działały bez problemu.

de Fresz

Sprawa dysków - zawodność