Sprawa w niemieckim sądzie

Data: 2009-08-19 10:48:05
Autor: Wycior
Sprawa w niemieckim sądzie
Witam serdecznie.
Jestem wzywany do niemieckiego sądu na sprawę karną przeciw mojej osobie.
Problem w tym, że na dobrą sprawę nie wiem dokładnie o co chodzi, ani jakie
mają przeciwko mnie dowody.

Moje pytanie brzmi:
Czy mogę napisać do odpowiedniego organu (prokuratura, sąd) list z prośbą o
przesłanie mi materiału dowodowego (na 100% są to jedynie dokumenty, kopie
dokumentów itp., żadne narzędzia zbrodni etc. :) )? Czy jest szansza, że tak
owe otrzymam? Chodzi o to, że nie wiem na jakiej podstawie mnie oskarżają, a
co za tym idzie jaką linię obrony powinienem obrać. Czy moja prośba ma
szanse pozytywnego rozpatrzenia? Do kąd kierować pismo, sądu czy
prokuratury?

Dziękuję za każdą radę.

Serdecznie pozdrawiam,
Wycior

Data: 2009-08-19 08:49:04
Autor: januszek
Sprawa w niemieckim sądzie
Wycior napisał(a):

[...]

Ile razy jeszcze bedziesz to wysylal?

j.

Data: 2009-08-19 02:00:36
Autor: Wycior
Sprawa w niemieckim sądzie
Ile razy jeszcze bedziesz to wysylal?

Przepraszam, ale myślałem, że coś nie tak z moim czytnikiem. Nadal nie
pokazuje moich wiadomości, więc próbowałem wysyłać ponownie. Przed
momentem dopiero wyguglałem swojego posta z waszymi odpowiedziami.

Sądzę, że nie jest to żart, ani też zdjęcie z radaru. Zostałem
zatrzymany w Niemczech prowadzac pojazd niezarejestrowany jeszcze w
Pl, który zaopatrzony był w niemieckie numery rejestracyjne pochodzące
z innego pojazdu. W takim stanie kupiłem, a to jak znalazłem się na
terenie Niemiec to inna bajka. Początkowo dostałem pismo z prokuratury
niemieckiej, że zarzucma mi się prowadzenie pojazdu bez obowiązkowego
OC i o "podrabianie dokumentów". Blachy miałem założone właśnie w celu
wypisania polisy miesięcznej, więc szybciutko przesłałem sąsiadom
kopię polisy. W kolejnym piśmie, otrzymałem informacje o terminie
rozprawy i że oskarżony jestem o podrabianie dokumentów.

--
Pzdr., Wycior

Data: 2009-08-19 18:16:42
Autor: andreas
Sprawa w niemieckim sądzie
Użytkownik "Wycior" <wyciorek69@wp.pl> napisał w wiadomości news:2efa44b7-7ac2-4fb9-97a6-d3b2c8b722ffo32g2000yqm.googlegroups.com...

a to jak znalazłem się na terenie Niemiec to inna bajka.

Tsunami?

--
andreas

Data: 2009-08-20 01:35:18
Autor: Wycior
Sprawa w niemieckim sądzie
Tsunami?

Masz coś jeszcze do powiedzenia? Odpowiedź przeczaca bardzo mnie
ucieszy. Nie masz zamiaru udzielić wskazówki, to odpuść sobie
głupkowate teksty. Niektórzy uważają, że maja problem i liczą na
czyjąś pomoc, a nie bezsensy...

--
Wycior

Data: 2009-08-25 23:46:08
Autor: LA
Sprawa w niemieckim sądzie

Użytkownik "Wycior" <wyciorek69@wp.pl> napisał w wiadomości news:7c6f66bb-1d1d-4679-a80e-f0f66553f555r34g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Masz dwa wyjścia albo to olać albo nie olewać. Jak olejesz to wystawią wyrok zaoczny i przesla go do PL do wykonania wtedy wjedzie do Ciebie AT i możesz iść siedzieć jak nie będzie zawiasów.
Jak się stawisz to możesz się  bronić, walić ścieme jaki to polak niekumaty - tylko niemiecką papuge weź.
Teraz UE jest więc wszystko w rodzinie. Sie kiedy zapomnisz i do nrf pojedziesz i cię chycą i co zrobisz.

Data: 2009-08-26 00:51:01
Autor: Andrzej Lawa
Sprawa w niemieckim sądzie
LA pisze:

Masz dwa wyjścia albo to olać albo nie olewać. Jak olejesz to wystawią wyrok zaoczny i przesla go do PL do wykonania wtedy wjedzie do Ciebie AT i możesz iść siedzieć jak nie będzie zawiasów.

O czym ty bredzisz?

Art. 602 (i kolejne) zlikwidowali w KPK?

Data: 2009-08-26 14:39:22
Autor: LA
Sprawa w niemieckim sądzie

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:lf6em6-ung.ln1ncc1701.lechistan.com...
LA pisze:

[...]

Czytaj ze zrozumieniem art. 608 i następne KPK

Data: 2009-08-26 06:25:31
Autor: Wycior
Sprawa w niemieckim sądzie
Nie wiele mi to pomaga. Wygląda na to,  ze pojadę na sprawę totalnie
zielony...

Data: 2009-08-26 16:05:58
Autor: Andrzej Lawa
Sprawa w niemieckim sądzie
LA pisze:

Art. 602 (i kolejne) zlikwidowali w KPK?

Czytaj ze zrozumieniem art. 608 i następne KPK

Ale jak obcy sąd może skazać kogoś zaocznie w sprawie karnej? Najpierw
musi dojść do rozprawy, a wtedy działa 602 i następne.

Co innego jakieś gówniane wykroczenie, typu zdjęcie z fotoradaru, gdzie
jest postępowanie uproszczone od którego można się odwołać, a co innego
sprawa karna, gdzie grozi odsiadka.

Chyba że ten cały system jest jeszcze bardziej pos*.*ny, niż mi się
wydawało...

Data: 2009-08-26 18:54:04
Autor: kam
Sprawa w niemieckim sądzie
Andrzej Lawa pisze:
[...]

procedura karna też zna wyroki zaoczne
co więcej, zna też wyroki wydane pod nieobecność oskarżonego, które nie są zaoczne

KG

Data: 2009-08-26 22:09:21
Autor: Andrzej Lawa
Sprawa w niemieckim sądzie
kam pisze:

procedura karna też zna wyroki zaoczne
co więcej, zna też wyroki wydane pod nieobecność oskarżonego, które nie
są zaoczne

Jeśli oskarżonego nie udaje się znaleźć albo dał dyla gdzieś, skąd nie
można go ściągnąć.

A w tej sytuacji to sąd niemiecki powinien się zwrócić do strony
polskiej, żeby oskarżony miał możliwość choćby złożenia wyjaśnień
lokalnie (a przy okazji i zapoznania się ze sprawą).

Czyż nie tak powinna wyglądać prawidłowa procedura karna, hmm?

Czy może te artykuły KPK to tak dla picu?

Sprawa w niemieckim sądzie