Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz

Data: 2009-03-15 10:23:29
Autor: Big Jack
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

--
 Big Jack                     //////             ( o  o)     GG: *660675*
    -- ooO-( )-Ooo-

Data: 2009-03-15 11:11:39
Autor: *piotr'ek*
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

Super... tylko aplikacja nie rozumie, że ktoś może mieć pokój o wymiarach 5,5x3 m jak ja mam.

*piotr'ek*

Data: 2009-03-15 11:32:49
Autor: Big Jack
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
W wiadomości:
użytkownik **piotr'ek** napisał(a):

http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

Super... tylko aplikacja nie rozumie, że ktoś może mieć pokój o wymiarach
5,5x3 m jak ja mam.

Bo to jest aplikacja dla salonów  ;)

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-15 11:44:29
Autor: jerzu
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
On Sun, 15 Mar 2009 11:11:39 +0100, "*piotr'ek*"
<piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> wrote:

Super... tylko aplikacja nie rozumie, że ktoś może mieć pokój o wymiarach 5,5x3 m jak ja mam.

A mnie wyszło, że powinienem mieć TV 70 cali.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-03-15 15:06:09
Autor: glang
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
Super... tylko aplikacja nie rozumie, że ktoś może mieć pokój o wymiarach
5,5x3 m jak ja mam.

A mnie wyszło, że powinienem mieć TV 70 cali.

pikuś mi zabrakło skali :)
103 i koniec :)
pzdr
GL

Data: 2009-03-15 12:00:47
Autor: Phill

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

--   Big Jack
         //////
        ( o  o)     GG: *660675*
    -- ooO-( )-Ooo-

Wiecie co?? to nie ma nic wspólnego z doborem telewizorka do wielkości
pomieszczenia. To ma na celu wyciągnięcie z kieszeni potencjalnego
kupującego jak największej kwoty za jak największy telewizor. Jednym słowem
siara i bełkot.

Data: 2009-03-15 13:42:06
Autor: ZbyszekZ
On Mar 15, 10:23 am, "Big Jack" <aa...@bbbbb.zz> wrote:
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

To jakaś ślepa na mózg idiota zrobiła.
Ni cholery 50" z 2m nie da się oglądać. Przecież musiałbym kręcić
głową z jednej strony na drugą.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-15 18:59:44
Autor: eManitou
Big Jack pisze:
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

Super ale licznik nie uwzględnia jakości sygnału i zakłada optymistycznie, że oglądamy wszystko w HD. Pewnie ucieszą się producenci i sprzedawcy TV ale klienci, którzy kupili odbiornik na podstawie tej strony już niekoniecznie.

--

"Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
~ Księga Judyty

Data: 2009-03-15 19:14:58
Autor: Big Jack
użytkownik *eManitou* napisał(a):

[...]

hmmmmm na jakiej podstawie wykoncypowałeś o jakim sygnale jest mowa? jakość to słusznie się domyslam że chodzi o taką że nie ma widocznych zakłóceń. Wiesz, opórcz TV CRT, to LCD i plazmowe są zazwyczaj conajmniej HD Ready. BTW, jak się ta jakość ma przekładać na odległość z jakiej ogladamy telewizję?

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-15 20:27:52
Autor: Wiewior
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49bd45a2news.home.net.pl...
BTW, jak się ta jakość ma przekładać na odległość z jakiej ogladamy telewizję?

Hint: rozdzielczość oka ludzkiego.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-03-15 22:53:28
Autor: eManitou
Big Jack pisze:

hmmmmm na jakiej podstawie wykoncypowałeś o jakim sygnale jest mowa?

Na podstawie własnych doświadczeń. Strona wyliczyła mi, że dla mojego TV 52'' odległość powinna wynosić ok 202 cm. Przy takiej odległości nawet dobrej jakości sygnał SD z satelity dla mało wymagającego widza będzie uciążliwy w oglądaniu.

> jakość to słusznie się domyślam że chodzi o taką że nie ma widocznych zakłóceń

Chodzi o to by nie widzieć niedostatków wynikających kompresji obrazu.

Data: 2009-03-16 09:39:14
Autor: Big Jack
użytkownik *eManitou* napisał(a):

jakość to słusznie się domyślam że chodzi o taką że nie ma widocznych
zakłóceń

Chodzi o to by nie widzieć niedostatków wynikających kompresji obrazu.

Jak będzie duża, to będzie widoczna bez względu na to z jakiej odległości będzie się oglądało i ile cali przekątnej ma ekran. Żaden kalkulator nie weźmie tego pod uwagę.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-16 22:05:45
Autor: eManitou
Big Jack pisze:

Jak będzie duża, to będzie widoczna bez względu na to z jakiej odległości będzie się oglądało i ile cali przekątnej ma ekran.

Stań sobie w odległości 2m od 52" i włącz TVP3. Potem cofnij się na odległość 5m i porównaj odczucia co do jakości obrazu.

Żaden kalkulator nie weźmie tego pod uwagę.

To prawda. Dlatego ich tworzenie nie ma sensu szczególnie bez słowa komentarza co do sygnału dla którego się liczy.

Data: 2009-03-17 10:36:33
Autor: Big Jack
użytkownik *eManitou* napisał(a):

To prawda. Dlatego ich tworzenie nie ma sensu szczególnie bez słowa
komentarza co do sygnału dla którego się liczy.

Ja uważam, że ten kalkulator służy li tylko do wskazania optymalnej odległości oglądania w zależności od przekątnej TV. Albo na odwrót. Nie chodzi w nim o nic innego jak znalezienie optymalnego kąta widzenia. Zwróć uwagę, że jakbyśmy nie manipulowali odległościami, to TV zwiększa się/zmniejsza zachowując względnie stały kąt widzenia. Nie widać tego wprawdzie na kalkulatorze, ale łatwo to zauważyć.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-17 05:02:58
Autor: BearBag
[...]

no ale i tak pokazuje bzdure, postaw sobie 47 cali i probuj to ogladac
z 2m, przeciez tak sie nie da.

Data: 2009-03-18 10:21:30
Autor: eManitou
Big Jack pisze:

Ja uważam, że ten kalkulator służy li tylko do wskazania optymalnej odległości oglądania w zależności od przekątnej TV. Albo na odwrót. Nie chodzi w nim o nic innego jak znalezienie optymalnego kąta widzenia.

Wystarczyłoby taki tekst gdzieś w opisie i byłoby OK.

Data: 2009-03-18 11:52:43
Autor: Big Jack
użytkownik *eManitou* napisał(a):

Wystarczyłoby taki tekst gdzieś w opisie i byłoby OK.

Ale po co? Ustawiając kanapę w żądanej odległości dowiadujesz się o jakiej przekątnej TV da Ci odpowiedni kąt widzenia ekranu. Nie ma tu żadnych cudów z HD, SD, jakością sygnału. Zwykłe wskazanie przekątnej TV w zależności od odległości oglądania. Albo na odwrót.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-18 19:15:30
Autor: Wiewior
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49c0d27c$1news.home.net.pl...
[...]

A co to jest ten "odpowiedni kąt widzenia"? Twoje "widzimisię"?

Data: 2009-03-19 12:35:33
Autor: Big Jack
użytkownik *Wiewior* napisał(a):

A co to jest ten "odpowiedni kąt widzenia"? Twoje "widzimisię"?

Moje widzimisię przede wszystkim, ale poza tym od czasów TV CRT mówi się, że odległość oglądania powinna wynosić jakąś krotność przekątnej ekranu, co oczywiście przekłada się na kąt widzenia. Naturalnie nikt nikogo nie może zmusić do oglądania w ten sposób. Jak ktoś ma kaprys, to niech sobie ogląda telewizję na 14' z 6m, albo na 50' z 1m. Nikomu nic do tego, a mnie w szczególności.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-19 13:08:24
Autor: Wiewior
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49c22e05$1news.home.net.pl...
[...]

No to faktycznie rewelacyjne uzasadnienie...
Zwłaszcza w czasach CRT chodziło m.in. o zachowanie odległości ze względu na promieniowanie kineskopu i wielkość plamki.

--
     Wiewior
jvrjvbe@fbhaq.j.cy

Data: 2009-03-19 13:25:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Wiewior wrote:

[...]

I nadal fizyki nie przeskoczysz. Wielkość plamki - czyli piksela - jest cały czas znacząca. A promieniowanie w CRT i tak było do pominięcia przy odległościach rzędu 2 długości przekątnej.

M.

Data: 2009-03-19 13:55:32
Autor: Wiewior
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gptdk1$usn$1news.onet.pl...
I nadal fizyki nie przeskoczysz. Wielkość plamki - czyli piksela - jest cały czas znacząca. A promieniowanie w CRT i tak było do pominięcia przy odległościach rzędu 2 długości przekątnej.

A czy ja mówię, że przeskoczę? Tylko odnoszę wrażenie, że od czasów pierwszych CRT-ków trochę się pozmieniały parametry obrazu i samych ekranów. No i trzeba pamiętać o rozdzielczości oka ludzkiego (choć ta akurat się nie zmieniła), a nie zrobić kalkulator bazujący na niewiadomo jakiej zasadzie...
Aaa - no i jeszcze kwestia 4:3 a 16:9.

--
     Wiewior
jvrjvbe@fbhaq.j.cy

Data: 2009-03-19 14:01:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Wiewior wrote:

[...]

Marudzisz ciągle nie na temat. Liczy się tylko wielkość piksela i rozdzielczość oka. Czy format 4:3 czy 99:1 - obojętne.

M.

Data: 2009-03-19 14:15:19
Autor: Wiewior
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gptfo2$6ed$1news.onet.pl...
Marudzisz ciągle nie na temat. Liczy się tylko wielkość piksela i rozdzielczość oka. Czy format 4:3 czy 99:1 - obojętne.

No to jaki wzór został użyty przy stworzeniu kalkulatora, o którym dysktujemy w tym wątku?
Jakie parametry on wykorzystuje?
I skoro Twoim zdaniem nie ma różnicy w odległości liczonej krotnościami przekątnej w przypadku 4:3 i 16:9, to gratuluję znajmości matematyki.

--
     Wiewior
jvrjvbe@fbhaq.j.cy

Data: 2009-03-19 20:20:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Wiewior wrote:

No to jaki wzór został użyty przy stworzeniu kalkulatora, o którym dysktujemy w tym wątku?
Jakie parametry on wykorzystuje?

A cholera go wie, nie mój wzór, nie będę mu robił reverse engineering ;-)

I skoro Twoim zdaniem nie ma różnicy w odległości liczonej krotnościami przekątnej w przypadku 4:3 i 16:9, to gratuluję znajmości matematyki.

I tak clou leży w rozmiarze pojedyńczego piksela, niezależnie od tego czy ekran jest standard czy wide. W dawnych czasach średnica plamki była fukncją przekątnej kineskopu, stąd można było powiedzieć narodowi l=5*d. Teraz, Panie, to się wszystko pozmieniało ;-)

M.

Data: 2009-03-19 20:38:25
Autor: Wiewior
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gpu5uf$31u$1news.onet.pl...
No to jaki wzór został użyty przy stworzeniu kalkulatora, o którym dysktujemy w tym wątku?
Jakie parametry on wykorzystuje?

A cholera go wie, nie mój wzór, nie będę mu robił reverse engineering ;-)

To nie wcinaj się w dyskusję, gdy nie wiesz, o czym ona jest.

Data: 2009-03-15 21:08:47
Autor: VSS
Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49bcc911$1news.home.net.pl...
http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

hehehe, ale kicha, dobrze, ze w pokoju 2x3 nie każe mi instalować 100 calowej plazmy.

--
VSS
http://vss.pl

Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz