Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.

Data: 2018-11-20 04:56:42
Autor: Animka
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
Skarbówka bawi się po weselach. Chce wiedzieć, ile było w kopercie.
https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1354864,fiskus-zaglada-nowozencom-do-kopert.html

To jest już szczyt szczytów. Szkoda, że po cmentarzach nie chodzą i nie liczą ile pieniędzy poszło na pogrzeb.

--
animka

Data: 2018-11-20 08:21:04
Autor: Jacek
W dniu 20.11.2018 o 03:56, Animka pisze:
To jest już szczyt szczytów. Szkoda, że po cmentarzach nie chodzą i nie liczą ile pieniędzy poszło na pogrzeb.
To kwestia czasu i niedługo zaczną. Będzie też obowiązek oddania biżuterii i złotych zębów nieboszczyka. Co ma w ziemi leżeć, jak państwo w potrzebie.
Jacek

Data: 2018-11-20 18:24:53
Autor: Animka
W dniu 2018-11-20 o 09:21, Jacek pisze:
[...]

Brak mi słów po prostu. Ciekawa jestem czy wleźli na wesele do Martyniuków. Tu by się chyba nachapali.

--
animka

Data: 2018-11-20 20:30:46
Autor: Marek
On Tue, 20 Nov 2018 08:21:04 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
To kwestia czasu i niedługo zaczną. Będzie też obowiązek oddania biżuterii i złotych zębów nieboszczyka. Co ma w ziemi leżeć, jak państwo w potrzebie.

Na to jest bardzo prosty sposób, nie organizować wesela we właściwości us pana młodego i panny młodej.

--
Marek

Data: 2018-11-20 20:43:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3754791945752086234@news.neostrada.pl...
[...]

W dobie komputerow ?
Toz przeciez US moze centralnie wyslac wezwania to wszystkich nowo zaslubionych par.

No chyba, zeby tak sie pobrac w Anglii czy Irlandii ... a potem wrocic pare lat po slubie ... no nie, wrocic mozna wczesniej, tylko USC nie informowac :-)

J.

Data: 2018-11-20 23:07:05
Autor: Animka
W dniu 2018-11-20 o 21:43, J.F. pisze:
[...]

A co z kościołami jak ludzie biorą śluby kościelne?

--
animka

Data: 2018-11-21 09:11:47
Autor: n
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
Jeszcze prostszy to przedstawić ewidencję kosztów ślubu i wesela i jechać na stracie ;-)

-- -- -
Na to jest bardzo prosty sposób, nie organizować wesela we właściwości us pana młodego i panny młodej.

Data: 2018-11-20 09:14:38
Autor: z
W dniu 2018-11-20 o 03:56, Animka pisze:
To jest już szczyt szczytów. Szkoda, że po cmentarzach nie chodzą i nie liczą ile pieniędzy poszło na pogrzeb.

To zapewne wina PiSu bo to on wprowadził takie przepisy.
Za PO nie było takich nagonek ;-)

Data: 2018-11-20 15:06:28
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf3c26e$0$497$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A kto obcial zasilek pogrzebowy z ZUS ?

PO, PIS, czy jakies SLD ?

Argumentowali, ze od razu koszta spadna, i chyba troche spadly, ale teraz to juz pewnie wzrosly ... ale kto obcial ... PiS chyba by nie smial ?

J.

Data: 2018-11-20 18:27:26
Autor: Animka
W dniu 2018-11-20 o 10:14, z pisze:
[...]

Był podobno podatek "Bykowe" kiedyś (od kawalerstwa). Ciekawa jestem jaki stary kawaler zlikwidował ten podatek.

--
animka

Data: 2018-11-21 09:10:08
Autor: n
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
Jakoś na przełomie lat 60/70, coś około 60 zł miesięcznie.

-- -- -
Był podobno podatek "Bykowe" kiedyś.

Data: 2018-11-20 19:20:55
Autor: z
W dniu 2018-11-20 o 17:27, Animka pisze:

Był podobno podatek "Bykowe" kiedyś (od kawalerstwa). Ciekawa jestem jaki stary kawaler zlikwidował ten podatek.

Myślisz że to był prezes? ;-)

Ja mam nadzieję że ten podatek powróci jako rozszerzenie/uzupełnienie 500+

Data: 2018-11-20 23:04:59
Autor: Animka
W dniu 2018-11-20 o 20:20, z pisze:
W dniu 2018-11-20 o 17:27, Animka pisze:

Był podobno podatek "Bykowe" kiedyś (od kawalerstwa). Ciekawa jestem jaki stary kawaler zlikwidował ten podatek.

Myślisz że to był prezes? ;-)

Raczej nie, bo on jeszcze wtedy chyba nie wiedział, że będzie prezesem.

Ja mam nadzieję że ten podatek powróci jako rozszerzenie/uzupełnienie 500+

LOL

--
animka

Data: 2018-11-21 09:28:02
Autor: z
Sprawdzają ile było w kopercie od go ści na weselu.
W dniu 2018-11-20 o 22:04, Animka pisze:
LOL

Śmieszne?
Wiem... lewackie gejostwo będzie rozdzierać szaty i poskarży do UE za dyskryminację :-)

Data: 2018-11-21 09:59:23
Autor: Wojtek
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
W dniu 2018-11-20 o 03:56, Animka pisze:
Skarbówka bawi się po weselach. Chce wiedzieć, ile było w kopercie.

Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 10:35:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 09:59, Wojtek pisze:
[...]

Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 10:57:22
Autor: Wojtek
W dniu 2018-11-21 o 10:35, Liwiusz pisze:

Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

Dla sklepu jest przychód, dla mnie jest rozchód, koszt. Co z tym jest dziwnego?

Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma = Strona Wn.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 11:15:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 10:57, Wojtek pisze:
[...]

Dziwne jest to, co wyciąłeś, że dawanie w kopertę miałoby umożliwiać obniżanie dochodu (czyli i podatku), ale przecież nie obniżasz sobie z tego tytułu podatku, tak jak nie obniżasz go kupionym na śniadanie chlebem, więc twoja analogia jest... nieprzystająca do przepisów i oparta na błędnym założeniu (że rozchód implikuje podatkowe obniżenie przychodu).

Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma = Strona Wn.

No to tak samo sobie policz jak dajesz w kopertę na weselu, nikt ci nie broni. Zatem odpowiedź na twoje pytanie:

> Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
> Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

Tak, goście w swoim Microsoft Money mogą sobie odpisać kopertę od przychodów.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 12:01:01
Autor: Wojtek
W dniu 2018-11-21 o 11:15, Liwiusz pisze:

[...]

Załóżmy, że ja Tobie daje 100 PLN. Ty masz przychód 100 PLN i płacisz podatek. Potem Ty mi dajesz 100 PLN i ja mam przychód i ja płacę podatek.

W tej sytuacji nikt z nas się nie wzbogacił, a każdy z nas zapłacił podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 12:18:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 12:01, Wojtek pisze:
[...]

Każdy z nas wzbogacił się o 100zł. To, że potem te 100zł wydał nie oznacza, że nie był wzbogacony. Gdybyś po prostu dał mi 100zł bez sytuacji, że później dostaniesz coś ode mnie, to twój bilans wyszedłby -100, a tak wychodzisz na 0.

podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy

Sprzedajesz wihajstry. Rano kupujesz chleb u piekarza, piekarz płaci podatek. Wieczorem piekarz kupuje u ciebie wihajser. Płacisz podatek.

> trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 14:13:53
Autor: n
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
Może więc dawać po te 500-1000 zł na cele kultu odliczając od podatku i niech proboszcz płaci za salę, orkiestrę i prosiaka?

-- -- -
Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?

Data: 2018-11-21 18:55:48
Autor: Sonn
W dniu 2018-11-21 o 14:13, n pisze:
Może więc dawać po te 500-1000 zł na cele kultu odliczając od podatku i niech proboszcz płaci za salę, orkiestrę i prosiaka?

Musze przyznać, ze to zajebisty pomysł :)

--
Sonn

Data: 2018-11-21 16:12:41
Autor: Animka
W dniu 2018-11-21 o 10:59, Wojtek pisze:
[...]

Trzeba by było chyba wysłać do US prośbę o interpretację tego przepisu, żeby mieć 100% pewności i potem nie żałować.

--
animka

Data: 2018-11-21 18:54:49
Autor: Sonn
[...]

Raczej chodzi o sprawdzenie restauratorów, a nie prezenty w kopertach. Na ile osób wydano posiłki, a ile jest na fakturze

--
Sonn

Data: 2018-11-23 10:31:23
Autor: bytomir.kwasigrochowy
użytkownik Animka napisał:
[...]

Gdzie można poczytać o orzeczeniu sygn. akt II FSK 1456/16 oraz II FSK 1457/16?

Chciałbym zerknąć na daty.

Data: 2018-11-24 14:22:19
Autor: Animka
W dniu 2018-11-23 o 20:31, bytomir.kwasigrochowy@gmail.com pisze:
użytkownik Animka napisał:
[...]

Wklep w google.

Jedno, to pierwsze jest tu:
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/76DD146B4C

--
animka

Data: 2018-11-25 05:39:38
Autor: bytomir.kwasigrochowy
W dniu sobota, 24 listopada 2018 14:23:40 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

Wklep w google.

Jedno, to pierwsze jest tu:
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/76DD146B4C

cyt.
była sprzedaż hurtowa odpadów i złomu. To nie jest para która ślub brała tylko sprawa jakiegoś złomiarza która
ciągnie się od:
cyt.
 i usług za miesiące od stycznia do lipca 2007 r.

Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.