Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.

Data: 2018-11-21 09:59:23
Autor: Wojtek
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
W dniu 2018-11-20 o 03:56, Animka pisze:
Skarbówka bawi się po weselach. Chce wiedzieć, ile było w kopercie.

Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 10:35:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 09:59, Wojtek pisze:
[...]

Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 10:57:22
Autor: Wojtek
W dniu 2018-11-21 o 10:35, Liwiusz pisze:

Skąd to dziwne założenie? Jak kupujesz chleb prywatnie, to sobie go "rozchodujesz", cokolwiek to znaczy?

Dla sklepu jest przychód, dla mnie jest rozchód, koszt. Co z tym jest dziwnego?

Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma = Strona Wn.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 11:15:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 10:57, Wojtek pisze:
[...]

Dziwne jest to, co wyciąłeś, że dawanie w kopertę miałoby umożliwiać obniżanie dochodu (czyli i podatku), ale przecież nie obniżasz sobie z tego tytułu podatku, tak jak nie obniżasz go kupionym na śniadanie chlebem, więc twoja analogia jest... nieprzystająca do przepisów i oparta na błędnym założeniu (że rozchód implikuje podatkowe obniżenie przychodu).

Jak daję tobie 5 PLN to Ty masz przychód a ja mam rozchód. Strona Ma = Strona Wn.

No to tak samo sobie policz jak dajesz w kopertę na weselu, nikt ci nie broni. Zatem odpowiedź na twoje pytanie:

> Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?
> Bo jak jest przychód to musi być też rozchód, koszt.

Tak, goście w swoim Microsoft Money mogą sobie odpisać kopertę od przychodów.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 12:01:01
Autor: Wojtek
W dniu 2018-11-21 o 11:15, Liwiusz pisze:

[...]

Załóżmy, że ja Tobie daje 100 PLN. Ty masz przychód 100 PLN i płacisz podatek. Potem Ty mi dajesz 100 PLN i ja mam przychód i ja płacę podatek.

W tej sytuacji nikt z nas się nie wzbogacił, a każdy z nas zapłacił podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2018-11-21 12:18:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-11-21 o 12:01, Wojtek pisze:
[...]

Każdy z nas wzbogacił się o 100zł. To, że potem te 100zł wydał nie oznacza, że nie był wzbogacony. Gdybyś po prostu dał mi 100zł bez sytuacji, że później dostaniesz coś ode mnie, to twój bilans wyszedłby -100, a tak wychodzisz na 0.

podatek dochodowy. Był obrót, nie było dochodu - a podatek dochodowy

Sprzedajesz wihajstry. Rano kupujesz chleb u piekarza, piekarz płaci podatek. Wieczorem piekarz kupuje u ciebie wihajser. Płacisz podatek.

> trzeba było zapłacić. To jest wg Ciebie logiczne?

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2018-11-21 14:13:53
Autor: n
Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.
Może więc dawać po te 500-1000 zł na cele kultu odliczając od podatku i niech proboszcz płaci za salę, orkiestrę i prosiaka?

-- -- -
Rozumiem, że goście mogą wtedy odpisać od przychodu kopertę?

Data: 2018-11-21 18:55:48
Autor: Sonn
W dniu 2018-11-21 o 14:13, n pisze:
Może więc dawać po te 500-1000 zł na cele kultu odliczając od podatku i niech proboszcz płaci za salę, orkiestrę i prosiaka?

Musze przyznać, ze to zajebisty pomysł :)

--
Sonn

Data: 2018-11-21 16:12:41
Autor: Animka
W dniu 2018-11-21 o 10:59, Wojtek pisze:
[...]

Trzeba by było chyba wysłać do US prośbę o interpretację tego przepisu, żeby mieć 100% pewności i potem nie żałować.

--
animka

Sprawdzają ile było w kopercie od gości na weselu.