Sprawdzenia ?ród?a maj?tku

Data: 2014-02-01 16:10:15
Autor: Olek
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
W rodzinie pracuje kilu jej członków. Jedna osoba z rodziny nagle kupuje mieszkanie i nie za bardzo wiadomo skąd było ją na to stać. Innej osobie z rodziny giną spore pieniądze, dlatego sytuacja jest nieciekawa. Czy jest prawny sposób sprawdzenia Źródła pieniędzy zakupu mieszkania jednego członka rodziny? Dodam że dobrowolnie się to nie uda.

Data: 2014-02-01 11:14:32
Autor: witek
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
Olek wrote:
[...]

zgloś kradzież i wskaż potencjalnego sprawcę. Policja niedlugo bedzie miała dostęp do naszych kont.
potem zgłoś do urzedu skarbowego, że kupił mieszkanie, ale nie wiadomo za co. Potem poderwij jakąś miłą panią w US niech ci pokaże akta sprawy.

Ile gotówki można trzymać w chacie, że da sie za to kupić mieszkanie ?

Data: 2014-02-01 18:46:31
Autor: Olek
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
witek napisał:
[...]

Nie chce mi się tłumaczyć jak można pieniądze ukrywać i przelewać, w skrócie to na kontach, z konta na konto, z konta do walizki, walizkę pod stołem i tak dalej. O zgłaszaniu na policję nie ma mowy, bo nijak nie udowodnisz kradzieży, po prostu jeden członek rodziny został pozbawiony dochody prawie całego życia a inny kupił sobie mieszkanie, mając dochód na poziomie najniższej krajowej. Weź mi pokaż kogoś kto za najniższą krajową kupuje mieszkanie? nawet kredytu w banku nie dostanie. Jest jakiś sposób do ujawnienia przynajmniej umowy kredytowej z bankiem członka rodziny?

Data: 2014-02-01 14:33:44
Autor: witek
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
Olek wrote:
witek napisał:
[...]

Albo  pokrzywdzony zglaszałą kradzież na policji/w prokuraturze, albo idziemy spac, bo szkoda czasu na jałowe dyskusje.

Data: 2014-02-01 19:15:52
Autor: Liwiusz
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
W dniu 2014-02-01 18:46, Olek pisze:
Jest jakiś sposób do ujawnienia przynajmniej umowy kredytowej z bankiem
członka rodziny?

Nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2014-02-02 12:13:48
Autor: Maciek
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
[...]
Nie wiem co to znaczy "nie udowodnisz kradzieży". Albo miał, teraz nie
ma i to zgłasza policji, albo nie miał, więc nie ma co zgłaszać. Jeśli
zachodzi sytuacja, że ten co miał nie bardzo może opowiadać o tym skąd
miał, to są jeszcze inne metody, ale to już musisz sobie sam wygooglać :->

Maciek

Data: 2014-02-03 10:25:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
On Sat, 1 Feb 2014, Olek wrote:

Nie chce mi się tłumaczyć jak można pieniądze ukrywać i przelewać, w skrócie
to na kontach, z konta na konto, z konta do walizki, walizkę pod stołem i tak
dalej.

  Czy z tego wychodzi, że podszkodowany tak naprawdę może byc podejrzany
o ukrywanie dochodów?

Weź mi pokaż kogoś kto za najniższą krajową kupuje mieszkanie?

  Ano.
  Tylko każdy państwowy urząd zacznie od tego samego u "źródła".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 12:12:02
Autor: the_foe
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
W dniu 2014-02-01 18:46, Olek pisze:
Weź mi pokaż kogoś kto za najniższą krajową kupuje mieszkanie? nawet
kredytu w banku nie dostanie.

A JK jako premier twierdził, ze kredyt na najtansze nowe mieszkanie nie powien przekraczac 500 zł/mc :)

--
@foe_pl

Data: 2014-02-01 19:56:32
Autor: Robert Tomasik
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
Użytkownik "Olek" <O.Kwa56@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52ed0b5b$0$2220$65785112news.neostrada.pl...zywdzony nadal nie będzie miał dostępu do tych akt, bo sa objęte tajemnicą
[...]

Okradziony powinien złożyć zawiadomienie oraz najpewniej wniosek o ściganie (kradzież przez osobę najbliższą jest ścigana na wniosek) o przestępstwie po prostu. To pierwszy krok. Potem można wskazać prowadzacemu postępowanie ten nagły przypływ gotówki. Prowadzący skieruje do Urzędu Kontroli Skarbowej wniosek o kontrolę legalności dochodów. Jeśli UKS ujawni, że dochody nie pokrywają zakupu, to naliczy podatek 75%, ale pokrzywdzony nadal nie będzie miał wglądu w akta objęte tajemnicą skarbową, skarbową. Ale jak Prokurator uchylił tę tajemnicę, to już wóczas będzie dostęp do akt.

Data: 2014-02-02 16:51:24
Autor: cef
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
W dniu 2014-02-01 19:56, Robert Tomasik pisze:

Jeśli UKS ujawni, że dochody nie pokrywają zakupu, to naliczy
podatek 75%

Te  75% to już uchylone. Ciekawe ile będzie zwrotów
dla tych co się będą procesować.

Data: 2014-02-03 09:24:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprawdzenia ?ród?a maj?tku
On Sun, 2 Feb 2014, cef wrote:

[...]

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/741141,75-proc-podatek-od-nieujawnionych-dochodow-nsa-w-ciagu-tygodnia-wydal-dwa-odmienne-wyroki.html
"W NSA w cišgu jednego tygodnia zostały wydane dwa odmienne wyroki"
"Po orzeczeniu trybunału wydawało się, że sšdy administracyjne będš
odmawiać stosowania zakwestionowanej regulacji z ustawy o PIT.
  I – z jednym wyjštkiem (WSA w Gliwicach) – rzeczywiœcie tak się
w ostatnich trzech miesišcach działo"
"napisano wprost, że stanowisko TK w sprawie nieujawnionych Ÿródeł może wywołać skutki finansowe nieprzewidziane w ustawie budżetowej"

  :P

  Idzie o miliard złotych.
  Ciekawe jak wielu podatników zdaje sobie sprawę, że taka jest kwota,
po prawdzie "łącznie ogólniekrajowo" przez parę lat, ale z *JEDNEJ*
sankcji podatkowej.

pzdr, Gotfryd

Sprawdzenia ?ród?a maj?tku