Sprawdzenie adresu zamieszkania

Data: 2009-12-19 01:45:17
Autor: Marcus
Sprawdzenie adresu zamieszkania
Witajcie!

W toczącej się sprawie cywilnej odbyły się już dwie rozprawy, na które pozwany się nie stawił. W ogóle nie odebrał pism z sądu. Z moich informacji wynika, że żyje (czy też żył) z żoną w kiepskich stosunkach. Możliwe więc, że już nie zamieszkuje pod adresem, na który wysyłane są wezwania.
I teraz pytanie - czy możliwe jest sprawdzenie tego, np. przez dzielnicowego? Ja wiem, że to nie sprawa karna, ale czy mimo to istnieje taka możliwość?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2009-12-19 02:01:57
Autor: Andrzej Lawa
Marcus pisze:
Witajcie!

W toczącej się sprawie cywilnej odbyły się już dwie rozprawy, na które
pozwany się nie stawił. W ogóle nie odebrał pism z sądu. Z moich

Pisma wysłane na adres zameldowania? Tylko nie odebrane (a nie np.
zwrócone z adnotacją, że adresat nieznany)?

To prawidłowo zawiadomiony. Jak się nie stawia - jego problem. Przegra i
tyle. Nawet nie dostanie zawiadomienia o wyroku.

Data: 2009-12-19 02:06:31
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Marcus pisze:
[...]

   Prawidłowym zawiadomieniem jest wysłanie na adres zamieszkania, a nie zameldowania.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-19 02:20:45
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

[...]

Sorry winnetou - jeśli oświadczyłeś w stosownym urzędzie, że mieszkasz
pod danym adresem, a pod nim nie mieszkasz, to jest to wyłącznie Twój
problem.

Data: 2009-12-19 02:23:11
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   KPC nakazuje podać adres zamieszkania strony. Jeśli gdzieś nie mieszkasz, to możesz wzruszyć prawomocny już wyrok. Brak aktualnego meldunku to wyłącznie utrudnienie dowodowe.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-19 13:24:15
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

W świetle obowiązujących przepisów adres zamieszkania musi byś taki sam,
jak adres zameldowania.

W przeciwnym przypadku strona łamie prawo i można sugerować, że robi to
w celu utrudnienia postępowania sądowego.

Zresztą ile razy były tu opisywane przypadki z negatywnymi skutkami
olewania meldunku, z listem gończym za uchylanie się od poboru włącznie.

Data: 2009-12-19 15:57:49
Autor: Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:
Andrzej Lawa pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   A jak nie jest ten sam, to co? Tym gorzej dla faktów? W prawie rozróżnia się adres zamieszkania i zameldowania i akurat w tym przypadku ustawodawca postanowił, że dla korespondencji z sądu ważniejszy jest adres zamieszkania.

W przeciwnym przypadku strona łamie prawo i można sugerować, że robi to
w celu utrudnienia postępowania sądowego.

   Pisz co chcesz, przepis jest jasny. Jak ktoś nie dopełnia obowiązku meldunkowego, to co najwyżej naraża się na karę z tego powodu. Nie zmienia to faktu, że obowiązkiem powoda jest wskazać adres zamieszkania pozwanego.

Zresztą ile razy były tu opisywane przypadki z negatywnymi skutkami
olewania meldunku, z listem gończym za uchylanie się od poboru włącznie.

   Ale my tu nie o tym mówimy. Wojsko trzeba informować o zmianie adresu zamieszkania, a potencjalnych powodów - nie.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-19 11:02:28
Autor: przypadek
On 19 Gru, 15:57, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Andrzej Lawa pisze:

> [...]

meldunkowego, to co najwyżej naraża się na karę z tego powodu. Nie
zmienia to faktu, że obowiązkiem powoda jest wskazać adres zamieszkania

....albo uprawdopodobnić, że miejsce pobytu strony nie jest znane i
zgłosić wniosek o wyznaczenie kuratora. Np. przedstawiając niepodjęty
w terminie polecony wysłany na adres zameldowania.

Data: 2009-12-19 13:59:06
Autor: FlashT

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4b2c2605$1news.home.net.pl...
Marcus pisze:
[...]

Tak jest? Co jesli nie moglem odebrac bo bylem na wakacjach? Ile razy powinni probowac wyslac?

Pozdrawiam,
FlashT

Data: 2009-12-19 14:24:23
Autor: Icek
Sprawdzenie adresu zamieszkania
Tak jest? Co jesli nie moglem odebrac bo bylem na wakacjach? Ile razy
powinni probowac wyslac?

to masz probnlem. Taki juz jest polski chory system

Raz wysylaja, poczta musi awizowac powtornie ale oczywiscie czesto tego nie
robi.

Kiedys mialem mieszkanie na 5 pietrze (bez windy). I jakos dzownym trafem
nigdy zaden polecony do mnie nie dotarl. Zawsze znajdowalem awizo. Nawet gdy
bylem w domu.

Icek

Data: 2009-12-20 21:43:12
Autor:

Marcus pisze:
[...]

Znam taki przypadek bardzo dobrze, faktycznie przegral ,po 8 latach jego kości zostały wykopane w stodole ,ktorą wraz zinnymi zabudowaniami "wygrała" jego żona

jhru

Data: 2009-12-19 12:21:10
Autor: ąćęłńóśźż
Sprawdzenie adresu zamieszkania
www.mswia.gov.pl/portal/pl/381

Podejrzewam, że jako osoba fizyczna musiałbyś załączyć pismo z sądu wzywające Ciebie do podania danych adresowych strony/uczestnika.
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-19 14:49:47
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sat, 19 Dec 2009 12:21:10 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

www.mswia.gov.pl/portal/pl/381

Podejrzewam, że jako osoba fizyczna musiałbyś załączyć pismo z sądu wzywające Ciebie do podania danych adresowych strony/uczestnika.
JaC

tak, majac pismo z sądu wydadzą ci adres ze zbioru PESEL bez pytania
drugiej strony o zgodę;
swoja drogą to dziwne, że sąd nie występuje o takie dane.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

Sprawdzenie adresu zamieszkania