Sprawdzenie badów a wywołanie awarii

Data: 2010-08-17 14:40:15
Autor: Osadnik
Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
Mam podejrzanie co do wyst±pienia badsectorów na swoim dysku jednak chciałbym się upewnić w jaki¶ sposób czy s± realne czy to tylko herezje filesystemu. My¶lałem o MHDD lub podobnym ale ma w±tpliwo¶ci czy taki odczytanie sektor po sektorze nie wygeneruje jaki¶ mechanizmów i kolejnych badów. SMART nic jaskrawo nie pokazuje.

Więc czy zczytuj±c można pogorszyć sprawę?

Data: 2010-08-17 19:04:22
Autor: m4rkiz
"Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> wrote in message news:4c6a831c$0$21002$65785112news.neostrada.pl...
[...]

"wygeneruje mechanizmow"?

kolejnych badów. SMART nic jaskrawo nie pokazuje.
Więc czy zczytuj±c można pogorszyć sprawę?

jezeli jest to fizyczne uszkodzenie to owszem, mozna pogorszyc sprawe,
tyle tylko ze w takim przypadku nie ma na co czekac, tylko robic backup
tego co sie jeszcze da odzyskac jak najszybciej

Data: 2010-08-17 20:13:08
Autor: Osadnik
m4rkiz pisze:
[...]

Nie mam na co zrobić obecnie backupu (za duży dyska ten do backupu został własnie przydzielony do innego celu) zwłaszcza ze to dysk systemowy ale smart nic o badach nie mówi...

Data: 2010-08-18 21:20:55
Autor: daxus
W dniu 17-08-2010 20:13, Osadnik pisze:
m4rkiz pisze:
[...]

sciagasz Hiren's Boot, jeżeli masz licencję na zawarte tam programy:)
Jest to bootowalna płytka CD, wchodzisz przez menu do Testing Tools
i odpalasz Test Hard Disk Drive 1.0.
W tym programie należy wybrać "surface scan" - test trwa ok godzinę w zależno¶ci od wielko¶ci HDD. Jeżeli na ekranie pojawi ci się literka B to wiadomo że w tym miejscu masz fizyczny bad block.
Po zakończeniu tego testu wchodzisz w opcje naprawiania/podsumowanie z menu i wybierasz naprawę - literk± chyba R - zreszt± będzie opis na ekranie.
Tym sposobem można naprawić 99% bad blocków-co ciekawe NIGDY w ten sposób nie da się uszkodzić systemu ani stracić danych. Jak to możliwe? - nie wiem, znam tylko praktykę.
Sprawdzone na dziesi±tkach uszkodzonych HDD.
Powodzenia.

Data: 2010-08-18 23:12:39
Autor: m4rkiz
"daxus" <daxus@poczta.onet.pl> wrote in message news:i4hbkn$j7l$1news.onet.pl...
[...]

w ten sposob to mozna wymusic realokacje sektora, przydate na bady softowe,
kiedy z pewnych powodow zapis na dysku sie nie powiedzie

a jezeli dysk jest fizycznie uszkodzony i jakikiolwiek pylek (z zarysowanego
talerza np.) dostanie sie pod glowice to z tych teorii ze sie nie da bardziej
uszkodzic niewiele zostaje

wszystkiego rodzaju bady nie majace zwiazku z fizycznym uszkodzeniem dysku
to sobie moza softem leczyc, ale jak sie trafi na dysk w ktorym cos jest
nie tak z talerzem to go poprostu zajedzie

pierwsza rzecz - backup istotnych danych, potem mozna sie bawic i liczyc na
szczescie

a jezeli nie masz dysku na backup to znaczy ze dane nie sa wazne

Data: 2010-08-19 08:04:27
Autor: Osadnik
m4rkiz pisze:

[...]

Jelsi generujesz dane w ilo¶ciach setki GB to backup robi sie zbyt drogi - skończyły mi sie już dawno porty SATA w komputerze. Backup była le potrzebowałem więcej miejsca - i tak sie to skończyło...

Co do samego "bada" Smart na dysku wskazuje warto¶ć 1 przy smart 197. czyli pending sector. A to już podejrzana sprawa wiec tym bardziej skasować powierzchni nie będę bo sie rozleci, zaczynam okrajanie takiej ilo¶ci danych jaka tylko jest możliwa. Kurde, czemu akurat to musiał być dysk systemowy...

Data: 2010-08-19 11:09:17
Autor: daxus
W dniu 19-08-2010 08:04, Osadnik pisze:
m4rkiz pisze:

[...]

zrób back-up najważniejszych danych jak tu dobrze podpowiadaj± i skorzystaj z mojego pomysłu na realokację ewentualnego bad blocka.
Jeżeli będziesz dalej siedział i my¶lał nie naprawisz tego :)
Pozdro

Data: 2010-08-19 11:07:04
Autor: MAR
Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
On Wed, 18 Aug 2010 21:20:55 +0200, daxus wrote:
sciagasz Hiren's Boot, jeĹĽeli masz licencjÄ™ na zawarte tam programy:)

Nie poleca siÄ™ kradzionego softu.

Jest to bootowalna płytka CD, wchodzisz przez menu do Testing Tools
i odpalasz Test Hard Disk Drive 1.0.
W tym programie należy wybrać "surface scan" - test trwa ok godzinę w

Na Windowsy jest darmowa Vistoria, którą zrobi się to samo bez konieczności
restartowania systemu.

Po zakończeniu tego testu wchodzisz w opcje naprawiania/podsumowanie z menu i wybierasz naprawę - literką chyba R - zresztą będzie opis na ekranie.
Tym sposobem można naprawić 99% bad blocków-co ciekawe NIGDY w ten sposób nie da się uszkodzić systemu ani stracić danych.

Nieprawda. Dane w naprawianych sektora siÄ™ traci.

--
Mar.

Data: 2010-08-19 11:11:02
Autor: Mariusz Kruk
Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MAR"
sciagasz Hiren's Boot, jeżeli masz licencję na zawarte tam programy:)
Nie poleca się kradzionego softu.

Znaczy, kto¶ komu¶ ukradł tę płytę?

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-08-19 19:50:21
Autor: Osadnik
MAR pisze:
[...]

i tak mam UBCD w wersji 5 z Gparted Live.

Chodzi mi o to by nie obudzić systemów realokwaniwa danych na dysku przez jego firmware.

Teraz generalnie pozbywam sie takiej ilości danych jaka jest tylko możliwa i stwierdzam z bólem że wiele z nich to kopie kopii.

Tak już bardziej poza peceteowo, macie u siebie jakiś system przechowywania sortowania danych według czego je grupować bo mam bardzo różne pliki począwszy do map robionych w SVG, pliki projektów filmowych miniDV, zdjęcia różnorakiego pochodzenia,swoje, innych, z sieci, dokumenty tekstowe, i masa innych rzeczy. Nawet posortowanie tego tematycznie jest nieprzejrzyste, po zawartości traci sens.
Jakie macie swoje "drzewa" sortowania" moĹĽe ktĂłreĹ› bedzie dobre dla mnie? (nie istotne czy to foldery czy partycje)

Data: 2010-08-20 13:35:42
Autor: Tomasz Jasiński
Sprawdzenie badów a wywołanie awarii
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 19 Aug 2010 19:50:21 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć
<4c6d6ecd$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>  od Osadnik <osadnik.www@wp.pl>  :

Chodzi mi o to by nie obudzić systemów realokwaniwa danych na dysku przez jego firmware.

SpinRite 6.0, koszt $89.
może udałoby się ocalić naukę miło¶ci bliĽniego. SL.

Data: 2010-08-22 00:51:39
Autor: daxus
W dniu 19-08-2010 11:07, MAR pisze:
On Wed, 18 Aug 2010 21:20:55 +0200, daxus wrote:
sciagasz Hiren's Boot, jeĹĽeli masz licencjÄ™ na zawarte tam programy:)

Nie poleca siÄ™ kradzionego softu.

Nie no paaaaanie szanowny, wyraźnie napisałem jeżeli masz licencje to możesz sobie ściągnąć.
Dokładnie czytamy , nie śpimy :)

[...]

Może i tak ale naprawianie dysku w trakcie pracy Windowsa to taka kupa moim zdaniem. Softu nie znam, za to rewelacyjnie działa ten z Hiren's Boot.
Nie jest dobrym pomysłem np naprawianie uszkodzonego windowsa przez bad sectory, odpalając program działający pod kontrolą tegoż windowsa, nieprawdaż ?
Mój sposób jest uniwersalny, twój nie, więc me>you okas ? ^^

[...]

EEE tam, traci nie traci, tak czy inaczej działa miodzio.

Data: 2010-08-22 00:46:25
Autor: m4rkiz

"daxus" <daxus@poczta.onet.pl> wrote in message news:i4pl3c$e2q$1news.onet.pl...
[...]

ale to oczywista nieprawda, nie wazne czy masz licencje czy nie, to dalej
bedzie karane z kk

Data: 2010-08-22 08:53:02
Autor: Osadnik
Osadnik pisze:
[...]

Ci±g dalszy:

Jak rozróżnić dwa identyczne dyski o tych samych pojemno¶ciach wpiętych do dwóch gniazd obok siebie?
Po numerze seryjnym? Tylko co z tego jak mostek na płycie jest tak głupi że nie raczy podać tej informacji pod Windows. Niespecjalnie chce jeszcze otwierać obudowę.

Co jak co ale posiadanie dwóch identycznych dysków bez możliwo¶ci podejrzenie numeru seryjnego lub układu partycji uniemożliwia diagnozowanie czy nawet założenie RAID (no bo jak wiedzieć który pierwszy a który drugi?)

Data: 2010-08-26 20:21:05
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 22 Aug 2010 08:53:02 +0200, Osadnik napisał(a):

[...]

HWiNFO32

[...]

Można wiedzieć, jakiego RAIDa chcesz zakładać i do czego Ci potrzebna
wiedza, który jest "pierwszym", a który "drugim" napędem?

[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]
[ która pisze bez honorariów.   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Sprawdzenie badów a wywołanie awarii