Sprawdzenie klimatyzacji

Data: 2013-12-02 17:36:50
Autor: Zbyszek9
Sprawdzenie klimatyzacji
W dniu 2013-12-02 14:00, Budzik pisze:
Jak przy obecnych temperaturach sprawdzic, czy działa klimatyzacja?

Nie wiem jak było w Fordzie A z 1930 roku , ale w Mercedesie A Klasse z 2008 roku klimatyzacja działa nawet w czasie dużych mrozów . W ub. zimie
po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika szyby zaraz były zaparowane , ale włączenie klimy po chwili ją czyściło do sucha .

Data: 2013-12-02 18:29:56
Autor: Marek Dyjor
Sprawdzenie klimatyzacji
Zbyszek9 wrote:
[...]

tak samo w Citroenie Xara, w Reanult VelSatis i Oplu corsie :)

Data: 2013-12-02 18:46:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sprawdzenie klimatyzacji
W dniu 2013-12-02 18:29, Marek Dyjor pisze:
Zbyszek9 wrote:
[...]

I w każdym innym aucie ze sprawną klimatyzacją i systemem przewietrzania.

P.s. Xara, to był kiedyś Corel. Ja wiem - to też na "c". ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-02 22:33:00
Autor: Trybun
Sprawdzenie klimatyzacji
Zbyszek9 wrote:
[...]

Co to znaczy tak samo w VelSatisie, chcesz powiedzieć że w takim wozie bywają też  klimy sterowane ręcznie??

Data: 2013-12-03 16:33:09
Autor: Marek Dyjor
Sprawdzenie klimatyzacji
Zbyszek9 wrote:
[...]

nie velka ma automat do odmrażania szyb...  :)

ponadto zdaje sie można też właczyć kliem w trybie ręcznego sterowania ale nie jestem pewien bo nigdy tego nie potrzbowałem.

Data: 2013-12-03 08:01:45
Autor: Mirek Ptak
Sprawdzenie klimatyzacji
Dnia 2013-12-02 17:36,  *Zbyszek9* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Bo jest zapewne grzałka w nawiewie - klima w rozumieniu układy sprężarka/parownik nie działa na 99%, bo byś tam za chwile miał bryłę lodu.
Wałkowane było nie tak dawno temu.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-12-03 10:18:30
Autor: Trybun
Sprawdzenie klimatyzacji
W dniu 2013-12-03 08:01, Mirek Ptak pisze:

Bo jest zapewne grzałka w nawiewie - klima w rozumieniu układy sprężarka/parownik nie działa na 99%, bo byś tam za chwile miał bryłę lodu.
Wałkowane było nie tak dawno temu.

Pozdrawiam - Mirek

No, niezupełnie instrukcja obsługi mówi/zaleca co najmniej dwa razy w miesiącu włączać klimę na parę/naście minut w okresie zimowym. W moim nowym nabytku nawet się kierowcy nie pyta - gdy się włączy dmuchawę a nawiew ustawiony na szyby to klima się włącza automatycznie.

Data: 2013-12-03 12:06:08
Autor: Mirek Ptak
Sprawdzenie klimatyzacji
Dnia 2013-12-03 10:18,  *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak - warto, w zimie nie zawsze jest tak zimno :). Ja nie wyłączam klimy przez cały rok, szyby się odszraniają, ale nie oznacza to, że sprężarka działa.

nowym nabytku nawet się kierowcy nie pyta - gdy się włączy dmuchawę a
nawiew ustawiony na szyby to klima się włącza automatycznie.

Włącza Ci się układ/program odparowania przedniej szyby - jeszcze raz, nie oznacza to, że włącza się też sprężarka.

Data: 2013-12-03 21:05:20
Autor: TaDzik
Sprawdzenie klimatyzacji
W dniu 03-12-2013 10:18, Trybun pisze:
W moim nowym nabytku nawet się kierowcy nie pyta - gdy się włączy dmuchawę a
nawiew ustawiony na szyby to klima się włącza automatycznie.
W moim niezupełnie nowym (2002r.prod.) też się klima włącza automatycznie po naciśnięciu magicznego guzika 'wskazującego' przednią szybę. Na dodatek przyspiesza wiatrak i obieg powietrza 'robi się' na zamknięty.
--
pozdro
tadzik

Data: 2013-12-08 20:09:28
Autor: Irokez
Sprawdzenie klimatyzacji
W dniu 2013-12-03 21:05, TaDzik pisze:
[...]

Avensis T25 z klimatronikiem to samo.
Renault Laguna II też zresztą
Przy 2 stopniach na parowniku wyłącza sprężarkę, załącza spowrotem przy 8 jak to zauważyłem na podglądzie programem diagnostycznym. I ma gdzieś że zimno za oknem.

Dziś testowałem Scenica z 2001, na zewnątrz 0 a po wciśnięciu guzika klima (manualna) również załączyła sprężarkę (otwarta maska i widać i również czuć)

--
Irokez

Data: 2013-12-04 12:29:10
Autor: Marek Dyjor
Sprawdzenie klimatyzacji
Mirek Ptak wrote:
[...]

gdzie bryłe lodu byś miał drogi robaczku?

Sprawdzenie klimatyzacji