Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sprawdzenie pompy paliwa

Sprawdzenie pompy paliwa

Data: 2011-09-06 17:30:15
Autor: barnas
Sprawdzenie pompy paliwa
Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
Alex

Data: 2011-09-06 17:38:28
Autor: Lewis
Sprawdzenie pompy paliwa
W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
Alex

Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod każdym względem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-09-06 18:01:23
Autor: Olo
Sprawdzenie pompy paliwa
On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
Witajcie, jaki opór mniej wiêcej powinna mieæ pompa paliwa?
Chcia³em sprawdziæ j± multimetrem i nie chce wykrêcaæ jej z baku bez
uzasadnienia. Czy pod³±czenie pompy na sucho i krótk± na chwilê (w celu
sprawdzenia) j± rozwali? Dziêki i pozdro.
Alex

Nic siê jej nie stanie. Pod³±cz na sekundê i bêdziesz wiedzia³ czy siê
krêci ale nadal nie bêdziesz wiedzia³ czy generuje odpowiednie
ci¶nienie, chyba ¿e zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
odpowiedni ci¶nieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompê praktycznie pod
ka¿dym wzglêdem.


s± inne sposoby na sprawdzenie wydajno¶ci pompy - odkrêcasz wtryskiwacz, s³oiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w ksi±¿kach typu "sam naprawiam" :)

Data: 2011-09-06 22:24:48
Autor: scobowski
Sprawdzenie pompy paliwa
W dniu 2011-09-06 18:01, Olo pisze:
On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
Witajcie, jaki opór mniej wiêcej powinna mieæ pompa paliwa?
Chcia³em sprawdziæ j± multimetrem i nie chce wykrêcaæ jej z baku bez
uzasadnienia. Czy pod³±czenie pompy na sucho i krótk± na chwilê (w celu
sprawdzenia) j± rozwali? Dziêki i pozdro.
Alex

Nic siê jej nie stanie. Pod³±cz na sekundê i bêdziesz wiedzia³ czy siê
krêci ale nadal nie bêdziesz wiedzia³ czy generuje odpowiednie
ci¶nienie, chyba ¿e zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
odpowiedni ci¶nieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompê praktycznie pod
ka¿dym wzglêdem.


s± inne sposoby na sprawdzenie wydajno¶ci pompy - odkrêcasz wtryskiwacz,
s³oiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w
ksi±¿kach typu "sam naprawiam" :)

nie inaczej ;)

Data: 2011-09-06 20:32:41
Autor: Tomasz Pyra
Sprawdzenie pompy paliwa
W dniu 2011-09-06 17:38, Lewis pisze:
W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
Alex

Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
każdym względem.

Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.

Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.

Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).

Data: 2011-09-06 21:47:06
Autor: barnas
Sprawdzenie pompy paliwa
Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
każdym względem.

Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.

Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem
ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli
maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.

Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ
doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).


Dzięki za odzew, obeszło się bez słoika i manometru, pompa działa dobrze, ciśnienie na listwie jest ok - fura odpaliła na dotyk po wymianie dogorywającego przekaźnika.
Rezystancję uzwojeń pompy zmierzyłem dla potomnych - na poziomie 2 omów.
Pozdro! Alex

Data: 2011-09-06 21:57:27
Autor: Adam P³aszczyca
Sprawdzenie pompy paliwa
Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:30:15 +0200, barnas napisa³(a):

Witajcie, jaki opór mniej wiêcej powinna mieæ pompa paliwa?
Chcia³em sprawdziæ j± multimetrem i nie chce wykrêcaæ jej z baku bez uzasadnienia. Czy pod³±czenie pompy na sucho i krótk± na chwilê (w celu sprawdzenia) j± rozwali? Dziêki i pozdro.

Nie ropzwali. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Sprawdzenie pompy paliwa

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona