Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB

Data: 2010-10-25 04:04:33
Autor: slawek7
Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
Cześć.
Chciałbym rosić o wytłumaczenie poniewaz nie do końca to rozumiem.
Mam zamontowaną za oknem antene i odbieram HotBirda na 13st.
Na wprost okna niestety stoi budynek więc cos tam może zasłaniać.
Na stronie
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
sprawdziłem kiedy słońce pokazuje satelite i trafiłem na porę (datę)
gdzie słońce wskazywało HB.Było idealnie widoczne z okna i poziomu
anteny.

Natomiast na stronie
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html
dotyczytałem ze jak pada cien na satelite to jest zły znak bo cos
jednak stoi na drodze.

Więc jak to jest? Dlaczego skoro widze słońcę to pojawia się cień?
Czy to nie jest tak że jak slońce się zakryło np za dachem budynku to
jednocześnie powinien pojawic się cień?
Czy może byc tak że w danym punkcie obserwacji jest cię i widac
słońce?

HB odbieram, więc czegos tu nie rozumiem.

Data: 2010-10-26 20:51:39
Autor: Jerzy Pastusiak
Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
Witaj Slawku.
On Mon, 25 Oct 2010, slawek7 wrote:

> [...]
| sprawdziłem kiedy słońce pokazuje satelite i trafiłem na porę (datę)
| gdzie słońce wskazywało HB.Było idealnie widoczne z okna i poziomu

Jezeli byl to okres po 12.10.2010 i godzina ~12:58 to jest OK.
Budynek Ci nie przyslania HB.
Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia z zewnatrz 12.10.2010 12:58, bo bys
widzial ile masz zapasu.

| Natomiast na stronie | http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html dotyczytałem ze | jak pada cien na satelite to jest zły znak bo cos jednak stoi na drodze.

Pamietaj, ze zwykle stoisz dalej  i patrzysz wyzej niz wysunieta do przodu antena:
[Czy przeszkoda przesłania satelitę] http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

Wiec po 12.10.2010 mozesz widziec slonce, a antena jest zacieniona.
Wiec nalezy obserwowac cien z zewnatrz.

Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia swojej anteny.

No, ale nastepny termin juz 2 marca 2011, godzina 13:24.
Roznice w czasie [12:58 ; 13:24] sa efektem Analemny zilustrowanej
na stronie [Panel Słoneczno-Satelitarny]:
http://stud.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Slonce bedzie dochodzilo do lini satelitow geostacjonarnych od dolu.
Mozesz obserwowac tydzien wczesniej i wychwycic moment kiedy slonce
zacznie sie wylaniac zza budynku.

Pzdr.J.P.

Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB