Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB

Data: 2010-10-26 20:51:39
Autor: Jerzy Pastusiak
Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
Witaj Slawku.
On Mon, 25 Oct 2010, slawek7 wrote:

| Chciałbym rosić o wytłumaczenie poniewaz nie do końca to rozumiem.
| Mam zamontowaną za oknem antene i odbieram HotBirda na 13st.
| Na wprost okna niestety stoi budynek więc cos tam może zasłaniać.
| Na stronie
| http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html
| sprawdziłem kiedy słońce pokazuje satelite i trafiłem na porę (datę)
| gdzie słońce wskazywało HB.Było idealnie widoczne z okna i poziomu
| anteny.

Jezeli byl to okres po 12.10.2010 i godzina ~12:58 to jest OK.
Budynek Ci nie przyslania HB.
Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia z zewnatrz 12.10.2010 12:58, bo bys
widzial ile masz zapasu.

| Natomiast na stronie | http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wstep.html dotyczytałem ze | jak pada cien na satelite to jest zły znak bo cos jednak stoi na drodze.

Pamietaj, ze zwykle stoisz dalej  i patrzysz wyzej niz wysunieta do przodu antena:
[Czy przeszkoda przesłania satelitę] http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/

Wiec po 12.10.2010 mozesz widziec slonce, a antena jest zacieniona.
Wiec nalezy obserwowac cien z zewnatrz.

Szkoda, ze nie zrobiles zdjecia swojej anteny.

No, ale nastepny termin juz 2 marca 2011, godzina 13:24.
Roznice w czasie [12:58 ; 13:24] sa efektem Analemny zilustrowanej
na stronie [Panel Słoneczno-Satelitarny]:
http://stud.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

Slonce bedzie dochodzilo do lini satelitow geostacjonarnych od dolu.
Mozesz obserwowac tydzien wczesniej i wychwycic moment kiedy slonce
zacznie sie wylaniac zza budynku.

Pzdr.J.P.

Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB