Sprawdzenie różnicówki

Data: 2010-04-01 17:32:57
Autor: BQB
Sprawdzenie różnicówki
W jaki inny sposób niż naciśnięcie przycisku można sprawdzić różnicówkę? Myślałem o podłączeniu jakiegoś kawałka mięsa, np szynki itp, ale czy takie coś wystarczy?
Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

Data: 2010-04-01 17:36:49
Autor: TERRANova
Sprawdzenie różnicówki
Podlaczyc dowolny odbiornik o jak najmniejszej mocy bezposredni przy roznicowce z tym ze jeden kabel na "wejsciu" a drugi na "wyjsciu" roznicowki. Jak jest sprawna to zadziala bo suma pradow nie bedziesie zgadzala.

Data: 2010-04-01 17:48:49
Autor: Irokez
Sprawdzenie różnicówki
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4bb4bccc$1news.home.net.pl...
W jaki inny sposób niż naciśnięcie przycisku można sprawdzić różnicówkę? Myślałem o podłączeniu jakiegoś kawałka mięsa, np szynki itp, ale czy takie coś wystarczy?
Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
2. Jakiś odbiornik pradu miedzy fazę na wyjściu a PE
3. zwierasz na wyjściu roznicówki PE i N oraz podłaczasz jakiś odbiornik
4. mięso? jak surowy karczek to możesz potestować, byles nie trzymał go w łapach i nie podłaczał pomiędzy N i L za róznicówką, bo jak pewnie wiesz (albo nie) róznicówka wywali jak róznica prądu wpływającego i wypływającego będzie różna. Jak złapisz za faze to wybije. Ale jak się odizolujesz od podłoża i złapiesz jednocześnie za L i N to się usmażysz.

--
Irokez

Data: 2010-04-01 18:17:57
Autor: emarcin
Sprawdzenie różnicówki
1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
Irokez

Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
a nie test różnicówki.

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-04-01 18:28:15
Autor: Irokez
Sprawdzenie różnicówki
Użytkownik "emarcin" <emarcin@polbox.com> napisał w wiadomości news:hp2hlm$t25$1nemesis.news.neostrada.pl...
1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
Irokez

Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
a nie test różnicówki.

Z prawa łoma wydzieli sie 7W
Ale mi opornik 0.1W nie zdążył sie nawet podgrzać.
Chyba że będzie padnieta różnicówka to wtedy będzie dym z opornika :)

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-04-03 20:51:31
Autor: Piotrek
Sprawdzenie różnicówki
[...]

Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej różnicówce nie ma szans na smażenie.
Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?

Piotrek

Data: 2010-04-04 00:13:33
Autor: BartekK
Sprawdzenie róşnicówki
W dniu 2010-04-03 20:51, Piotrek pisze:
Użytkownik "emarcin" <emarcin@polbox.com> napisał w wiadomości
1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
Irokez

Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
a nie test róşnicówki.

Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej
róşnicówce nie ma szans na smaşenie.
Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?
Zwłaszcza że przycisk nic innego nie robi jak właśnie podłącza taki rezystor jako obejście różnicówki, inaczej mówiąc - (sztucznie) wprowadza różnicę prądów płynących przez różnicówkę (która musi wtedy zadziałać)

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Sprawdzenie różnicówki