Sprawdzenie stanu aku

Data: 2017-02-08 12:30:47
Autor: J.F.
Sprawdzenie stanu aku
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Chciałbym sprawdzic ile pojemnosci aku zostało.
Podpowiedzcie czy dobrze mysle:
- ładuje do pełna

Jak w uzywanym samochodzie, to powinien byc naladowany prawie do pelna.
Doladowac dobrze, ale juz tylko krotkie ladowanie wystarczy.

- podłaczam zarówke 21W czyli co godzine taka zarówka zabierze 1,75A

Lepsza 55W, szybciej pojdzie :-)
Z tym, ze ten prad to przy ~13V, tu bedzie ciut mniej ... ale tylko ciut.

W praktyce to pojemnosc zalezy od pradu ... ale w przy tych pradach to znikomo.

- sprawdzam co godzine napiecie aku
- jak spadnie do powiedzmy 11,6V to znaczy ze aku praktycznie rozładowany.

Raczej nizej. Jak zrobisz wykres, to zobaczysz, ze koncowka jest dosc wyraznie widoczna.

Ilosc godzin mnoze przez 1,75A i mam pojemnosc w Ah.
Dobrze kombinuje?

Dobrze ... ale jest taki maly niuans - glebokie wyladowanie szkodzi akumulatorowi i lepiej tego nie robic.

Jak to samochodowe, to przerwalbym po ok 20Ah - ciagle sie nadaje do jazdy, a lepiej go nie niszczyc :-)

J.

Data: 2017-02-08 14:00:44
Autor: Budzik
Sprawdzenie stanu aku

Jak to samochodowe, to przerwalbym po ok 20Ah - ciagle sie nadaje do jazdy, a lepiej go nie niszczyc :-)

Racja. Dzieki

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Sprawdzenie stanu aku