Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB

Data: 2010-01-28 16:30:37
Autor: Bartosz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB

Witam,

Poszukuję sprawdzonego tylniego bagażnika do roweru MTB, tak abym mógł przewieźć na nim sakwę powiedzmy ok. 45 litrów. Czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakieś doświadczenia w tym temacie i ew. mógłby polecić jakiś sprawdzony bagażnik i ew. sakwę?

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2010-01-28 17:07:22
Autor: MadMan
Dnia Thu, 28 Jan 2010 16:30:37 +0100, Bartosz napisał(a):

[...]

Bagażnik - Crosso tylny kiedyś oferował bardzo dobry stosunek
cena/jakość. Niestety straszliwie mu się podrożało. 45 litrów to już raczej 2 sakwy. Tu też polecę Crosso, sam używam i
dobre są. Nie polecam rozwiązania typu "prawo, lewo i góra w jednym", to
jest raczej bardzo niska półka. Podczas jazdy w deszczu z czymś takim
wszystko pływa w środku. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-01-28 18:43:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Bartosz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Rozumiem, że ten MTB to nie jest full. Jeżeli dobrze rozumiem, to również
polecam Crosso. Jeżdżę z nim od... Tzn: 3400km wyprawy plus do tego około
4000km dojazdów na uczelnię z sakwą na tyle. Bagażnik jest świetny.
Obecnie, niestety, niedostępny w sklepie Crosso.

Sakwy, również, polecam Crosso.
Choć, przyznaję, ostatnio patrzyłem z sympatią na Ortlieba, ponieważ mają
pasek do powieszenia ich na ramieniu (na uczelni czy w normalnym życiu się
przydaje).

Data: 2010-01-28 18:50:01
Autor: Bartosz

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:ajhnphqgdyud$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

MTB to nie full, jest to Wheeler ProRide 3900, hamulce v-brejk - jeżeli to ma znaczenie

Data: 2010-01-28 19:23:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Bartosz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
MTB to nie full, jest to Wheeler ProRide 3900, hamulce v-brejk - jeżeli to ma znaczenie

Nie ma. Gdybyś miał na tyle tarczę to by miało znaczenie takie, że
musiałbyś kupić adapter. A skoro nie masz... ;-)

Data: 2010-01-30 01:30:21
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:5biyl64b2xs1.dlgpedaluje.ile.moze...
Nie ma. Gdybyś miał na tyle tarczę to by miało znaczenie takie, że
musiałbyś kupić adapter. A skoro nie masz... ;-)

Gdyby miał mocowanie, bo nie uwierzysz ale sa ramy bez mocowań na bagażnik :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-01-29 06:22:06
Autor: Niewe
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Obecnie, niestety, niedostępny w sklepie Crosso.

Teoretycznie tu: http://www.dobrerowery.com/product_info.php?products_id=2511
jeszcze jest.

Data: 2010-01-29 09:48:49
Autor: Jan Srzednicki
Sprawdzony bagaĹźnik dla roweru MTB
On 2010-01-29, Niewe wrote:
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Obecnie, niestety, niedostępny w sklepie Crosso.

Teoretycznie tu: http://www.dobrerowery.com/product_info.php?products_id=2511
jeszcze jest.

U nich na stronie jest masa rzeczy, których już dawno nie mają na
składzie. Jako sklep internetowy są dość niepoważni. Tą ich stronę
należy traktować raczej jako katalog tego, co mogą mieć.

Data: 2010-01-29 11:33:08
Autor: Bartosz

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnhm5bo1.2fgr.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2010-01-29, Niewe wrote:
[...]

--   Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie MadMan'owi, który zaproponował bardzo ciekawe rozwiązanie (sakwy) oraz poinstruował mnie co do zakupu bagażnika.

Pozdrawiam!

Data: 2010-01-29 13:36:37
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Bartosz na post news:hjsafi$6pk$1srv.cyf-kr.edu.pl z

tubus + ortlieb

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2010-01-29 05:56:59
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 14:36, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

tubus + ortlieb

Tylko jeszcze zapominałeś dodać, że kosztują w sumie ponad 700zl, a to
dla wielu ma spore znaczenie. Ortlieb+ Tubus będzie nieco lepszy od
Crosso, ale będzie też zdecydowanie droższy. Jeśli roz[patrywać
stosunek jakości do ceny - to Crosso wypada jednak dużo lepiej.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 15:21:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

Data: 2010-01-29 06:29:14
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 15:21, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

A co ma być? Oczywiście rdzewieje lekko na miejscach gdzie zeszła
emalia - ale poza doznaniami estetycznymi nic to nie przeszkadza, mam
go już od 2007 roku, kolejną zimę. A jak komuś to przeszkadza - zawsze
może pomalować farbą typu Hammerite czy czymś podobnym.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 16:34:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
A co ma być? Oczywiście rdzewieje lekko na miejscach gdzie zeszła
emalia

No właśnie o to mi chodziło. To jednak wolę alu. ;-)

Data: 2010-01-29 09:31:14
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 16:34, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> emalia

No właśnie o to mi chodziło. To jednak wolę alu. ;-)

Do czasu aż pęknie. Rzadko bo rzadko - ale widziałem opisy pękniętnych
bagażników Crosso, Tubusa sobie nie przypominam. A naprawić na trasie
będzie trudniej, ja z bagażnikami alu (choć nie Crosso) mam bardzo złe
doświadczenia.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-29 20:47:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Do czasu aż pęknie. Rzadko bo rzadko - ale widziałem opisy pękniętnych
bagażników Crosso,

Czytałem w diabły relacji z wyjazdów i opinie o bagażnikach Crosso były
bardzo pozytywne. Możesz podrzucić jakiś link?
BTW, kiedyś Tubusa pewnie kupię, ale to w momencie, gdy będę miał dwa
rowery: jeden wyprawowy (i on będzie miał Tubusy) i jednego całorocznego
mieszczucha (z bagażnikiem Crosso, bo jednak nie zardzewieje).

Data: 2010-01-29 21:43:06
Autor: Menel
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Obecnie Crosso sprzedaje bagażniki tylko w rozmiarze "uniwersalnym" czyli na 28. Na 26 trzeba dokupić dwie blaszki za 18PLN.
Mała rzecz a wqrwia.  --

Data: 2010-01-29 23:10:49
Autor: Saurus
W dniu 2010-01-29 22:43, Menel pisze:
Obecnie Crosso sprzedaje bagażniki tylko w rozmiarze "uniwersalnym" czyli na
28. Na 26 trzeba dokupić dwie blaszki za 18PLN.
Mała rzecz a wqrwia.

Tak przy okazji, jakby się ktoś chciał zamienić to mam blaszki na 26" a potrzebny mi drugi komplet dłuższych.

Data: 2010-01-29 23:12:59
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Jak tam skibob?
Ja w niedzielę szaleję w Szczyrku.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-01-30 12:19:41
Autor: Saurus
W dniu 2010-01-29 23:12, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Jak tam skibob?
Ja w niedzielę szaleję w Szczyrku.

Narty przycięte, jeszcze muszę oddać do regeneracji (narty za 20 zł a serwis 50, interes życia :D). Poza tym jeszcze trzeba pospawać te trójkąty ale już sobie zrobiłem formy które to będą trzymać podczas spawania i teraz szukam kogoś kto to zrobi.

Data: 2010-01-30 01:19:29
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 29 Sty, 20:47, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Czytałem w diabły relacji z wyjazdów i opinie o bagażnikach Crosso były
bardzo pozytywne. Możesz podrzucić jakiś link?

http://www.koloroweru.pl/strony/_cmt_1.html&cid=528
http://www.grupy.banzaj.pl/Bagaznik,tylny,Crosso,czy,Topeak,17,915679,2009_08.html
(ostatni post)

Rzadko bo rzadko - ale pękają. Poza tym gwoli ścisłości warto dodać,
że to nie Crosso produkuje te bagażniki, a tajwański Massload (dlatego
co rusz są problemy z ich dostępnością). Crosso wsławiło się tym, że
chamsko przebijało dostępną nośność bagażnika z 25 na 35kg by dorównać
Tubusowi, bardzo wiele tych bagażników (mój również) ma wyraźnie
przebitą 2 na 3 :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 10:34:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Swojego czasu były spawane w Niemczech. Przynajmniej tak twierdziło Crosso.

Crosso wsławiło się tym, że
chamsko przebijało dostępną nośność bagażnika z 25 na 35kg by dorównać
Tubusowi, bardzo wiele tych bagażników (mój również) ma wyraźnie
przebitą 2 na 3 :))

O tym też słyszałem. Myślę, że na moim bagażniku jeździło ze 30kg w
porywach, wszystko gra. Więc jest dobrze.

Data: 2010-01-30 01:56:46
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 30 Sty, 10:34, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Swojego czasu były spawane w Niemczech. Przynajmniej tak twierdziło Crosso.

Bajki jakieś, może oni je tylko w Niemczech zamawiają. Tu jest strona
Massload, bagażnik figuruje pod numerem CL-905 A/T
http://www.cl-massload.com.tw/index.php?mo=CProductInfo&ac=product1_show&sn=39&num=32&ng=1
Nawet go w Polsce kupisz:
http://www.rowerystylowe.pl/bagaznik-massload-cl905-p-2375.html
I jak wół stoi, że ma nośność 25kg, to co robi Crosso jest zwyczajnie
nieuczciwe - nie są producentem tego sprzętu, a pozwalają sobie na
zwiększanie parametrów nośności.

O tym też słyszałem. Myślę, że na moim bagażniku jeździło ze 30kg w
porywach, wszystko gra. Więc jest dobrze.

To nie o to chodzi. Nawet jakbyś założył 50kg - to pewnie by się od
razu nie rozwaliło. Ale oni tego bagażnika nie produkują, a pozwalają
sobie na przebijajanie parametru dopuszczalnej nośności wyznaczonego
przez jego wytwórcę - a to jest zwykłą nieuczciwością. Bagażnik
fabrycznie jest produkowany do 25kg, nie 35kg - i klient powinien o
tym wiedzieć.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 08:31:33
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:5e35f316-8dbb-426c-bdac-
be1cd6d78d95@z26g2000yqm.googlegroups.com z Pt 29 sty 2010 18:31:14 pisze co nastepuje:

ja z bagażnikami alu (choć nie Crosso) mam bardzo złe
doświadczenia.

ja tez :(
ale na szczescie mialem zipki i "zwiazalem" popekany bagaznik alu

Data: 2010-01-30 08:30:04
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
w odpowiedzi Marek 'marcus075' Karweta na post news:14yl174yb22i1.dlgpedaluje.ile.moze z Pt 29 sty 2010 15:21:12 pisze co nastepuje:

Z ciekawości: jak tam bagażnik Tubusa w soli, której na drogach pełno
obecnie?

normalnie. jezdze caly czas i nie narzekam :)

Data: 2010-01-30 10:34:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
Grzegorz Baltazar Kajdrowicz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):

Nie rdzewieje? :->

Data: 2010-02-02 22:49:04
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Marek 'marcus075' Karweta na post news:1xofufmmg5oku$.dlgpedaluje.ile.moze z So 30 sty 2010 10:34:51 pisze co nastepuje:

Nie rdzewieje? :->

a niech rdzewieje. mi to nie przeszkadza.

Data: 2010-01-30 08:29:30
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
m z Pt 29 sty 2010 14:56:59 pisze co nastepuje:
[...]

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

Data: 2010-01-30 02:03:01
Autor: Michał Wolff
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
On 30 Sty, 09:29, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
<podroznik100@wytnij_wp.pl> wrote:

> Tylko jeszcze zapomina e doda , e kosztuj w sumie ponad 700zl,
> a to dla wielu ma spore znaczenie. Ortlieb+ Tubus b dzie nieco
> lepszy od Crosso, ale b dzie te zdecydowanie dro szy. Je li
> roz[patrywa stosunek jako ci do ceny - to Crosso wypada jednak
> du o lepiej.

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

O cenie zawsze trzeba wspomnieć, bo bardzo zawęża grono odbiorców. To
tak jakby Cię ktoś spytał - jaki niezawodny samochód polecasz - a Ty
mu dajesz Mercedesa, tylko nie wspominasz ile kosztuje :))
A taki Volkswagen wiele gorszy nie będzie - a tańszy zdecydowanie. I
podobnia różnica jest między Crosso a Ortliebem i Tubusem. To ta
pierwsza firma wyraźnie dominuje na polskim rynku, właśnie ze względu
na świetny stosunek pomiędzy jakością i ceną. Ortlieby i Tubusy są
trochę lepsze, ale droższe są zdecydowanie, a większość braci
sakwiarskiej to studenci i zbędnym groszem nie śmierdzi, woli kasę
wydać na wyjazd, niż na nieco lepsze sakwy i bagażnik..
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-01-30 11:22:43
Autor: Bartosz

Użytkownik "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> napisał w wiadomości news:1a90b778-daac-464d-9bd4-cb0e52aed95cp24g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

> roz[patrywa stosunek jako ci do ceny - to Crosso wypada jednak
> du o lepiej.

pytanie o cene? no chyba, ze przeoczylem

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

To prawda, szczególnie, że ja z bagażnika i sakw będę korzystał jedynie w drodze "do" i "z" kawatery agroturystycznej. Potem tylko całodzienne wypady na górskie szlaki.

Anyway dzięki jeszcze raz wszystkim za cenne rady.

PS - zakupiłem już sakwy crosso classic wersja big, teraz jeszcze poluję na bagażnik.

Data: 2010-02-01 18:12:18
Autor: Niewe
Bartosz pisze:
PS - zakupiłem już sakwy crosso classic wersja big, teraz jeszcze poluję na bagażnik.

Trochę OT, ale ja swój upolowałem jakiś czas temu i podczas montażu trafiłem na taki kwiatek:
http://img535.imageshack.us/img535/7382/p1000836.jpg
Piłka do metalu albo wizyta w sklepie ze śrubkami załatwi sprawę, ale mimo wszystko trochę to dla mnie chore. W końcu to firma, która się specjalizuje w osprzęcie wyprawowym. Tak trudno zapamiętać, że po prawej stronie rowery zazwyczaj mają kasetę i śruba powinna być krótsza :/

Data: 2010-02-01 14:35:31
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 1 Lut, 18:12, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]
Jak się podłoży pręty od błotników to jest akurat :)

Data: 2010-02-02 22:47:26
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB
w odpowiedzi Michał Wolff na post news:1a90b778-daac-464d-9bd4-
cb0e52aed95c@p24g2000yqm.googlegroups.com z So 30 sty 2010 11:03:01 pisze co nastepuje:

[...]

jak sie ktos nie pyta to nie mowie ile kosztuje.
jak pada pytanie jakie cos, a nie jakie i za ile, to odpowiadam to co uwazam za dobre wg. mnie.

Data: 2010-01-29 14:58:44
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-01-28 16:30, Bartosz pisze:
[...]

Ja mam zamontowany ten dolny ze stronki:
http://tiny.pl/hmjs5
Woze na nim tylko plecak, ale wyglada dosc solidnie, bym powiedzial, ze
zblizony wygladem do tych Crosso, ktore podali inni koledzy.

Pozdrawiam,
Pawel

Data: 2010-02-01 17:48:37
Autor: Bartosz

Użytkownik "Bartosz" <bbandula@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjsafi$6pk$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

I stało się - dzisiaj przyszły sakwy Crosso Classic Big:

- rewelacyjne wykonanie, wystarczająca pojemność jak dla mnie,
- bardzo fajny system mocowania do bagażnika,
- obecnie rewelacyjny stosunek ceny do jakości - razem z przesyłką 269 zł.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady!

Sprawdzony bagażnik dla roweru MTB