Sprawiedliwie i po katolicku

Data: 2016-01-12 20:30:31
Autor: MarkWoydak
Sprawiedliwie i po katolicku
http://www.fakt.pl/wroclaw/wroclaw-ksiadz-musi-oddac-wiekszosc-tego-co-uzbiera-po-koledzie,artykuly,603301.html

"Jak pokazują sondaże, z okazji wizyty duszpasterskiej wierni wkładają do koperty najczęściej od 20 do 50 zł. Większość nie zdaje sobie sprawy, że ich ksiądz może zatrzymać na potrzeby swoje i parafii zaledwie jedną trzecią tej kwoty. Resztę muszą oddać. - Podział jest prosty. Zgodnie z decyzją metropolity wrocławskiego, jedną trzecią kwoty zebranej podczas kolędy musimy wpłacić na konto kurii. Kolejne 33 procent przekazujemy na rzecz seminarium. W parafii zostaje także 33 procent - mówi w rozmowie z Gazetą Wrocławską proboszcz jednej z wrocławskich parafii."

Kto z bedących przy korycie ma w rodzinie księdza?

--
Mark Woydak

Data: 2016-01-12 23:58:35
Autor: silvio balconetti
Am 12.01.2016 um 20:30 schrieb MarkWoydak:
[...]

Daja rachunki? Mozna sobie to odpisac z podatku?
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2016-01-13 08:05:29
Autor: MarkVVoydak
Użytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:dfleorFkpudU2mid.individual.net...
[...]

Tego nie wiem ;-). Ciekaw jestem na którym etapie klechy ukręcają coś dla siebie.

--
Mark Woydak

Data: 2016-01-13 14:19:45
Autor: silvio balconetti
Am 13.01.2016 um 08:05 schrieb MarkVVoydak:
[...]

Tez nie wiem, bo dawno nie bylem, a jak bylem, to nie wpuszczalem. Dlatego pytam.

Data: 2016-01-13 18:46:01
Autor: MarkVVoydak
Użytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:dfn17hF1sjpU2mid.individual.net...
[...]

Z tego co wiem wierni (raczej starsi ludzie) wkładają do kopert jakis tam dziadowski grosz. Znajomi w moim wieku mówili, że jak ksiądz kolęduje to wychodzą z domu bo nie chcą się wkurzać słuchając bajd wspólczesnych szamanów.

--
Mark Woydak

Data: 2016-01-13 10:02:44
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 20:36:21 UTC+1 użytkownik MarkWoydak napisał:
[...]

Katolicki ksiądz, anglikański pastor i rabin rozmawiali o tym. w jaki sposób podzielili zebrane na ofiarę pieniądze pomiędzy biednych parafian - tę część nazywali bożym udziałem -- i ich samych.
Ksiądz powiedział:
-- Narysowałem kolo na ziemi i rzuciłem pieniądze do góry: to, co wylądowało w kole, przeznaczyłem dla biednych, a resztę zatrzymałem na moje skromne potrzeby.
Pastor rzekł:
-- Ja narysowałem na ziemi kwadrat i rzuciłem pieniądze do góry; to, co wylądowało wewnątrz kwadratu, było moje. na me niewielkie potrzeby, resztę potraktowałem jako boży udział i rozdałem ubogim.
Na to odezwał się rabin:
- Cóż ja po prostu rzuciłem wszystkie pieniądze do góry: to, co Bóg chciał, zatrzymał sobie, a to, co spadło, wziąłem ja.

Sprawiedliwie i po katolicku