Sprawiedliwość społeczna

Data: 2011-04-22 12:15:59
Autor: u2
Sprawiedliwość społeczna
... znowu o totalnej inwigilacji społeczeństwa przez wrażą agenturę :

http://blogmedia24.pl/node/47662

"Już wiadomo, dlaczego nie może być tak, że ktoś buduje sobie dom czy
cokolwiek innego bez wcześniejszego pozwolenia urzędnika. Otóż wymagają tego

zasady sprawiedliwości społecznej

..

Stwierdził to jednoznacznie Trybunał Konstytucyjny, stwierdzając, że
nowelizacja prawa budowlanego znoszÄ…ca obowiÄ…zek uzyskiwania pozwolenia
na budowę i zastępująca go zwykłym zgłoszeniem lub co najwyżej wnioskiem
o rejestracjÄ™ budowy (a w niektĂłrych przypadkach w ogĂłle znoszÄ…ca wymĂłg
powiadamiania urzędu) jest sprzeczna z art. 2 Konstytucji RP,
stanowiącym, że Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem
prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.
Sędziowie Trybunału uznali, że budowa bez uzyskania pozwolenia – a tym
samym bez przeprowadzenia postępowania administracyjnego i ewentualnie
sądowoadministracyjnego – narusza prawa właścicieli sąsiednich
nieruchomości, na które zamierzona inwestycja może niekorzystnie
oddziaływać. Bo w takim przypadku nie są oni z urzędu informowani o
zamiarze rozpoczęcia budowy i nie mogą zgłosić wobec niej zawczasu
sprzeciwu. A instrumenty cywilnoprawne, przewidziane w kodeksie cywilnym
dla ochrony własności nie chronią ich wystarczająco – bo działają ex
post (po naruszeniu prawa), a nie zapobiegajÄ… naruszeniom i sÄ… trudne do
zastosowania oraz kosztowne.
Innymi słowy Trybunał wypowiedział się jasno, że w państwie
urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej poszanowanie prawa
własności może być wystarczająco zagwarantowane jedynie poprzez
procedury postępowania administracyjnego. Na jego straży musi stać
urzędnik – a jedyny sąd umożliwiający sądową drogę jego dochodzenia to
sąd administracyjny, co Trybunał potwierdził uznając, że wykluczenie
drogi sÄ…dowoadministracyjnej oznacza naruszenie konstytucyjnego prawa do
sÄ…du.
Zastanawiam się, czy orzeczenie to nie jest przełomowe. Bo skoro zasady
sprawiedliwości społecznej wymagają, by urzędnik stał na straży prawa
własności, to dlaczego właściwie nie wymagać, by stał też w podobny
sposób na straży innych praw? Na przykład – dlaczego właściwie nie
wymagać przeprowadzania pełnego postępowania administracyjnego z
udziałem wszystkich zainteresowanych stron przed opublikowaniem książki,
filmu, programu telewizyjnego, artykułu w gazecie lub na blogu? Wszak
publikacja taka może naruszyć na przykład czyjeś dobra osobiste, prawa
autorskie czy narazić kogoś na straty wskutek wyjawienia informacji
poufnych – a przecież instrumenty cywilnoprawne działają ex post (po
naruszeniu prawa), a nie zapobiegajÄ… naruszeniom i sÄ… trudne do
zastosowania oraz kosztowne. W świetle linii przyjętej przez TK wydaje
siÄ™ sensowne domaganie siÄ™ tego, by kaĹĽda publikowana informacja
uzyskiwała najpierw pozwolenie na publikację wydawane przez stosowny
urząd (na przykład reaktywowany Główny Urząd Kontroli Prasy, Publikacji
i Widowisk) w postępowaniu administracyjnym. Wprawdzie istnieje pewna
przeszkoda – konstytucyjny zakaz cenzury prewencyjnej – no ale przecież
zawsze można go z konstytucji usunąć w imię usuwania wewnętrznych
niespójności. Zresztą, zakaz ten dotyczy jedynie cenzury „środków
społecznego przekazu” – może możliwa byłaby interpretacja uznająca
prywatne wydawnictwa, gazety, telewizje i blogi za środki przekazu
niespołecznego?
Dlaczego nie wymagać też, by urzędnik stał na straży praw dziecka
znacznie radykalniej, niż stoi do tej pory – to znaczy nie wymagać
pozwoleń na posiadanie dzieci wydawanych po przeprowadzeniu pełnego
postępowania administracyjnego? Wszak zawsze istnieje niebezpieczeństwo,
ĹĽe dziecko urodzi siÄ™ w rodzinie nieodpowiedzialnej lub
zdemoralizowanej, a to zagraĹĽa jego konstytucyjnemu prawu do ochrony
przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją. Zaś
instrumenty cywilnoprawne przewidziane przez prawo rodzinne działają ex
post (po naruszeniu prawa), a nie zapobiegajÄ… naruszeniom i sÄ… trudne do
zastosowania oraz kosztowne. Czy nie lepiej zabezpieczać interesy
dziecka zawczasu? Jego interesy mógłby reprezentować w postępowaniu
administracyjnym – np. przed starostą – jakiś inny urzędnik.
No i dlaczego również nie wymagać pozwolenia na korzystanie z Internetu,
po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego z udziałem właścicieli
praw autorskich do treści, które mogą być kopiowane przy użyciu
komputera podłączonego do Internetu? Bo przecież właściciel takiego
komputera może piracko kopiować sobie na dysk materiały objęte
copyrightem, na przykład muzykę czy filmy – co sumarycznie, jak wykazują
organizacje obrony praw autorskich, prowadzi do wielomiliardowych strat.
A instrumenty cywilnoprawne działają ex post (po naruszeniu prawa), a
nie zapobiegajÄ… naruszeniom i sÄ… trudne do zastosowania oraz kosztowne.
Więc zasady sprawiedliwości społecznej wymagają, by państwo umożliwiło
właścicielom praw autorskich zapobieżenie temu z góry, umożliwiając
wyjęcie spod pozwolenia dostępu do stron i usług zawierających
„pirackie” materiały. Co oczywiście prowadzi do wniosku, że, jak już
proponował rząd, powinna być wdrożona jakaś infrastruktura techniczna
pozwalająca na zablokowanie dowolnego adresu internetowego…
Całkiem możliwe, że za kilka lub kilkanaście lat zostanie wprowadzone
ustawodawstwo wprowadzające takie regulacje – a jeśli ktoś będzie
próbował je uchylić, to Trybunał Konstytucyjny, jak obecnie, stanie na
straży zasad sprawiedliwości społecznej. Może nawet sam nakaże je
wprowadzić?"

Data: 2011-04-22 18:08:35
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna
Innymi słowy Trybunał wypowiedział się jasno, że w państwie
urzeczywistniaj±cym zasady sprawiedliwo¶ci społecznej poszanowanie prawa
własno¶ci może być wystarczaj±co zagwarantowane jedynie poprzez
procedury postępowania administracyjnego.

Zawsze  twierdzilem, ze to pier** panstwo to rak na zdrowej tkance
obywateli.

Nullification

Data: 2011-04-22 19:22:12
Autor: bolek
Sprawiedliwo¶ć społeczna

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4db15561$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
.. znowu o totalnej inwigilacji społeczeństwa przez wraż± agenturę :

http://blogmedia24.pl/node/47662

"Już wiadomo, dlaczego nie może być tak, że kto¶ buduje sobie dom czy
cokolwiek innego bez wcze¶niejszego pozwolenia urzędnika. Otóż wymagaj± tego

zasady sprawiedliwo¶ci społecznej

.

Jeżeli wiesz co to jest prywatna nieruchomo¶ć na prywatnej działce,
to życz± Ci żeby na s±siedniej działce kto¶ wybudował np. spalarnie ¶mieci.
Zgłoszenie będzie miał i możesz go w dupę pocałować.
A jak złamie jakie¶ przepisy to możesz się z nim s±dzić przez 50 lat.
Wiem co¶ o tzw s±dach. Mnie przez 10 lat nie potrafi± przeprowadzić
postępowania spadkowego, mimo że wszyscy spadkobiercy s± zgodni.
Mało tego. Złożyłem wniosek o nabycie spadku a dostałem wirtualny spadek po nieistniej±cej osobie.
Jeszcze mnie ¶ciga urz±d skarbowy. To jest kabaret !

bolek

Data: 2011-04-22 19:49:12
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna
to życz± Ci żeby na s±siedniej działce kto¶ wybudował np. spalarnie
¶mieci.
Zgłoszenie będzie miał i możesz go w dupę pocałować.

Zapominasz, ze urzad ma 30 dni na wydanie zakazu. Dopiero wtedy, kiedy nie
wyda,
to inwestor moze zaczac budowe.

Nullification

Data: 2011-04-22 20:28:45
Autor: bolek
Sprawiedliwo¶ć społeczna

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ioseqn$rus$1inews.gazeta.pl...

--
Wystarczy mieć odpowiednio mocne argumenty.
A nie wydać decyzji jest bardzo prosto.

bolek

Data: 2011-04-22 20:41:00
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna
> [...]
> wyda,
> to inwestor moze zaczac budowe.
>

> -- Wystarczy mieć odpowiednio mocne argumenty.

Ciapus, jak masz mocne argumenty, to zdobedziesz zwykle
pozwolenie na budowe mauzoleum na podworku palacu prezydenckiego
na krakowskim zaadupiu.

Nullification

Data: 2011-04-22 20:18:44
Autor: u2
Sprawiedliwo¶ć społeczna
W dniu 2011-04-22 19:22, bolek pisze:
[...]

Głupi¶ jak na bolka przystało. Inwestycje publiczne powinny być
zaaprobowane przez społeczno¶ć. A wara tobie od prywatnego terenu gdzie
prywatne osoby chc± postawić altankę.

Data: 2011-04-22 20:25:55
Autor: bolek
Sprawiedliwo¶ć społeczna

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4db1c687$0$2454$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale z Ciebie młot.
Przecież spalarnia to był tylko przykład. Kumasz ?

Data: 2011-04-22 20:35:34
Autor: u2
Sprawiedliwo¶ć społeczna
W dniu 2011-04-22 20:25, bolek pisze:
Głupi¶ jak na bolka przystało. Inwestycje publiczne powinny być
zaaprobowane przez społeczno¶ć.
Ale z Ciebie młot.
Przecież spalarnia to był tylko przykład. Kumasz ?

Debilu, ja o terenie prywatnym, a ty o terenie publicznym i inwestycjach
publicznych.

Data: 2011-04-22 20:39:18
Autor: jadrys
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-22 20:35, u2 pisze:
W dniu 2011-04-22 20:25, bolek pisze:
Głupiś jak na bolka przystało. Inwestycje publiczne powinny być
zaaprobowane przez społeczność.
Ale z Ciebie młot.
Przecież spalarnia to był tylko przykład. Kumasz ?

Debilu, ja o terenie prywatnym, a ty o terenie publicznym i inwestycjach
publicznych.

W dzisiejszych czasach pojęcie "teren prywatny"to abstrakcja..

Data: 2011-04-22 20:42:48
Autor: u2
Sprawiedliwo¶ć społeczna
W dniu 2011-04-22 20:39, jadrys pisze:
Debilu, ja o terenie prywatnym, a ty o terenie publicznym i inwestycjach
publicznych.

W dzisiejszych czasach pojęcie "teren prywatny"to abstrakcja..

S± księgi wieczyste. Można sprawdzić do kogo należy dana działka.

Data: 2011-04-22 20:49:51
Autor: jadrys
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-22 20:42, u2 pisze:
W dniu 2011-04-22 20:39, jadrys pisze:
Debilu, ja o terenie prywatnym, a ty o terenie publicznym i inwestycjach
publicznych.
W dzisiejszych czasach pojęcie "teren prywatny"to abstrakcja..
Są księgi wieczyste. Można sprawdzić do kogo należy dana działka.

No, ja nie o tym. Mówię o wolności na tym rzekomo prywatnym terenie. Przecież nawet drzewa nie wolno ci wyciąć bez zezwolenia.

Data: 2011-04-22 21:07:42
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna
No, ja nie o tym. Mówię o wolno¶ci na tym rzekomo prywatnym terenie.
Przecież nawet drzewa nie wolno ci wyci±ć bez zezwolenia.

Jebnales jak samolot w brzoze.
Drzewo owocowe - w kazdym wieku, inne - do 5 lat.
Szczegoly np. tutaj:
http://huby.seo.pl/12_zielen/124_procedura_kary.htm
Nullification

Data: 2011-04-22 21:28:22
Autor: jadrys
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-22 21:07, pluton pisze:
[...]

Nie pisałem o drzewach owocowych.

Data: 2011-04-22 21:58:53
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna

Nie pisałem o drzewach owocowych.

A o jakich ? O takich na ktorych rosna sliweczki albo gruszeczki ?

Nullification

Data: 2011-04-23 07:47:49
Autor: cirrus
Sprawiedliwo¶ć społeczna
Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iosmdt$n3h$1inews.gazeta.pl...
Nie pisałem o drzewach owocowych.
A o jakich ? O takich na ktorych rosna sliweczki albo gruszeczki ?

Nie próbuj z nim merytorycznej dyskusji bo to niemożliwe.

--
stevep

Data: 2011-04-23 12:17:14
Autor: jadrys
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-22 21:58, pluton pisze:
Nie pisałem o drzewach owocowych.

A o jakich ? O takich na ktorych rosna sliweczki albo gruszeczki ?

O normalnych, - o tych na ktĂłrych nie rosnÄ… jadalne owoce.

Data: 2011-04-23 19:40:54
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna

> A o jakich ? O takich na ktorych rosna sliweczki albo gruszeczki ?

O normalnych, - o tych na których nie rosn± jadalne owoce.

Czy drzewa, na ktorych rosna jadalne owoce sa nienormalne ?
i pytanie drugie: jadalne dla kogo ? Czasem owoc niejadalny dla jednych
stworzen jest cenny jako pokarm dal innych.

Nullification

Data: 2011-04-23 10:02:44
Autor: u2
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-22 21:07, pluton pisze:
No, ja nie o tym. Mówiê o wolno¶ci na tym rzekomo prywatnym terenie.
Przecie¿ nawet drzewa nie wolno ci wyci±æ bez zezwolenia.

Jebnales jak samolot w brzoze.
Drzewo owocowe - w kazdym wieku, inne - do 5 lat.
Szczegoly np. tutaj:
http://huby.seo.pl/12_zielen/124_procedura_kary.htm

Glupis jak na pokurwienca przystalo. W podlaskiem nadgorliwy wojt
napisal wniosek na 100letnia staruszke za sciecie drzewa na jej posesji.
Kara kilka tysiecy.

Inny debilny wojt, bodajze z mazurskiego przyfasonil 100 tys. za sciecie
5 drzew.

Data: 2011-04-23 11:01:31
Autor: pluton
Sprawiedliwo¶ć społeczna

> Jebnales jak samolot w brzoze.
> Drzewo owocowe - w kazdym wieku, inne - do 5 lat.
> Szczegoly np. tutaj:
> http://huby.seo.pl/12_zielen/124_procedura_kary.htm

Glupis jak na pokurwienca przystalo.

Dziekuje. Wiedzialem, ze mamy inne logiki,
ale zawsze to milo upewnic sie, ze druga strona tez tak czuje.

W podlaskiem nadgorliwy wojt
napisal wniosek na 100letnia staruszke za sciecie drzewa na jej posesji.
Kara kilka tysiecy.

Czy bylo to zgodne z Prawem i ze Sprawiedliwoscia ?

Inny debilny wojt, bodajze z mazurskiego przyfasonil 100 tys. za sciecie
5 drzew.

Czy bylo to zgodne z Prawem i ze Sprawiedliwoscia ?

pozdrawiam
pluton

Data: 2011-04-23 10:00:20
Autor: u2
Sprawiedliwo¶ć społeczna
W dniu 2011-04-22 20:49, jadrys pisze:
S± księgi wieczyste. Można sprawdzić do kogo należy dana działka.

No, ja nie o tym. Mówię o wolno¶ci na tym rzekomo prywatnym terenie.
Przecież nawet drzewa nie wolno ci wyci±ć bez zezwolenia.

Toż o to m.in. chodzi autorowi artykułu. NajwyraĽniej nie potrafisz
czytać ze zrozumieniem.

Data: 2011-04-23 12:17:07
Autor: jadrys
Sprawiedliwość społeczna
W dniu 2011-04-23 10:00, u2 pisze:
[...]

Toż o to m.in. chodzi autorowi artykułu. Najwyraźniej nie potrafisz
czytać ze zrozumieniem.

A tobie o co chodzi?

Sprawiedliwość społeczna