Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa

Data: 2011-03-11 23:59:39
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-11, o godz. 18:13:09
tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

http://dentowizja.pl/film-Kara,za,%C5%9Bmieci.html

Trochę nie wiadomo o co chodzi, jak to w takich reportażach,
ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
doczekamy się nowelizacji.

Tomek

Data: 2011-03-12 09:21:05
Autor: cef
tomek wrote:

ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
doczekamy się nowelizacji.

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Data: 2011-03-12 12:39:18
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-12, o godz. 09:21:05
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał(a):

tomek wrote:

> ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
> doczekamy się nowelizacji.

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Tomek

Data: 2011-03-12 13:51:52
Autor: cef
tomek wrote:

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Myślałem, że postawisz w jakiejś knajpie.
Mógłbyś liczyć na współudział wtedy :-)
Ale pożyjemy zobaczymy, bo różnie jeszcze może być.

Data: 2011-03-12 23:29:16
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-12, o godz. 13:51:52

tomek wrote:

> Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Myślałem, że postawisz w jakiejś knajpie.
Mógłbyś liczyć na współudział wtedy :-)

W takim razie obawiam się że skrzynka to dla mnie dużo za dużo :-)

Ale pożyjemy zobaczymy, bo różnie jeszcze może być.

Mam przeczucie że szczęście Cię nie opuści.
A nawet jeśli, to napiszesz "nie rozpoznałem obowiązku" i odpuszczą :-)

Swoją drogą w jaki sposób ustalasz rezerwę na kary - liczysz wartość
oczekiwaną (tzn. nadzieję matematyczną) na dany rok czy idziesz na
żywioł bez żadnej zakładki ?

Tomek

Data: 2011-03-13 00:05:27
Autor: Piotrek
On 2011-03-12 23:29, tomek wrote:
[...] czy idziesz na żywioł bez żadnej zakładki ?

No risk no fun ;-)

Piotrek

Data: 2011-03-13 00:37:51
Autor: cef
tomek wrote:

Swoją drogą w jaki sposób ustalasz rezerwę na kary - liczysz wartość
oczekiwaną (tzn. nadzieję matematyczną) na dany rok czy idziesz na
żywioł bez żadnej zakładki ?

To proste: zapytałem w kilku znajomych firmach jak rozwiązują te problemy
(odpady, ewidencje itp). Okazuje się, że w praktyce 90% nie wie
nawet o co chodzi. Drobnym firmom nie są znane ani potrzebne żadne sprawozdania do Marszałka.
Podejrzewam, że nawet sam Marszałek jest zbędny.
Założyłem zatem, że skończy się tak jak ze strażakiem w firmach,
albo będzie jakaś rewolucja (Liwiusz na to czeka).

A poza tym carpe diem (czy też noctem)

Data: 2011-03-13 12:14:00
Autor: Marek Dyjor
cef wrote:
tomek wrote:

[...]

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować podmioty o takim obowiązku?

Data: 2011-03-13 12:18:25
Autor: spp
W dniu 2011-03-13 12:14, Marek Dyjor pisze:

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
podmioty o takim obowiązku?

.... i prostą odpowiedź - nie ma takiego obowiązku. :)

--
spp

Data: 2011-03-13 13:08:43
Autor: cef
Marek Dyjor wrote:

Okazuje się, że w praktyce 90% nie
wie nawet o co chodzi.

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
podmioty o takim obowiązku?

Ale nikt nie nie ma żadnego obowiązku powiadamiać.
Przedsiębiorca/podatnik/obywatel ma wiele rzeczy robić
bez wezwania i powiadamiania przez urzedy i w jego obowiązku jest
znać prawo i się stosować. Wiadomo, że nieznajomość prawa szkodzi.

Data: 2011-03-15 17:06:48
Autor: Marek Dyjor
cef wrote:
Marek Dyjor wrote:

[...]

i dochodzimy do tego że ta zasada miałą sens gdy wszystkie prawa można było zawrzeć w grubym zeszycie a nie gdy co miesiać urzędnicy tworze setki stron nowych przepisów, nei wspominając o nowelizacjach i zmianach. NIKT założę sie o 100zł, nikt nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego, nawet doradcy podatkowi czy inni specjaliści od prawa nie znają wszystkich przepisów, nie ma takiej f...in' siły.

IMHO państwo powinno tworząc nowe obowiązki automatycznie zobowiązywać odpowiednich urzędników do poinformowania każdego zainteresowanego podmiotu o wprowadzeniu nowego prawa. A najlepiej drastycznie ograniczyć prawotwórstwo.

Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa