Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniw a

Data: 2011-03-11 18:13:09
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniw a
Data: 2011-03-11 19:45:16
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa

Uzytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisal w wiadomosci news:20110311181309.0af71b38unk...

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

Pod spodem sa komentarze pokazujace, ze artykul jest nierzetelny

Data: 2011-03-11 20:46:48
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-11, o godz. 19:45:16
"spa" <sp@am.er> napisał(a):

> [...]

Pod spodem sa komentarze pokazujace, ze artykul jest nierzetelny

Jeśli piszesz o użytkowniku "fajny_pit" to sugeruję się nie sugerować
jego bredzeniem. Artykuł zawiera kilka drobnych wpadek ale oddaje sedno
sprawy.

Tomek

Data: 2011-03-14 17:57:26
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - zaczynajÂą siĂŞ Âżniwa

Użytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości
Jeśli piszesz o użytkowniku "fajny_pit" to sugeruję się nie sugerować
jego bredzeniem. Artykuł zawiera kilka drobnych wpadek ale oddaje sedno
sprawy.

Chodzi o ilości
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0628.htm

2. Wytwórca odpadów nieprowadzący instalacji jest obowiązany do:
   2)   przedłoĹźenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeĹźeli wytwarza odpady niebezpieczne w
ilości do 100 kg rocznie albo powyżej 5 ton rocznie odpadów innych niż
niebezpieczne.

5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do odpadów komunalnych.

Art. 25. 1. Wytwórca odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania
odpadami innemu posiadaczowi odpadĂłw.
2. Posiadacz odpadów może je przekazywać wyłącznie podmiotom, które uzyskały
zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie
gospodarki odpadami, chyba że działalność taka nie wymaga uzyskania
zezwolenia.
3. JeĹźeli posiadacz odpadĂłw, w tym wytwĂłrca odpadĂłw, przekazuje odpady
następnemu posiadaczowi odpadów, który ma zezwolenie właściwego organu na
prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania tymi odpadami,
odpowiedzialność za działania objęte tym zezwoleniem przenosi się na tego
następnego posiadacza odpadów.

Art. 36. 1. Posiadacz odpadów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, jest obowiązany
do prowadzenia ich ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z przyjętym
katalogiem odpadów i listą odpadów niebezpiecznych; ewidencja ta w przypadku
posiadacza odpadów, który prowadzi działalność w zakresie odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów, powinna obejmować sposoby gospodarowania
odpadami, a takĹźe dane o ich pochodzeniu i miejscu przeznaczenia.
2. W przypadku odpadów komunalnych ewidencję prowadzą podmioty, o których
mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o

Art. 41. 1. Odpady w postaci baterii lub akumulatorów unieszkodliwia się
oddzielnie od innych rodzajĂłw odpadĂłw.
2. Posiadacz odpadów w postaci baterii lub akumulatorów, powstałych w wyniku
prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, jest obowiązany do ich
selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy odzysk lub unieszkodliwienie
tych odpadĂłw.

Data: 2011-03-14 18:02:30
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynajÂą siĂŞ Âż niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 17:57:26
"spa" <sp@am.er> napisał(a):

Art. 41. 1. Odpady w postaci baterii lub akumulatorów unieszkodliwia
się oddzielnie od innych rodzajów odpadów.
2. Posiadacz odpadów w postaci baterii lub akumulatorów, powstałych w
wyniku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, jest
obowiązany do ich selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy
odzysk lub unieszkodliwienie tych odpadów.

A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

"Bo każdy przepis można przerobić w ustawę"

Tomek

Data: 2011-03-14 18:27:22
Autor: spa

Użytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:20110314180230.0464c48aunk...
A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Data: 2011-03-15 09:38:13
Autor: Marek
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj? sie ?niwa

Użytkownik "spa" <sp@am.er> napisał

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Prawie każdy kiosk sprzedaje baterie, nawet co drugie foto studio prowadzi akumulatory do aparatów, ale nikt nie wie co się z tym wiąże.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-03-20 22:03:19
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 15 Mar 2011 09:38:13 +0100, Marek napisał(a):

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Prawie każdy kiosk sprzedaje baterie, nawet co drugie foto studio prowadzi akumulatory do aparatów, ale nikt nie wie co się z tym wiąże.

 Ale raczej niewielu mamy kioskarzy, którzy te baterie importują :)
 (z tego co widzę, to ustawa dotyczy tylko "wprowadzających do obrotu")

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-14 20:41:03
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 18:02, tomek wrote:
A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
Ustawę o bateriach i akumulatorach :-)

BTW, obowiązków - zwłaszcza obłożonych sankcjami - dla end usera (poza tymi wynikającymi z ustawy o odpadach) to raczej nie wypatrzyłem. Coś przegapiłem?

Piotrek

Data: 2011-03-14 20:50:15
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynajÂą siĂŞ Âż niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 20:41:03
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

On 2011-03-14 18:02, tomek wrote:
> [...]

BTW, obowiązków - zwłaszcza obłożonych sankcjami - dla end usera
(poza tymi wynikającymi z ustawy o odpadach) to raczej nie

Też to wałkowałem i IMHO nic nie przegapiłeś. Ale jakbyś miał zacząć handlować bateriami.. ;)

Tomek

Data: 2011-03-14 21:02:18
Autor: 'Tom N'
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa
tomek w <news:20110314205015.3f387e5funk>:

[...]
Ale jakbyś miał zacząć handlować bateriami.. ;)

Patriotów...

MSPANC

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-14 21:10:08
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 21:02, 'Tom N' wrote:
Ale jakbyś miał zacząć handlować bateriami.. ;)

Patriotów...

MSPANC

Wtedy wo w ogóle krótka piłka i marszałka możesz wysłać na drzewo.
Ustawa (o bateriach i akumulatorach) nie dotyczy sprzętu wojskowego :-P

MSPANC

Piotrek

Data: 2011-03-14 21:42:53
Autor: 'Tom N'
Piotrek w <news:4d7e773e$0$2448$65785112news.neostrada.pl>:

On 2011-03-14 21:02, 'Tom N' wrote:
[...]

Patriot<>Patriota, a w szczegółach

<http://sjp.pwn.pl/szukaj/patriota>

Jakbyś miał zacząć handlować bateriami w rozumieniu ustawy (o bateriach...),
to masz szansę zostać patriotą -- nawet mimo woli ;P
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-11 20:53:18
Autor: Piotrek
On 2011-03-11 18:13, tomek wrote:
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

Tomek

BTW, w tym roku zapewne co niektórzy popłyną dodatkowo na zmianie terminu składania sprawozdań ...

Piotrek

Data: 2011-03-11 21:23:09
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-11, o godz. 20:53:18

On 2011-03-11 18:13, tomek wrote:
> [...]
>
> Tomek

BTW, w tym roku zapewne co niektórzy popłyną dodatkowo na zmianie terminu składania sprawozdań ...

Też coś tak czuję, to był szatański plan ..
Ale my tu gadu gadu a dziura w finansach publicznych się dzięki temu
zapcha

Tomek

Data: 2011-03-15 13:18:58
Autor: tomek

On 2011-03-11 18:13, tomek wrote:
> [...]
>
> Tomek

BTW, w tym roku zapewne co niektórzy popłyną dodatkowo na zmianie terminu składania sprawozdań ...

A prowadzisz może pełną ewidencję odpadów czy tylko kpo?
Bo literalnie czytając przepisy wychodzi na to, że mikroprzedsiębiorcy
nie są zwolnieni z prowadzenia pełnej ewidencji odpadów, jedynie mali i
średni mają ten przywilej...
Im głębiej w las tym ciemniej

Tomek

Data: 2011-03-11 23:59:39
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-11, o godz. 18:13:09
tomek <tomekziel@op.pl> napisał(a):

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

http://dentowizja.pl/film-Kara,za,%C5%9Bmieci.html

Trochę nie wiadomo o co chodzi, jak to w takich reportażach,
ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
doczekamy się nowelizacji.

Tomek

Data: 2011-03-12 09:21:05
Autor: cef
tomek wrote:

ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
doczekamy się nowelizacji.

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Data: 2011-03-12 12:39:18
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-12, o godz. 09:21:05
"cef" <cezfar@interia.pl> napisał(a):

tomek wrote:

> ale najważniejsze że zaczyna się dymić - może szybciej
> doczekamy się nowelizacji.

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Tomek

Data: 2011-03-12 13:51:52
Autor: cef
tomek wrote:

Czyli moja skrzynka coraz bardziej realna? :-)

Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Myślałem, że postawisz w jakiejś knajpie.
Mógłbyś liczyć na współudział wtedy :-)
Ale pożyjemy zobaczymy, bo różnie jeszcze może być.

Data: 2011-03-12 23:29:16
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-12, o godz. 13:51:52

tomek wrote:

> Czemu nie, tylko musisz znaleźć kuriera który nie potłucze szkła :-)

Myślałem, że postawisz w jakiejś knajpie.
Mógłbyś liczyć na współudział wtedy :-)

W takim razie obawiam się że skrzynka to dla mnie dużo za dużo :-)

Ale pożyjemy zobaczymy, bo różnie jeszcze może być.

Mam przeczucie że szczęście Cię nie opuści.
A nawet jeśli, to napiszesz "nie rozpoznałem obowiązku" i odpuszczą :-)

Swoją drogą w jaki sposób ustalasz rezerwę na kary - liczysz wartość
oczekiwaną (tzn. nadzieję matematyczną) na dany rok czy idziesz na
żywioł bez żadnej zakładki ?

Tomek

Data: 2011-03-13 00:05:27
Autor: Piotrek
On 2011-03-12 23:29, tomek wrote:
[...] czy idziesz na żywioł bez żadnej zakładki ?

No risk no fun ;-)

Piotrek

Data: 2011-03-13 00:37:51
Autor: cef
tomek wrote:

Swoją drogą w jaki sposób ustalasz rezerwę na kary - liczysz wartość
oczekiwaną (tzn. nadzieję matematyczną) na dany rok czy idziesz na
żywioł bez żadnej zakładki ?

To proste: zapytałem w kilku znajomych firmach jak rozwiązują te problemy
(odpady, ewidencje itp). Okazuje się, że w praktyce 90% nie wie
nawet o co chodzi. Drobnym firmom nie są znane ani potrzebne żadne sprawozdania do Marszałka.
Podejrzewam, że nawet sam Marszałek jest zbędny.
Założyłem zatem, że skończy się tak jak ze strażakiem w firmach,
albo będzie jakaś rewolucja (Liwiusz na to czeka).

A poza tym carpe diem (czy też noctem)

Data: 2011-03-13 12:14:00
Autor: Marek Dyjor
cef wrote:
tomek wrote:

[...]

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować podmioty o takim obowiązku?

Data: 2011-03-13 12:18:25
Autor: spp
W dniu 2011-03-13 12:14, Marek Dyjor pisze:

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
podmioty o takim obowiązku?

.... i prostą odpowiedź - nie ma takiego obowiązku. :)

--
spp

Data: 2011-03-13 13:08:43
Autor: cef
Marek Dyjor wrote:

Okazuje się, że w praktyce 90% nie
wie nawet o co chodzi.

dodajmy proste pytanie... czy ktoś sie pokwapił aby poinformować
podmioty o takim obowiązku?

Ale nikt nie nie ma żadnego obowiązku powiadamiać.
Przedsiębiorca/podatnik/obywatel ma wiele rzeczy robić
bez wezwania i powiadamiania przez urzedy i w jego obowiązku jest
znać prawo i się stosować. Wiadomo, że nieznajomość prawa szkodzi.

Data: 2011-03-15 17:06:48
Autor: Marek Dyjor
cef wrote:
Marek Dyjor wrote:

[...]

i dochodzimy do tego że ta zasada miałą sens gdy wszystkie prawa można było zawrzeć w grubym zeszycie a nie gdy co miesiać urzędnicy tworze setki stron nowych przepisów, nei wspominając o nowelizacjach i zmianach. NIKT założę sie o 100zł, nikt nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego, nawet doradcy podatkowi czy inni specjaliści od prawa nie znają wszystkich przepisów, nie ma takiej f...in' siły.

IMHO państwo powinno tworząc nowe obowiązki automatycznie zobowiązywać odpowiednich urzędników do poinformowania każdego zainteresowanego podmiotu o wprowadzeniu nowego prawa. A najlepiej drastycznie ograniczyć prawotwórstwo.

Data: 2011-03-14 12:43:54
Autor: Marcin N
UĹźytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20110311181309.0af71b38@unk...

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

=============

Poradźcie, jaki dokument należy wypełnić? Mam działalność, w której nie mam odpadów, ale mam samochód na firmę i podobno to wystarczy, żeby mi wlepili karę. Czy to prawda?

Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to sprawozdanie? Gdzie szukać jakichś przepisów?

Data: 2011-03-14 13:34:00
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 12:43:54
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20110311181309.0af71b38@unk...

[...]

Żeby radzić to nie mam uprawnień, natomiast mogę podyskutować :-)
Jeśli nie masz żadnych odpadów (tzn. zapewne masz odpady komunalne,
ale to małe piwo), to są dwie szkoły - falenicka, która mówi żeby nic
nie składać żeby się nie wychylać bo literalnie wg ustawy nie musisz
nic składać, i otwocka, wg której składasz sprawozdanie zerowe żeby się
zabezpieczyć w razie gdyby jednak minister czy marszałek doszedł do
wniosku że trzeba składać "zerówki".

BTW pamiętaj że jeśli chcesz coś składać, to masz czas do jutra.

Tomek

Data: 2011-03-14 13:41:33
Autor: Marcin N
Użytkownik "tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20110314133400.6c912e52@unk...

[...]

=================

Czy możesz pokazać jakiś taki wypełniony dokument? Najlepiej ten "zerowy".

Data: 2011-03-14 13:45:21
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 13:41:33

Tu masz info:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument.php?iddok=1081&idmp=22&r=r

I rozporządzenie ze sprawozdaniem: http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=13266

Tomek

Data: 2011-03-14 13:35:27
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 12:43, Marcin N wrote:
Poradźcie, jaki dokument należy wypełnić? Mam działalność, w której nie
mam odpadów, ale mam samochód na firmę i podobno to wystarczy, żeby mi
wlepili karę. Czy to prawda?

Terminy dla raportów "za samochód" minęły 30 stycznia (raport do marszałka + kopia do WIOŚ) i 28 lutego (raport do KOBIZE).

Czy rzeczywiście każdy prowadzący działalność - musi złożyć to
sprawozdanie? Gdzie szukać jakichś przepisów?

Tu masz w miarę kompletne zestawienie.
Click -- > http://poradnik.ekoportal.pl/prawo.html

Piotrek

Data: 2011-03-14 13:45:47
Autor: Marcin N
UĹźytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d7e0cad$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...

On 2011-03-14 12:43, Marcin N wrote:
[...]

================

A co to za raporty? Co tam niby powinienem zawrzeć?

Data: 2011-03-14 13:48:34
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 13:45:47

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d7e0cad$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...

On 2011-03-14 12:43, Marcin N wrote:
> [...]

Terminy dla raportów "za samochód" minęły 30 stycznia (raport do
marszałka + kopia do WIOŚ) i 28 lutego (raport do KOBIZE).

Tymi się nie przejmuj bo za nie nic specjalnego nie grozi.
Natomiast formalnie to jest sprawozdanie odnośnie opłat za korzystanie
ze środowiska, a co do KOBIZE, to zobacz stronę KOBIZE.

Tomek

Data: 2011-03-14 15:26:49
Autor: Marek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

[...]

Według ustawy to nawet jeśli masz drukarkę na firmę to sprawozdanie trzeba składać.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-03-14 15:29:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-14 15:26, Marek pisze:

Według ustawy to nawet jeśli masz drukarkę na firmę to sprawozdanie trzeba
składać.

Nawet jak się nie zużyło ani jednego tonera?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-14 16:05:22
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 15:29, Liwiusz wrote:
Nawet jak się nie zużyło ani jednego tonera?

Sprawdź sobie definicje odpadu.

IMHO nawet pełny toner może być odpadem (niebezpiecznym) i jednocześnie pusty toner (no powiedzmy prawie pusty) wcale odpadem być nie musi.

Piotrek

Data: 2011-03-16 10:18:37
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - Ministerstwo zaplaci kare
Data: 2011-03-16 10:41:03
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - Ministerstwo zaplaci kare
Dnia 2011-03-16, o godz. 10:18:37
"spa" <sp@am.er> napisał(a):

Uzytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisal w wiadomosci news:20110311181309.0af71b38unk...

> [...]

Sami sobie ukrecili bicz
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9254870,Ministerstwo_Srodowiska_zaplaci_kare_za_brak_informacji.html

Pan po groszu i pani po groszu, bo chyba nie myślisz że minister to
pokryje z własnej kieszeni. A jeśli nawet, to na drugi dzień będzie
premia "za to i owo"

Tomek

Data: 2011-03-17 13:38:35
Autor: temp
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się żniwa [OT]

A tak przy okazji śmieci trafiłem na miesięczny już art. ale..

Wynika z tego iż ci składający raporty tez zapłaca karę, wszyscy razem bedziemy płacić 365 mln/rok extra do unii za śmiecie, już niedługo.

http://budownictwo.wnp.pl/dr-tadeusz-pajak-agh-o-koniecznosci-budowy-
spalarni-odpadow,131688_1_0_0.html

Data: 2011-03-17 20:24:35
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynają się ż niwa [OT]
Dnia 2011-03-17, o godz. 13:38:35
temp <no-spam@hgfdhdgfhdf.pl> napisał(a):

[...]

A ja tu widzę pole do popisu dla rodzimych przedsiębiorców i niedługo
pojawią się pewnie ogłoszenia "AAAAAAAAAAA kupię odpady bio bądź elektro
- każda ilość, odbiór natychmiastowy, płatne gotówką. Wystawiamy
  KPO, kwity do WKU i co tam trzeba PILNEE !!!!!" i to i tak przy
  założeniu pewnej uczciwości rodaków (tzn. że te odpady faktycznie
  będą istniały :-)).

TOmek

Data: 2011-03-22 13:23:53
Autor: tomek