Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa

Data: 2011-03-11 19:45:16
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa

Uzytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisal w wiadomosci news:20110311181309.0af71b38unk...

http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103454,9236070,Miliardy_kar_dla_polskich_przedsiebiorcow__przez_jeden.html

Pod spodem sa komentarze pokazujace, ze artykul jest nierzetelny

Data: 2011-03-11 20:46:48
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿ niwa
Dnia 2011-03-11, o godz. 19:45:16
"spa" <sp@am.er> napisa³(a):

> [...]

Pod spodem sa komentarze pokazujace, ze artykul jest nierzetelny

Je¶li piszesz o u¿ytkowniku "fajny_pit" to sugerujê siê nie sugerowaæ
jego bredzeniem. Artyku³ zawiera kilka drobnych wpadek ale oddaje sedno
sprawy.

Tomek

Data: 2011-03-14 17:57:26
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa

Użytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości
Jeśli piszesz o użytkowniku "fajny_pit" to sugeruję się nie sugerować
jego bredzeniem. Artykuł zawiera kilka drobnych wpadek ale oddaje sedno
sprawy.

Chodzi o ilości
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0628.htm

2. Wytwórca odpadów nieprowadzący instalacji jest obowiązany do:
   2)   przedÅ‚ożenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach
gospodarowania wytworzonymi odpadami, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w
ilości do 100 kg rocznie albo powyżej 5 ton rocznie odpadów innych niż
niebezpieczne.

5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do odpadów komunalnych.

Art. 25. 1. Wytwórca odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania
odpadami innemu posiadaczowi odpadów.
2. Posiadacz odpadów może je przekazywać wyłącznie podmiotom, które uzyskały
zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie
gospodarki odpadami, chyba że działalność taka nie wymaga uzyskania
zezwolenia.
3. Jeżeli posiadacz odpadów, w tym wytwórca odpadów, przekazuje odpady
następnemu posiadaczowi odpadów, który ma zezwolenie właściwego organu na
prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania tymi odpadami,
odpowiedzialność za działania objęte tym zezwoleniem przenosi się na tego
następnego posiadacza odpadów.

Art. 36. 1. Posiadacz odpadów, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, jest obowiązany
do prowadzenia ich ilościowej i jakościowej ewidencji zgodnie z przyjętym
katalogiem odpadów i listą odpadów niebezpiecznych; ewidencja ta w przypadku
posiadacza odpadów, który prowadzi działalność w zakresie odzysku lub
unieszkodliwiania odpadów, powinna obejmować sposoby gospodarowania
odpadami, a także dane o ich pochodzeniu i miejscu przeznaczenia.
2. W przypadku odpadów komunalnych ewidencję prowadzą podmioty, o których
mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o

Art. 41. 1. Odpady w postaci baterii lub akumulatorów unieszkodliwia się
oddzielnie od innych rodzajów odpadów.
2. Posiadacz odpadów w postaci baterii lub akumulatorów, powstałych w wyniku
prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, jest obowiązany do ich
selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy odzysk lub unieszkodliwienie
tych odpadów.

Data: 2011-03-14 18:02:30
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿ niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 17:57:26
"spa" <sp@am.er> napisa³(a):

Art. 41. 1. Odpady w postaci baterii lub akumulatorów unieszkodliwia
siê oddzielnie od innych rodzajów odpadów.
2. Posiadacz odpadów w postaci baterii lub akumulatorów, powsta³ych w
wyniku prowadzonej przez niego dzia³alno¶ci gospodarczej, jest
obowi±zany do ich selektywnej zbiórki, umo¿liwiaj±cej pó¼niejszy
odzysk lub unieszkodliwienie tych odpadów.

A to ju¿ nie obowi±zuje. Zamiast tego mamy ¶wie¿utk± i cieplutk±
Ustawê o bateriach i akumulatorach :-)

"Bo ka¿dy przepis mo¿na przerobiæ w ustawê"

Tomek

Data: 2011-03-14 18:27:22
Autor: spa
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa

Użytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:20110314180230.0464c48aunk...
A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
UstawÄ™ o bateriach i akumulatorach :-)

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Data: 2011-03-15 09:38:13
Autor: Marek
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj? sie ?niwa

U¿ytkownik "spa" <sp@am.er> napisa³

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Prawie ka¿dy kiosk sprzedaje baterie, nawet co drugie foto studio prowadzi akumulatory do aparatów, ale nikt nie wie co siê z tym wi±¿e.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-03-20 22:03:19
Autor: Borys Pogore³o
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj? sie ?niwa
Dnia Tue, 15 Mar 2011 09:38:13 +0100, Marek napisa³(a):

Kto ma baterie lub akumulatory ma problem

Prawie ka¿dy kiosk sprzedaje baterie, nawet co drugie foto studio prowadzi akumulatory do aparatów, ale nikt nie wie co siê z tym wi±¿e.

 Ale raczej niewielu mamy kioskarzy, którzy te baterie importuj± :)
 (z tego co widzê, to ustawa dotyczy tylko "wprowadzaj±cych do obrotu")

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-14 20:41:03
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 18:02, tomek wrote:
A to już nie obowiązuje. Zamiast tego mamy świeżutką i cieplutką
UstawÄ™ o bateriach i akumulatorach :-)

BTW, obowiązków - zwłaszcza obłożonych sankcjami - dla end usera (poza tymi wynikającymi z ustawy o odpadach) to raczej nie wypatrzyłem. Coś przegapiłem?

Piotrek

Data: 2011-03-14 20:50:15
Autor: tomek
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿ niwa
Dnia 2011-03-14, o godz. 20:41:03
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa³(a):

On 2011-03-14 18:02, tomek wrote:
> A to ju¿ nie obowi±zuje. Zamiast tego mamy ¶wie¿utk± i cieplutk±
> Ustawê o bateriach i akumulatorach :-)

BTW, obowi±zków - zw³aszcza ob³o¿onych sankcjami - dla end usera
(poza tymi wynikaj±cymi z ustawy o odpadach) to raczej nie
wypatrzy³em. Co¶ przegapi³em?

Te¿ to wa³kowa³em i IMHO nic nie przegapi³e¶. Ale jakby¶ mia³ zacz±æ handlowaæ bateriami.. ;)

Tomek

Data: 2011-03-14 21:02:18
Autor: 'Tom N'
Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa
tomek w <news:20110314205015.3f387e5funk>:

[...]
Ale jakby¶ mia³ zacz±æ handlowaæ bateriami.. ;)

Patriotów...

MSPANC

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-03-14 21:10:08
Autor: Piotrek
On 2011-03-14 21:02, 'Tom N' wrote:
Ale jakby¶ mia³ zacz±æ handlowaæ bateriami.. ;)

Patriotów...

MSPANC

Wtedy wo w ogóle krótka pi³ka i marsza³ka mo¿esz wys³aæ na drzewo.
Ustawa (o bateriach i akumulatorach) nie dotyczy sprzêtu wojskowego :-P

MSPANC

Piotrek

Data: 2011-03-14 21:42:53
Autor: 'Tom N'
Piotrek w <news:4d7e773e$0$2448$65785112news.neostrada.pl>:

On 2011-03-14 21:02, 'Tom N' wrote:
[...]

Patriot<>Patriota, a w szczegó³ach

<http://sjp.pwn.pl/szukaj/patriota>

Jakby¶ mia³ zacz±æ handlowaæ bateriami w rozumieniu ustawy (o bateriach...),
to masz szansê zostaæ patriot± -- nawet mimo woli ;P
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Sprawozdania o odpadach - zaczynaj± siê ¿niwa