Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 20 10

Data: 2011-01-08 14:27:58
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 20 10

Art. 2. W ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie
zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych
substancji (Dz. U. Nr 130, poz. 1070 i Nr 215, poz. 1664)
art. 60a—62 otrzymują brzmienie:

„Art. 60a.

1. Do opłaty za wprowadzanie gazów lub
pyłów do powietrza, o której mowa
w art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy zmienianej
w art. 56, należnej za okres do dnia
31 grudnia 2012 r. stosuje się przepisy
art. 285—288 ustawy zmienianej
w art. 56, w brzmieniu obowiązującym
przed dniem wejścia w życie niniejszej
ustawy.

2. Opłatę za wprowadzanie gazów lub py-
łów do powietrza za pierwsze półrocze
2013 r. wnosi się w wysokości 50 % su-
my opłat za wprowadzanie gazów i py-
łów do powietrza należnych za pierwsze
i drugie półrocze 2012 r.

Art. 61. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie
art. 286 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 56
zachowują moc do dnia wejścia w życie
przepisów wykonawczych wydanych na
podstawie art. 286 ust. 10 ustawy zmienia-
nej w art. 56.

Zdaje się że zrobili częściowe undo odnośnie sprawozdania gazowych w ramach sprawozdania z opłatami za korzystanie ze środowiska,
ale nowe sprawozdanie gazowe trzeba chyba (??) wypełnić:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110030004&min=1

Zapraszam do dyskusji co tak właściwie trzeba składać i do kiedy...

@cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do nowelizacji :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-09 00:08:54
Autor: cef
tomek wrote:

@cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało
współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do
nowelizacji :-)

Prędzej Ciebie ścigną za te nie wydrukowane DRA :-)

Przestrzegam przepisów, płacę podatki, a olewam tylko wszystkie statystyczne
obowiązki (ostatnio ścignęli mnie za "nierozpoznanie"
jakiegos tam obowiązku sprawozdawczego do NBP) a jak sprawdzałem czego mi jeszcze
brakuje np w pracowniczych sprawach czy BHP/ppoż, to myślałem, że zawału dostanę.
Ale jak spojrzę na innych, to widzę, że się przepisami nie przejmują
(nadużywanie sprzetu firmowego do celów niezwiązanych, lewizny, fuchy, na czarno itp)
przynajmniej ich nie boli, tak bardzo to, że Państwo nas na każdym kroku okrada.

Data: 2011-01-09 00:26:54
Autor: Piotrek
On 2011-01-09 00:08, cef wrote:
a olewam tylko wszystkie > statystyczne
obowiązki

No risk, no fun jak rozumiem ;-)

Piotrek

Data: 2011-01-09 01:22:58
Autor: tomek
On 09.01.2011 00:08, cef wrote:
tomek wrote:

[...]

:-)

Zazdroszczę spokoju ducha. Osobiście jakoś nie umiem tego "wyluzować",
a przydałoby się..

--
Tomek

Data: 2011-01-09 09:13:42
Autor: cef
tomek wrote:

Zazdroszczę spokoju ducha. Osobiście jakoś nie umiem tego "wyluzować",
a przydałoby się..

Większość wyluzowuje, bo nawet nie wie, że coś musi.
Zapytaj bezpośrednio przedsiębiorców, albo w biurach, które
ich rozliczają.

Data: 2011-01-09 12:58:31
Autor: tomek
On 09.01.2011 09:13, cef wrote:
tomek wrote:

[...]

Pytałem pytałem - i wiem że masz rację :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-09 00:41:50
Autor: Piotrek
On 2011-01-08 14:27, tomek wrote:
@cef: jeśli Cię nie "ścigną" to stawiam skrzynkę, bo mi się odechciało
współpracy z Marszałkiem po przeczytaniu tych nowelizacji do nowelizacji
:-)

Swoją drogą to czy w przypadku sankcji "środowiskowych" działają jakieś czynne żale albo inne magiczne zaklęcia? Bo zgaduję, że obowiązki statystyczne wypełnia pewnie tak z 10% zobowiązanych albo i to nie ...

Piotrek

Data: 2011-01-09 01:30:10
Autor: tomek
On 09.01.2011 00:41, Piotrek wrote:
On 2011-01-08 14:27, tomek wrote:
[...]

W przepisach nic takiego jeszcze nie znalazłem, w sieci też nie trafiłem na żadne info o KKS, więc zgaduję że nie ma tutaj żadnego czynnego żalu.

Zresztą, te sankcje to są w coraz większej części sprawy czysto administracyjne a nie karne (czyt: władza wykonawcza karzącą ręką sprawiedliwości, prawie jak u bolszewików..).

--
Tomek

Data: 2011-01-09 13:23:56
Autor: 'Tom N'
Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 20 10
tomek w <news:ig9op9$5m1$1news.onet.pl>:

Zdaje si e zrobili czciowe undo odnonie sprawozdania gazowych w ramach sprawozdania z opatami za korzystanie ze rodowiska,
ale nowe sprawozdanie gazowe trzeba chyba (??) wypeni:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110030004&min=1

Zapraszam do dyskusji co tak waciwie trzeba skada i do kiedy...

Tam do kiedy nieistotne, wane jak drog:

Na podstawie art. 7 ust. 7 ustawy z dnia 17 lipca
2009 r. o systemie zarzdzania emisjami gazw cieplarnianych
i innych substancji (Dz. U. Nr 130,
poz. 1070, Nr 215, poz. 1664 i Nr 249, poz. 1657) zarzdza
si, co nastpuje:
[...]
"6. Raport wprowadza si przez wypenienie formularza
raportu, w trybie bezporedniego poczenia
z sieci teleinformatyczn, po zalogowaniu si do Krajowej
bazy, za pomoc identyfikatora (loginu) i hasa
dostpu."

Art. 7 ust. 7 rzeczonej ustawy (podkrelenie moje):

Minister waciwy do spraw rodowiska okreli, w drodze rozporzdzenia, wzr
formularza raportu oraz sposb jego wprowadzania do Krajowej bazy, kierujc                                                                   ^^^^^^^^
si potrzeb zapewnienia sprawnego funkcjonowania Krajowej bazy oraz ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
jednolitoci i kompletnoci danych zawartych w tej bazie.
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Raczej nie kierowa si tym podkrelonym, wydajc rozporzdzenie :O

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-01-09 14:38:59
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
On 09.01.2011 13:23, 'Tom N' wrote:

Raczej nie kierowa si tym podkrelonym, wydajc rozporzdzenie :O

To akurat to adna nowo :)

--
Tomek

Data: 2011-01-11 15:19:41
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
On 08.01.2011 14:27, tomek wrote:

Ok, przebiłem się przez "przepisy przejściowe i końcowe" Ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji zmienione przez dwie kolejne nowelizacje tejże ustawy, a także przez interakcje tych zmian z Prawem ochrony środowiska i wychodzi mi na to że:

(*) do 31/12/2012 opłaty za korzystanie ze środowiska "obrabia" się tak samo jak do tej pory, czyli te same formularze etc.

(*) niezależnie od powyższego obowiązuje art. 7 tejże ustawy:

Art. 7. 1. Podmiot korzystajacy ze srodowiska spo-
rzadza i wprowadza do Krajowej bazy, w terminie do
konca lutego kazego roku, raport zawierajacy infor-
macje wskazane w art. 6 ust. 2 pkt 1—5, dotyczace po-
przedniego roku kalendarzowego.

do którego mamy rozporzadzenie wykonawcze:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110030004&min=1

I teraz pytanie: co grozi za niezłożenie tego ustrojstwa ??
Nie za bardzo widzę żeby były gdzieś tam zapisane przepisy karne czy sankcje administracyjne, a procedura uzyskiwania loginu i dane który trzeba podać to jakiś absurd. Przykładowe rubryki:

Współrzędne geograficzne: długość geograficzna, szerokość geograficzna
Nr identyfikacyjny E-PRTR
Kod rodzaju działalności ETS
Czas odstawienia w okresie sprawozdawczym
Dane dotyczące emitorów

Można by domniemywać że mają tu zastosowanie przepisy karne z Prawa ochrony środowiska (w szczególności art. 359), ale do końca 2012r. POŚ nie odwołuje się do tej ustawy emisyjnej więc albo mamy tu lukę, albo czegoś nie znalazłem.

--
Tomek

Data: 2011-01-11 16:04:05
Autor: Piotrek
On 2011-01-11 15:19, tomek wrote:
[...]

Rzuć okiem na to
click -- > http://tinyurl.com/rejestracja-kobize
i na to
click -- > https://krajowabaza.kobize.pl/informations#

Wynika z tego, że "mali" nie muszą się rejestrować i mogą składać "excele" emailem.

BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa jakoby "rolnik z 'kuniem' i arem ugoru" nie musiał raportować do KOBIZE, wygląda na to że nasi wybrańcy znowu chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

Piotrek

Data: 2011-01-11 16:32:13
Autor: tomek
On 11.01.2011 16:04, Piotrek wrote:

Rzuć okiem na to
click -- > http://tinyurl.com/rejestracja-kobize
i na to
click -- > https://krajowabaza.kobize.pl/informations#

Swoją drogą w zakładce "Prawo" zgubili jedną z nowelizacji..

--
Tomek

Data: 2011-01-11 16:05:46
Autor: Piotrek
On 2011-01-11 15:19, tomek wrote:
[...]

BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa, ze nie jest prawdą jakoby "rolnik z 'kuniem' i arem ugoru" musiał raportować do KOBIZE, wygląda na to że nasi wybrańcy znowu chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

Piotrek

Data: 2011-01-11 16:30:28
Autor: tomek
On 11.01.2011 16:05, Piotrek wrote:

[...]

Wieczorem sprawdzę to dokładniej, ale ja nie widzę podstawy prawnej dla takiego ulgowego traktowania.

Za to znalazłem ciekawostkę w owych informations#:

"Biorąc to pod uwagę, Kierownictwo Ministerstwa Środowiska
zaakceptowało propozycję KOBiZE polegającą na ograniczeniu podmiotów -
w pierwszych 2 latach sprawozdawczych – raporty do Krajowej bazy będą
pochodziły tylko od prowadzących instalacje, którzy na terenie zakładu
eksploatują co najmniej jedną instalację wymagającą pozwolenia
zintegrowanego lub pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do
powietrza. Ocenia się, że takich podmiotów jest około 10-12 tysięcy
wobec około 200 tysięcy wszystkich podmiotów korzystających ze
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
środowiska oraz wnoszących opłaty."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Konfrontując to z zaniżoną liczbą 1,7mln firm (http://www.bankier.pl/wiadomosc/IBnGR-nie-wiadomo-ile-w-Polsce-jest-przedsiebiorstw-2156992.html), masz swoje ~10% tych co składają papiery do marszałków :-)

BTW, bazując na stanowczym démenti ministerstwa, ze nie jest prawdą
jakoby "rolnik z 'kuniem' i arem ugoru" musiał raportować do KOBIZE,
wygląda na to że nasi wybrańcy znowu chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

Minister nie umie chyba czytać najprostszych przepisów które sam stworzył...

--
Tomek

Data: 2011-01-18 22:24:33
Autor: tomek
On 11.01.2011 16:30, tomek wrote:
[...]

I jak - widzisz gdzieś podstawę prawną do przesyłania xls na maila?
KOBIZE informuje tylko że MinŚr się zgodził na ich sugestię, ale do tej pory naiwnie wydawało mi się że taka zgoda ma postać rozporządzenia wykonawczego :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-18 22:56:45
Autor: Piotrek
On 2011-01-18 22:24, tomek wrote:
[...]

No przecież - z tego co pamiętam - pisałeś, że stosujesz się do prawa powielaczowego obowiązującego w Twoich okolicach.

No to tu masz IMHO nową kategorię "prawa": prawo webowe, czy jak to inaczej nazwać.

Piotrek

Data: 2011-01-18 23:25:16
Autor: tomek
On 18.01.2011 22:56, Piotrek wrote:
On 2011-01-18 22:24, tomek wrote:
[...]

Ale to prawo powielaczowe ma jakieś tam luźne oparcie w przepisach.
A tutaj poszli na kompletny żywioł.

No to tu masz IMHO nową kategorię "prawa": prawo webowe, czy jak to
inaczej nazwać.

:-) Podoba mi się. W każdym razie z ciekawości wysłałem do nich zapytanie o podstawę prawną. Zobaczymy co odpowiedzą.

--
Tomek

Data: 2011-01-25 19:31:53
Autor: Piotrek
On 2011-01-18 23:25, tomek wrote:
:-) Podoba mi się. W każdym razie z ciekawości wysłałem do nich
zapytanie o podstawę prawną. Zobaczymy co odpowiedzą.

Dostałeś jakąś odpowiedź? Czy się zawiesili?

Piotrek

Data: 2011-01-25 19:57:00
Autor: tomek
On 2011-01-18 23:25, tomek wrote:
:-) Podoba mi się. W każdym razie z ciekawości wysłałem do nich
zapytanie o podstawę prawną. Zobaczymy co odpowiedzą.

Dostałeś jakąś odpowiedź? Czy się zawiesili?

Zawiesili, już nawet o tym zapomniałem. Z tym że to był email więc mogą udawać że nie dostali.
Ale wyślę też zapytanie pisemne, bo odpowiedź zapewne będzie wiekopomna i nie chcę tego przegapić :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-26 10:16:57
Autor: tomek

Chyba dostałem odpowiedź nie wiedząc o tym: https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

--
Tomek

Data: 2011-01-26 11:03:33
Autor: Piotrek
On 2011-01-26 10:16, tomek wrote:
Chyba dostałem odpowiedź nie wiedząc o tym:
https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

Piotrek

Data: 2011-01-26 13:13:47
Autor: tomek
On 2011-01-26 10:16, tomek wrote:
Chyba dostałem odpowiedź nie wiedząc o tym:
https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

Nie zrozumiałeś - ten wpis jest podstawą prawną :)
Na szczęście nie ma kar za niezłożenie, więc zastosowanie się do tego powielacza niczym nie grozi.

--
Tomek

Data: 2011-01-27 11:16:27
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-01-26, o godz. 11:03:33
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa(a):

On 2011-01-26 10:16, tomek wrote:
> Chyba dostaem odpowied nie wiedzc o tym:
> https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

Wanie dostaem odpowied.

Moje pytanie brzmiao:

==Jaka jest podstawa prawna do wypenienia uproszczonego formularza XLS
dla maych podmiotw?

Zakadam e jest to zapisane w ktrym rozporzdzeniu wykonawczym
Ministra rodowiska wydanym na podstawie
art. 7 ust. 7 Ustawy o systemie zarzdzania emisjami gazw
cieplarnianych i innych substancji, inaczej przecie nie miaoby to
adnej mocy prawnej
i wysanie takiego XLSa nie stanowioby wypenienia obowizku
sprawozdawczego z art. 7 ust. 1 ustawy. ==
Odpowied:

==<copy&paste notek z https://krajowabaza.kobize.pl/news>
Z powaaniem
==
--
tomek

Data: 2011-01-27 11:25:56
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Ah, sorry, znalazłem podstawę prawną w tym emailu:

==Jednocześnie chciałabym dodać, że te dwa lata to czas na przygotowanie
zmian prawnych, które pozwolą zintegrować system opłatowy z systemem
sprawozdawczości i określą w przepisach prawa m.in. uproszczone ścieżki
                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
przekazywania informacji od „małych” podmiotów.
==
--
Tomek

Data: 2011-02-02 00:12:04
Autor: tomek

On 2011-01-26 10:16, tomek wrote:
> Chyba dostaem odpowied nie wiedzc o tym:
> https://krajowabaza.kobize.pl/news - zobacz wpis z 21/01/2011 :-)

No ale podstawy prawnej to tam dalej nie ma.

Ju wymyliem o co chodzi. Zgodnie z art. 7 ustawy mamy obowizek
skada raport. Minister ma okreli wzr i sposb wprowadzania raportu
w rozporzdzeniu.

No i okreli:

3. 1. Raport wprowadza si do Krajowej bazy
przez stron internetow http://www.krajowabaza.
kobize.pl, za porednictwem elektronicznego konta
w Krajowej bazie, odrbnie dla kadego zakadu.
                                       ^^^^^^^

Teraz sprawd definicj zakadu w PO i wyjdzie Ci, e wg rozporzdzenia nie masz nic nigdzie wprowadza
- a art.7 ustawy dalej obowizuje.

No i kto gdzie wymyli "obejcie" wtopy legislacyjnej, czyli tego XLSa ktry opiera si bezporednio na art. 7 ustawy.

Tomek

Data: 2011-02-02 02:17:12
Autor: Piotrek
On 2011-02-02 00:12, tomek wrote:
[...]
No i kto gdzie wymyli "obejcie" wtopy legislacyjnej,
czyli tego XLSa ktry opiera si bezporednio na art. 7 ustawy.

IMHO niektrzy urzdnicy to w jakim innym matrix-sie funkcjonuj ...

Zgadzam si z Tob co do tego, e minister znikn cakiem spor grup sprawozdawcw. Ale to dalej nie wyjania podstawy prawnej na ktrej powsta ten dokument (excel).

Ale moe godzina ju nie ta, przyjrz si temu rano.

Piotrek

Data: 2011-02-02 09:52:35
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-02-02, o godz. 02:17:12

On 2011-02-02 00:12, tomek wrote:
> [...]

Zgadzam si z Tob co do tego, e minister znikn cakiem spor
grup sprawozdawcw. Ale to dalej nie wyjania podstawy prawnej na

Wg mnie to jest tak, e skoro rozporzdzenie Ci nie obowizuje, ale art. 7 ustawy tak, to musisz si "sprawozda" jako inaczej.

I ten XLS jest takim nadprogramowym produktem bez podparcia w
przepisach, ubranym w szumne sowa o uleniu maym podmiotom w celu
zamaskowania owego matrixa ktrego sami zrobili.

A w praktyce mona by to np. wysa na kartce A4 napisane wasnymi
sowami i te byoby zgodnie z przepisami. Tyle e oni maj chyba jakie
automatyczne zczytywanie danych z tych XLSw (bo trzeba w kadej z
tabel pozostawi wiersz/kolumn N :)) wic insynuj e to jedyna
poprawna metoda.

Innymi sowy - dali ciaa na prawie caej dugoci i teraz prbuj z
tego wybrn.

Tomek

Data: 2011-02-02 11:07:42
Autor: Piotrek
On 2011-02-02 09:52, tomek wrote:
[...]

Tak to wanie odbieram.

[...]
Innymi sowy - dali ciaa na prawie caej dugoci i teraz prbuj z
tego wybrn.

Ciekawe czy chocia UPO wydaj, bo inaczej to IMHO jest 100% szans, e bdzie jak u Berei ...

Piotrek

Data: 2011-02-02 11:19:26
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-02-02, o godz. 11:07:42
> [...]

> tego wybrn.

Ciekawe czy chocia UPO wydaj, bo inaczej to IMHO jest 100% szans,

A wiesz e nic nie dostaem pki co :-) Tomek

Data: 2011-02-04 12:21:20
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-02-02, o godz. 11:19:26
tomek <tomekziel@op.pl> napisa(a):

Dnia 2011-02-02, o godz. 11:07:42
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa(a):

> e bdzie jak u Berei ...
> A wiesz e nic nie dostaem pki co :-)

Wanie dostaem UPO:

Dzikujemy za przesanie raportu.
Pozdrawiam,
Administrator Krajowej Bazy   Krajowy Orodek Bilansowania i Zarzdzania Emisjami                 Instytut Ochrony rodowiska / Institute of Environmental Protection ul. Kolektorska 4 01-692 Warszawa www.kobize.pl

:-)

Tomek

Data: 2011-02-17 13:13:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Data: 2011-02-17 15:45:51
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-02-17, o godz. 13:13:20
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisa(a):

A propos:
http://olgierd.bblog.pl/wpis,zagraj;to;jeszcze;raz;na;kobize;sam,48986.html

To chyba najlepsze napitnowanie takich praktyk powielaczowych.

Tomek

Data: 2011-03-01 12:01:18
Autor: Piotrek
On 2011-02-17 15:45, tomek wrote:

To chyba najlepsze napitnowanie takich praktyk powielaczowych.

Tomek

Litoci ... Rce, nogi i inne czci ciaa opadaj ...

Odpowied z KOBiZE. Niezwykle merytoryczna i przesana rwnie profesjonalnie jak zapewne jest prowadzona caa reszta - jako zacznik wordowy do emaila ...

Piotrek

PS. Tomku, Ty to masz szczcie! Ja niestety UPO czyli podzikowa od administratora ;-) za zoony raport jak na razie nie dostaem. Raport wysany dobry tydzie temu ...

A teraz ju podstawy prawne, o ktre prosiem ...

"Witam,
Uprzejmie informuj, e rzeczywicie w chwili obecnej zosta dokonany rozdzia, przez okres najbliszych dwch lat, na prowadzcych instalacje, ktrzy na terenie zakadu eksploatuj co najmniej jedn instalacj wymagajc pozwolenia zintegrowanego lub pozwolenia na wprowadzanie gazw lub pyw do powietrza, ktrzy wprowadzaj dane do Krajowej bazy za porednictwem konta, po uzyskaniu loginu i hasa. Natomiast pozostae tzw. mae podmioty maj moliwo wypenienia tego obowizku poprzez przekazanie uproszczonego formularza, ktry jest do pobrania ze strony Krajowej bazy.
Jest to sytuacja przejciowa i przez dwa lata maj by przygotowane zmiany w przepisach, ktre pozwol na zintegrowanie systemu opatowego oraz systemu sprawozdawczoci.
Pozdrawiam
[...] (Od redakcji ;-) Z litoci wykropkowaem autora)

21_02 (pytanie_9)

Data: 2011-03-02 00:04:58
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszaka za 2 procze 2010
Dnia 2011-03-01, o godz. 12:01:18
[...]

Poczekaj poczekaj, pewnie maj oblenie a wiesz e Outlook w rkach
zosi i zbyszka nie jest zbyt efektywny przy seryjnym generowaniu UPO ;)

A teraz ju podstawy prawne, o ktre prosiem ...

(...)

No i ju, Dz.U.Express. :-)

Tomek

Data: 2011-01-12 01:16:14
Autor: tomek
Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 2010
Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet "zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy", jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

--
Tomek

Data: 2011-01-12 01:17:19
Autor: tomek
On 12.01.2011 01:16, tomek wrote:
Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet
"zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy",
jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

Chodzi oczywiście o opłaty za korzystanie ze środowiska

--
Tomek

Data: 2011-01-12 18:01:22
Autor: Piotrek
On 2011-01-12 01:16, tomek wrote:
Swoją drogą, czy składacie wszystkie wykazy z rozporządzenia, nawet
"zerowe", czy tylko zbiorczy + spaliny (albo tylko zbiorczy "zerowy",
jeśli spalin w danym półroczu nie było) ?

Tylko zbiorczy + te z których wynika, że korzystałeś ze środowiska.
Jeśli nie korzystałeś (nie mylić z opłatą poniżej kwoty progowej) to IMHO nie składasz nic.

Piotrek

Data: 2011-01-12 19:12:16
Autor: tomek
On 12.01.2011 18:01, Piotrek wrote:
On 2011-01-12 01:16, tomek wrote:
[...]

No właśnie, tutaj tylko "imho" wchodzi w grę, bo niestety przepisy są napisane na tyle niechlujnie że nie do końca wiadomo co i jak.
Jak to było - miszczowie biznesu :) ?

--
Tomek

Sprawozdanie do Marszałka za 2 półrocze 20 10