Spread w bankach, od zeszłego roku, podskoczył o 100% a nawet lepiej

Data: 2009-06-04 07:43:37
Autor: xbartx
Spread w bankach, od zeszłego roku, podskoczył o 100% a nawet lepiej

No to sobie banki odbijają i to nieźle. W DB skok x2, ale to jeszcze nic, bo w DnB Nord z 8 do 24 groszy - Ci dopiero dbają o klienta :/

http://tinyurl.com/quuh9s
http://preview.tinyurl.com/quuh9s

Data: 2009-06-04 00:51:08
Autor: BK
On Jun 4, 9:43 am, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
No to sobie banki odbijają i to nieźle. W DB skok x2, ale to jeszcze nic,
bo w DnB Nord z 8 do 24 groszy - Ci dopiero dbają o klienta :/

http://tinyurl.com/quuh9shttp://preview.tinyurl.com/quuh9s

Xenocide

Ja bym nie szala tak z jednoznacznymi ocenami.

Np. w przypadku DB chodzilo o KNF, ktory zlecil banko  stosowanie
jednej tabeli do wszystkich produktow - zdarzalo sie bowiem, ze bank
mial dwie tabele, zwykla i dla kredytow hipotecznych. Tak mial tez DB
- tylko, ze przy kredytach hipotecznych kursy byly korzystniejsze :)

Data: 2009-06-04 10:05:12
Autor: RobertS
[...]

Co to znaczy, że DB miał dwie tabele?

Cały czas tak jest:
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/kursy_walut/l2/2009/l3/6/l4/4

1. tabela dla walut obcych
2. tabela dla kr. mieszkaniowych w walutach obcych!

w tej drugiej tabeli kursy są korzystniejsze, ale to tylko pozory, gdyż bank nie dość że podwyższył spread z ok. 5,5% do 9,97% to jeszcze zdarza się, że w dniu w którym kurs jest brany do obliczenia raty kredytu w PLN (wszyscy spłacają w tym samym dniu) jest on dziwnie wyższy pomimo spadku kursu waluty na rynku

z niecierpliwością czekam na możliwość spłaty w walucie, ciekawe co KNF wymyśli od lipca i co na to powie bank; teraz teoretycznie również mógłbym spłacać w CHF (przelewy na konto), ale bank zaproponował mi podwyższenie marży o 0,3% no i 250 zł za aneks!!!

RobertS

Data: 2009-06-04 01:34:10
Autor: BK
On Jun 4, 10:05 am, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

1. tabela dla walut obcych
2. tabela dla kr. mieszkaniowych w walutach obcych!

Dalej maja fizycznie dwie tabele ale wartosci sa identyczne, co
nie? :)

[...]

Przed ujednoliceniem stawek kurs w tabeli kredytowej byl znacznie
korzystniejszy, teraz po zaleceniach KNF po prostu zaciagaja dane z
pierwszej tabeli do drugiej :) Dlatego realnie dla kredytobiorcow kurs
znacznie sie pogorszyl.

[...]

A z marza to przesada. Aneks to pikus bo sie szybko zwroci ;)

Data: 2009-06-04 12:08:57
Autor: RobertS
Spread w bankach, od zeszłego roku, p odskoczył o 100% a nawet lepiej

Dalej maja fizycznie dwie tabele ale wartosci sa identyczne, co
nie? :)

NIE - kliknij w link, ktory zapodalem wczesniej

[...]

??? skąd masz takie info? nadal są dwie tabele! kurs w tej kredytowej jest lepszy, ale spread urósł do prawie 10%!!!

RobertS

Data: 2009-06-04 03:28:16
Autor: BK
On Jun 4, 12:08 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

??? skąd masz takie info? nadal są dwie tabele! kurs w tej kredytowej
jest lepszy, ale spread urósł do prawie 10%!!!

Robert z linka ktory podales wynika, ze kurs jest jednakowy:
Waluty polskiej w stosunku do walut obcych
  2009-06-01, 09:01
Szwajcaria CHF 797 2.8096 3.0897
Dla kredytów mieszkaniowych w walutach obcych
  2009-06-01, 09:01
Szwajcaria CHF 797 2.8096 3.0897

:) :) :)

Kiedys ten dolny byl korzystniejszy :) Musisz porownac kurs dewizy z
gornej i kurs z dolnej [czyli porownac kursy rozliczen
"bezgotowkowych"].

Data: 2009-06-04 12:53:18
Autor: RobertS
[...]

ok, niech bedzie....korzystnijeszy nie oznacza, ze korzystny, spread 10% robi swoje ;-(

RobertS

Data: 2009-06-04 03:58:17
Autor: BK
On Jun 4, 12:53 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]
> "bezgotowkowych"].

ok, niech bedzie....korzystnijeszy nie oznacza, ze korzystny, spread 10%

Ja wiem, ze spread robi swoje. Kiedys byl mniejszy w tej dolnej tabeli
ale na skutek obowiazku posiadania jednego spreadu na wszystko -
podniesli spread na kredyty :)

Data: 2009-06-04 13:14:59
Autor: RobertS
[...]

Przed zmianą (np. 31.03) spread na dewizy wyniósł 6,18% a dla kredytów 6,11% (różnica symboliczna)....skoro DB chciał wyrównać ww. to dlaczego nie do np. 6,2% tylko od razu 9,97%???

RobertS

Data: 2009-06-04 04:22:01
Autor: BK
On Jun 4, 1:14 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

Przed zmianą (np. 31.03) spread na dewizy wyniósł 6,18% a dla kredytów
6,11% (różnica symboliczna)....skoro DB chciał wyrównać ww. to dlaczego

Okazja byla do zmiany to zmienili :P Wiesz jak mieli wpisane gdzies
[bo wiekszosc bankow ma to jednak gdzies wpisane np. w uchwale
zarzadu] to nie ruszali, a jak juz musieli to... :>

Data: 2009-06-04 13:51:23
Autor: RobertS
[...]

Ciekawy jestem co bedzie od 1 lipca...czy DB bedzie musialo przyjmowac przelewy w walucie bez zmiany warunkow umowy?

Niestety, ale CHF w gotowce nie przyjmuja...
RobertS

Data: 2009-06-04 10:57:48
Autor: Maverick
RobertS wrote:

z niecierpliwością czekam na możliwość spłaty w walucie, ciekawe co KNF wymyśli od lipca i co na to powie bank;

brak obslugi kasowej dla walut (KNF tego nie narzuca) - i fajny spread dla przelewow przychodzacych w CHF :D - wtedy albo przelew w walucie (platny oczywiscie, i ceny przelewow CHF pojda w gore znacznie), albo w PLN i lapiemy ich na spreadzie

  poza tym to tylko rekomendacja...

teraz teoretycznie również mógłbym spłacać w CHF (przelewy na konto), ale bank zaproponował mi podwyższenie marży o 0,3% no i 250 zł za aneks!!!

;)  żartownisie...

Spread w bankach, od zeszłego roku, podskoczył o 100% a nawet lepiej