Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej

Data: 2010-11-09 17:25:39
Autor: Zbynek Ltd.
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Witam

Jest sobie firma o nazwie
"Firma Handlowa TM Jan Iksiński"
z jakimś adresem.
Przeciw firmie o takiej nazwie został napisany pozew cywilny (sprawa
konsumencka). Sąd teraz domaga się uzupełnienia pozwu przez:
"sprecyzowanie oznaczenia strony pozwanej przez wskazanie jako
pozwanego Jana Iksińskiego z podaniem jego adresu zamieszkania
(jeśli jest inny niż adres działalności gospodarczej), bądź
wskazanie formy organizacyjnej strony pozwanej jeśli jest nią osoba
prawna lub inna jednostka organizacyjna mająca zdolność prawną"

Firma ta jest zarejestrowana i ma siedzibę w innym mieście niż
sklep, w którym kupiłem towar (jako konsument).

Pan Iksiński jest prezesem zarządu i reprezentuje firmę, jak
twierdzi KRS. Firma jest tam zarejestrowana pod nazwą, jak podałem
na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.

Czy muszę szukać adresu prywatnego tego pana, czy wystarczy tylko
wskazać siedzibę firmy?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-11-09 17:22:55
Autor: 666
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Jeśli masz takie pismo z sądu to możesz załączając je (to ważne, bo stanowi tzw. podstawę prawną) ustalić adres pozwanego poprzez specjalne biuro w MSWiA (druk wniosku do pobrania na stronie).
Wiąże się to z umiarkowaną opłatą (18 zł) i niestety trwa minimum miesiąc lub dłużej).

-- -- -

Data: 2010-11-09 20:22:55
Autor: Zbynek Ltd.
  666 napisał(a) :
[...]

Taaaa... 14 dni mam na złożenie uzupełnienia.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2010-11-10 00:43:08
Autor: ąćęłńóśźż
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Idź ze wszystkimi danymi, które masz do wydziału ewidencji gospodarczej (dzielnica, gmina).
Informacja pisemna płatna (18 zł??), ale wgląd "okiem" bezpłatny.

A najpierw:
stat.gov.pl/regon/
Na 99,9% znasz regon lub nip kontrahenta.

-- -- -

Data: 2010-11-09 17:41:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-09 17:25, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

   Firma Handlowa TM Jan Iksiński nie podlega wpisie do KRS. Musisz pozywać pana Iksińskiego pod jego adresem zamieszkania.

na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.

Czy muszę szukać adresu prywatnego tego pana, czy wystarczy tylko
wskazać siedzibę firmy?

   Pozew może być doręczony również do miejsca pracy pozwanego.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-09 20:02:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, Liwiusz wrote:

 Firma Handlowa TM Jan Iksiński nie podlega wpisie do KRS.

  Ale *może* tam być wpisana, o ile nie jest wpisana do EDG...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 17:43:24
Autor: Krzysztof Jodłowski

Sam napisałeś, że jest KRS, więc osoba prawna:
Pan Iksiński jest prezesem zarządu i reprezentuje firmę, jak
twierdzi KRS. Firma jest tam zarejestrowana pod nazwą, jak podałem
na początku. Także posługuje się w Internecie tą samą nazwą.

Nie napisałeś w pozwie czy pozywasz faceta czy firmę i sąd tego nie wiedział (albo napisałeś niejasno). Stąd pytanie.

--
Krzysztof

Data: 2010-11-09 20:01:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

Sam napisałeś, że jest KRS, więc osoba prawna:

  Stanowczo protestuję jakoby.
  A ściślej: przeciw takiemu wnioskowi z *takiego* założenia!
  Fakt powołania się na "prezesa" to co innego (rzeczywiście
wskazuje, że chodzi o spółkę handlową), ale w KRS *mogą*
być rejestrowane osoby fizyczne!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 20:45:17
Autor: Liwiusz
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej

wskazuje, że chodzi o spółkę handlową), ale w KRS *mogą*
być rejestrowane osoby fizyczne!

   Znasz takowego co się w KRS wpisał? Jak tak, to podaj numer, wydrukuję i powieszę nad łóżkiem :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-10 00:46:47
Autor: ąćęłńóśźż
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Strzelam:
Biuro Handlowe A.Gawronik ???
;-)

-- -- -

Data: 2010-11-10 19:37:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
On Tue, 9 Nov 2010, Liwiusz wrote:

wskazuje, że chodzi o spółkę handlową), ale w KRS *mogą*
być rejestrowane osoby fizyczne!

 Znasz takowego co się w KRS wpisał?

  Nie.
  Ale nie znam wielu ludzi, więc w tym zakresie nie pomogę :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 18:11:41
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibbslv$28o$1news.onet.pl...
[...]

W KRS rejestrowane są takie podmioty, które mają własną osobowość prawną. Wóczas nei pozywasz Iksińskiego, tylko firmę. Nazwa Firma Handlowej TM Jan Iksiński sugeruje, że jest to indywidualnie prowadzona działaność gospodarcza. Wówczas faktycznie sensowne jest pozywanie przedsiębiorcy. Jego adres znajdziesz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych, a nie w KRS. Jesli Twoją firmę widać w KRS, to raczej będziesz pozywał firmę, a nie osobę. Podaj nr REGON tej firmy, to ktoś z nas sprawdzi i Ci odpisze, co to za firma.

Data: 2010-11-09 19:38:00
Autor: tomek
On 09.11.2010 18:11, Robert Tomasik wrote:
będziesz pozywał firmę, a nie osobę. Podaj nr REGON tej firmy, to ktoś z
nas sprawdzi i Ci odpisze, co to za firma.

Sam też może to zrobić:

http://www.stat.gov.pl/regon

--
Tomek

Data: 2010-11-09 19:56:33
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomości news:ibc4e8$t7p$1news.onet.pl...
[...]

Pewnie i nikt z nas w innym miejscu by tego nie robił, ale jak pytający nie potrafił dotąd odróżnić osoby prawnej od fizycznej, to Twój link tego nie zmieni.

Data: 2010-11-09 20:27:52
Autor: Zbynek Ltd.

Robert Tomasik napisał(a) :

http://www.stat.gov.pl/regon

Pewnie i nikt z nas w innym miejscu by tego nie robił, ale jak pytający nie potrafił dotąd odróżnić osoby prawnej od fizycznej, to Twój link tego nie zmieni.

I nie zmienił. Byłem tam już. W tej chwili nie podam regonu i NIPu. Nie mam przy sobie. Zresztą KRS nie zwracał żadnych danych po ich wpisaniu. Dopiero szukając po numerze KRS dało się znaleźć. Wszelkie numery dopiero rano mogę podać.

To spora firma. Prezes nie prowadzi raczej jednoosobowej działalności. Ma kilka sklepów i zatrudnia ponad 100 osób, jak znalazłem w jakimś informatorze gospodarczym.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2010-11-09 20:42:52
Autor: Robert Tomasik
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibc77r$86r$1news.onet.pl...
Witam

Robert Tomasik napisał(a) :

[...]

Podaj REGON, jak będziesz miał. I zauważ, że czasem z różnych powodów ta sama osoba pod podobnymi nazwami prowadzi osobistą działaność gospodarczą i jakąś tam spółkę, a czasem spółkę z oo i akcyjną.

Data: 2010-11-10 08:25:46
Autor: Zbynek Ltd.

Robert Tomasik napisał(a) :

[...]

Ups...
wyszukało. REGON 931869378
Nic nie znalazło szukając przez http://krs.ms.gov.pl/

[...]

Wg pierwszego linku nie ma żadnych dopisków o rodzaju spółki. Jest
za to:
"OSOBA FIZYCZNA PROWADZĄCA DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ"

To co prędzej pisałem o sp. komandytowej, to okazuje się jednym z
wcieleń firmy, pod identycznym adresem siedziby firmy. Skomplikowane
to trochę. Firma Handlowa jest właścicielem sklepu internetowego,
który to sklep ma własny NIP, REGON. Kupowałem jednakże w sklepie
fizycznym w innym mieście.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-11-10 20:30:14
Autor: Robert Tomasik
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibdhdm$jqm$1news.onet.pl...
Witam

Robert Tomasik napisał(a) :

[...]

Nie miało prawa w KRS znaleźć: Pozwanym jest Tomasz FILIPIAK prowadzący działaność gospodarczą jako TOMASZ FILIPIAK FIRMA HANDLOWA TM z/s Wrocław ul. Św. Mikołaja 7. Firma militaria.pl .

Ale ciekawostka :-) Pod adresem http://www.echon.pl/polityka-prywatnosci.html znajduje się strona firmy o tym samym numerze NIP, ale innym REGON! Wysłałem Militaria.pl ostrzeżenie o tym.

Data: 2010-11-11 00:27:46
Autor: Zbynek Ltd.
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

Wielkie dzięki.

Ale ciekawostka :-) Pod adresem http://www.echon.pl/polityka-prywatnosci.html znajduje się strona firmy o tym samym numerze NIP, ale innym REGON! Wysłałem Militaria.pl ostrzeżenie o tym.

Trudno pomylić numer, który ma sumę kontrolną. Czyżby sobie
wygenerowali? :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-11-11 14:12:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ibf9pf$dgm$1news.onet.pl...
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

Nie wiem. Wysłąłem wiadomość do Tomasza FILIPIAKA i niech sobie sam to rozwikła.

Data: 2010-11-09 20:47:44
Autor: Liwiusz
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
W dniu 2010-11-09 20:27, Zbynek Ltd. pisze:
Witam

Robert Tomasik napisał(a) :

[...]

   Zatem z pewnością firma nie nazywa się Firma Handlowa TM Jan Iksiński, tylko co najwyżej

Firma Handlowa TM Jan Iksiński sp. z o.o.
Firma Handlowa TM Jan Iksiński S.A.
Firma Handlowa TM Jan Iksiński s.j.
lub jeszcze inaczej.

Pewnie tego dodatku brakuje sądowi.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-09 21:14:27
Autor: Zbynek Ltd.

Robert Tomasik napisał(a) :

[...]

Aha, to zdaje się jest spółka komandytowa. Lub była. Znalazłem 3 różne adresy, z tego najnowszy, ze strony www firmy nie wspominał nic o dopisku rodzaju spółki. Zresztą nieścisłości u nich nie dziwią mnie już, skoro 2 lata temu prezes UOKiK stwierdził, że w spółce wielokrotnie stosowano praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, m.in. brak informacji o firmie na jej stronie.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2010-11-10 00:44:56
Autor: ąćęłńóśźż
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
Niech zgadnę:
PayU Grupa Allegro ???
;-))

-- -- -

Data: 2010-11-09 19:59:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

W KRS rejestrowane są takie podmioty, które mają własną osobowość prawną.

  Niby napisałeś prawdę, ale całkiem tak... po adwokacku ;)
  W KRS są *również* rejstrowane osoby fizyczne prowadzące DG, tyle
że *dobrowolnie* (mogą, ale nie muszą - mogą w EDG).
  Z faktu rejestracji w KRS nie wynika więc NIC (poza tezą, że nie
chodzi o przedsiębiorcę którego nie stać na własny ZUS).

[...]

  Kiedy w tym stwierdzeniu jest błąd.
  FH TM Jan Iksiński jak najbardziej ma prawo być wpisany do KRS,
wtedy *nie* jest wpisany do EDG!

nr REGON tej firmy, to ktoś z nas sprawdzi i Ci odpisze, co to za firma.

  Daj mu wędkę ;)
http://www.stat.gov.pl/regon/

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-09 11:16:56
Autor: goldi
On 9 Lis, 19:59, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 9 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:
> W KRS rejestrowane s takie podmioty, kt re maj w asn osobowo prawn .

  Niby napisa e prawd , ale ca kiem tak... po adwokacku ;)
  W KRS s *r wnie * rejstrowane osoby fizyczne prowadz ce DG, tyle
e *dobrowolnie* (mog , ale nie musz - mog w EDG).

Do KRS można wpisywać osoby fizyczne, ale do rejestru dłużników
niewypłacalnych. I raczej nie jest to wpis dobrowolny ;)

MG

Data: 2010-11-10 19:35:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 9 Nov 2010, goldi wrote:

Do KRS można wpisywać osoby fizyczne, ale do rejestru dłużników
niewypłacalnych. I raczej nie jest to wpis dobrowolny ;)

  Nie pisz głupot - jak najbardziej można mieć "normalny" wpis w KRS.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-13 00:01:23
Autor: goldi
On 10 Lis, 19:35, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Tue, 9 Nov 2010, goldi wrote:
> Do KRS mo na wpisywa osoby fizyczne, ale do rejestru d u nik w
> niewyp acalnych. I raczej nie jest to wpis dobrowolny ;)

  Nie pisz g upot - jak najbardziej mo na mie "normalny" wpis w KRS.

pzdr, Gotfryd

Podstawa prawna ?

Data: 2010-11-13 09:54:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
On Sat, 13 Nov 2010, goldi wrote:

Podstawa prawna ?

  O żesz ty... wprowadzili CEIDG i wykasowali wszystkie pozycje w KRS
dotyczące osób fizycznych.
  Mea culpa, włażę pod stół i odszczekuję!
  Thx. za upór w naprowadzaniu ;) (a już zabrałem się za cytowanie
nieaktualnych przepisów z abc.com.pl :>)

pzdr, Gotfryd

Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej