Sprężarka 24 l do kół i przedmuchiwania

Data: 2012-10-15 14:31:21
Autor: TM
Sprężarka 24 l do kół i przedmuchiwania
Witam.

Chcę kupić w miarę tanią (400-500 zł) sprężarkę ze zbiornikiem 24 l. (mały garaż) i o mocy do 1800 W (zabezpieczenie licznika 10A) do  pompowania kół i przedmuchiwania. Jakoś nie wierzę w te patenty na 12 V, a wiek nie ten, aby pompować nożną. Wyszukałem Bass i Powermat, ale mają straszne opinie :-). Co polecacie z własnego doświadczenia, byle nie z agregatów lodówkowych.

Pozdrawiam

Data: 2012-10-15 06:41:42
Autor: Adam Adamaszek
W dniu poniedziałek, 15 października 2012 14:31:31 UTC+2 użytkownik TM napisał:

polecacie z własnego doświadczenia, byle nie z agregatów lodówkowych.

Jak najtańszą, byleby olejową (są droższe, za to znacznie trwalsze). pozdr
AA

Data: 2012-10-15 16:08:08
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Adam Adamaszek" <cabecao1@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d7b6482-3325-48b2-91b5-0a8cc990eb52googlegroups.com...
Jak najtańszą, byleby olejową (są droższe, za to znacznie trwalsze).

Po dotarciu wymienić w niej olej na jakiś dobry syntetyk, będzie trwalsza. W serwisie do przedmuchiwania elektroniki mam jakieś 1-tłkowe zintegrowane z silnikiem "coś" zwane Pansam? i chodzi już z 4-5? lat.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-10-15 16:55:39
Autor: dato
W dniu 2012-10-15 16:08, Ukaniu pisze:

[...]

ja mam stanley bezolejowe 6 litrowe do przedmuchiwania elektroniki, sporadycznie koła też napompuje :)
http://allegro.pl/stanley-kompresor-bezolejowy-sprezarka-6l-8bar-fv-i2684084818.html

Data: 2012-10-15 17:14:53
Autor: sklep
W dniu 15.10.2012 14:31, TM pisze:
[...]

jakąkolwiek olejową. ja kupiłem jakieś 5, może więcej lat temu. obiecywałem sobie że wymienię olej, że spuszczę wodę ze zbiornika... nic nie robię. raz spuściłem wodę, bo malowałem.
Sprzęt działa w serwisie rowerów, "nabija" się 3-10 razy dziennie.

ToMasz

Data: 2012-10-15 17:36:16
Autor: PB
Mon, 15 Oct 2012 14:31:21 +0200, na pl.misc.samochody, TM napisał(a):

[...]

Z agregatu od lodówki możesz sobie zrobić sam. Będzie bezszelestna.
Mam taką z butlą 5l do aerografu. Spokojnie ładuję 7 atm do zbiornika,
a jak się uprę to i 10 wcisnę. Koszty - jakieś 200 zł na zawory i
manometry, oraz osuszacz. Pozostaje zdobyć zbiornik i sprężarkę. No i
ile radości z samodzielnego wykonania.

Piotr Biegała          Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

Data: 2012-10-15 23:18:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
TM wrote:
[...]

www.endurorider.pl/2012/08/kompresor-scheppach-hc-50/

24l to jest bardzo mało powietrza więc jeżeli masz miejsce na samo urządzenie to IMO lepiej wziąć 50l.

kml

Data: 2012-10-16 18:24:25
Autor: Marek Dyjor
TM wrote:
[...]

masz warsztat czy takei cudo potrzebujesz aby raz do roku dopompować oponę ;-)

Data: 2012-10-16 10:06:22
Autor: kogutek44
W dniu wtorek, 16 października 2012 18:24:25 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
TM wrote:

> Witam.

> Chc� kupi� w miar� tani� (400-500 z�) spr�ark� ze zbiornikiem 24 l.

> (ma�y gara�) i o mocy do 1800 W (zabezpieczenie licznika 10A) do > pompowania k� i przedmuchiwania. Jako� nie wierz� w te patenty na 12

> V, a wiek nie ten, aby pompowa� no�n�. Wyszuka�em Bass i Powermat,

> ale maj� straszne opinie :-). Co polecacie z w�asnego do�wiadczenia,

> byle nie z agregat�w lod�wkowych.

masz warsztat czy takei cudo potrzebujesz aby raz do roku dopompowaďż˝ oponďż˝ ;-)

To nie tak. Jak ktoś nie ma sprężarki to sobie koła pojedzie dopompować na stację. Ale jak bystrzak sobie kupi sprężarkę to znajdzie dla sprężonego powietrza sporo zastosowań. Chociażby takie. Wziąłem butle 5 litrów od butanu. Przy zaworze pokombinowałem. Podłączyłem wężyk z końcówką do pompowania i manometrem. Taką typową ze sklepu. Nabijam butlę ze sprężarki i tym dopompowuję koła. O wiele wygodniej niż walczyć z kilkoma czy kilkunastoma metrami przewodu. Zamek mam zrobiony z małego siłownika. Zawór jest kontaktronem uruchamiany. Przy kluczach mam magnes. Bardzo to wygodne. Jak ktoś ma bramę do garażu to może sobie założyć siłowniki pneumatyczne i zrobić otwieranie. Siłownik pneumatyczny tańszy od elektrycznego i ma tą zaletę że jest przy takim zastosowaniu niezniszczalny.

Data: 2012-10-17 06:14:27
Autor: Marek Dyjor
Dyjor napisał:
TM wrote:

Witam.

Chc� kupi� w miar� tani� (400-500 z�) spr�ark� ze
zbiornikiem 24 l.

(ma�y gara�) i o mocy do 1800 W (zabezpieczenie licznika 10A) do

pompowania kďż˝ i przedmuchiwania. Jakoďż˝ nie wierzďż˝ w te
[...]

;-)

[...]

tja...

Data: 2012-10-16 20:19:07
Autor: Jacek
W dniu 2012-10-15 14:31, TM pisze:
Witam.

Chcę kupić w miarę tanią (400-500 zł)
Ja bym radził odpuścić sobie. Do przedmuchiwania kup tzw. "sprężone powietrze" w sprayu a co do pompowania opon, to ile razy w roku to robisz, żeby warto było kupować kolejny chiński klamot do garażu?
Jacek
PS
Mam sprężarką typu zrób to sam na bazie sprężarki z ruskiego Ziła z baniakiem 50 l. Nie pamiętam kiedy mi się chciało rozwijac wąż i kabel
żeby coś napompować. Na jedną oponę, czy rower wystarczy pompka nożna i jest szybciej.

Data: 2012-10-17 06:15:39
Autor: Marek Dyjor
Jacek wrote:
[...]

trzeba zrozumieć ze są ludzie którzy lubią mieć piękne kompletnie im nie potrzebne gadżety, a jak już je kupią to muszą jakoś uzasadnić ich posiadanie.

Data: 2012-10-17 10:11:51
Autor: TM
Sprężarka 24 l do kół i przedmuchiwania

trzeba zrozumieć ze są ludzie którzy lubią mieć piękne kompletnie im nie potrzebne gadżety, a jak już je kupią to muszą jakoś uzasadnić ich posiadanie.

Masz  dar przekonywania :-). Pomęczę się nożną, tak, dla dobrego samopoczucia :-), a do przedmuchiwania rzeczywiście można kupić sprężone powietrze. Pozdrawiam.
EOT

Data: 2012-10-17 12:05:45
Autor: Marek Dyjor
TM wrote:
[...]

w sumie to jak masz jakiegoś szrota to kup sobie pompkę samochodową, a jak masz solidny samochód to kup butelkę środka do szybkich reperacji i dobicia ciśnienia.

Data: 2012-10-17 13:26:26
Autor: Jacek
Spr��arka 24 l do k�� i przedm uchiwania
W dniu 2012-10-17 12:05, Marek Dyjor pisze:

w sumie to jak masz jakiegoś szrota to kup sobie pompkę samochodową, a
jak masz solidny samochód to kup butelkę środka do szybkich reperacji i
dobicia ciśnienia.
Ja mam od lat polską pompkę nożną "Start". Można ją teraz kupić w granicach 50 zł. Jest solidna, ma wiarygodny manometr, szybko pompuje. Do zaworu dają 2-3 końcówki. Ostatnio syn kupił rower kolarkę i tam trzeba nabić 8 at. Pompka daje radę, tylko manometr jest do 7, a ja sam jestem trochę za lekki - he, he 100 kg, bo muszę dynamicznie działać, bo samym ciężarem nabijam do 6.
Sprężone powietrze w sprayu 20 zł i można nabrać do pokoju wydmuchać śmieci z klawiatury bez noszenia jej do garażu.
Jacek

Sprężarka 24 l do kół i przedmuchiwania