Sprezone powietrze

Data: 2016-07-12 16:01:23
Autor: atm
Sprezone powietrze
Mozecie polecic sprezone powietrze o BARDZO MOCNYM dmuchnieciu?
Jakis czas temu kupilem na Allegro:
http://allegro.pl/green-blue-gb400-sprezone-powietrze-400ml-atomizer-i5893099051.html#thumb/3
Zakup okazal sie totalnym niewypalem: przez chwile dmucha jako tako pozniej zas strumien slabnie. Moim punktem odniesienia jest pojemnik, ktory kiedys otrzymalem, hajmerykanski, ktory "glowe urywa":
https://www.chemtronics.com/p-844-ultrajet-70.aspx
Niestety niedostepny w Polsce.

Data: 2016-07-12 18:34:39
Autor: tintin
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-12 o 16:01, atm pisze:
[...]

za 4 supermocne opakowania sprężonego kupisz mini kompresor 8bar stanleya który urywa łopatki wiatraków w porównaniu z takim pojemnikowym

Data: 2016-07-12 22:15:45
Autor: atm
Sprezone powietrze

za 4 supermocne opakowania sprężonego kupisz mini kompresor 8bar
stanleya który urywa łopatki wiatraków w porównaniu z takim pojemnikowym

Dzieki za sugestie, jest to opcja choc droga i troche na zasadzie "armaty na muche"; zbyt rzadko korzystam ze sprazonego powietrza, zeby wchodzic w kompresor za 300zl.
Mozesz polecic spray z dobrze sprezonym powietrzem?

Data: 2016-07-12 23:18:55
Autor: Adam
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-12 o 22:15, atm pisze:

[...]

W miarę przyzwoicie trzyma ciśnienie Tracer Air Duster, KTM 16508, EAN 5907512829783

Jest jeszcze propan do zapalniczek - ale trzeba bardzo uważać, aby nie zrobić rzeczywistej armaty ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-12 23:46:08
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Sprezone powietrze
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 12 Jul 2016 22:15:45 +0200  doszła do mnie wiadomość
<57855000$0$12550$65785112@news.neostrada.pl>  od atm <_@vp.pl>  :

[...]

Poszukaj w sieci, większość tego "powietrza" to sprężone, bardzo
łatwopalne lub trujące gazy.
Ostatnio był jakiś wybuch przy czyszczeniu komputera(zdemolowało
facetowi mieszkanie).
http://nowaalchemia.blogspot.com/2016/03/wybuch-powietrza.html
Chyba lepiej mieć kompresor lub dmuchający odkurzacz.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-07-13 01:50:32
Autor: Tomasz Wójtowicz
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-12 o 23:46, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Ta zaraz trujące. W pojemniku jest BUTAN i żaden producent się z tym nie kryje. Jak ktoś jest tak głupi, że robi coś z butanem przy ogniu to jego problem.

Data: 2016-07-13 02:45:01
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Sprezone powietrze
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jul 2016 01:50:32 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nm3vol$4u5$1@node2.news.atman.pl>  od Tomasz Wójtowicz <spam@spam.spam.spam.com>  :

Ta zaraz trujące. W pojemniku jest BUTAN i żaden producent się z tym nie kryje. Jak ktoś jest tak głupi, że robi coś z butanem przy ogniu to jego problem.

Podawałem link do bloga Kuby Groma, on opisał kilka rodzajów tego
"powietrza", jest tam i trujące.
Producenci nazywając to "powietrzem" wprowadzają ludzi w błąd, bo
"powietrze" to atmosfera ziemska, a ta nie jest palna.

Data: 2016-07-14 17:42:10
Autor: ąćęłńóśźż
Sprezone powietrze
Można kupić sprężony dwutlenek wegla (np. do celów akwarystycznych: nawożenie roślin CO2).

Data: 2016-07-14 22:27:13
Autor: Adam
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-14 o 17:42,  ąćęłńóśźż pisze:
Można kupić sprężony dwutlenek wegla (np. do celów akwarystycznych: nawożenie roślin CO2).

Albo mała gaśnica śniegowa, którą za paręnaście zł można powtórnie nabić.

Albo iść na całość: typowa butla spawalnicza CO2.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-15 07:15:13
Autor: m4rkiz
Sprezone powietrze
On 2016-07-14 22:27, Adam wrote:
Albo mała gaśnica śniegowa, którą za paręnaście zł można powtórnie nabić.

Albo iść na całość: typowa butla spawalnicza CO2.

i to jest najlepsza opcja - jezeli ktos ma troche miejsca i moze wylozyc te 100-120 zlotych kaucji na butle

trzeba tylko brac z mozliwie dluga legalizacja

jedyny minus to kiepska mobilnosc - reduktora nie ma sensu
zakladac a cala butla kiepsko sie manewruje ;)

przy kilku komputerach na miesiac taka butla starcza na lata

Data: 2016-07-13 06:22:04
Autor: sczygiel
Sprezone powietrze
W dniu wtorek, 12 lipca 2016 16:01:42 UTC+2 użytkownik atm napisał:
[...]

Kup kompresor.
W tych puszkach jest pi*oko 30-50% butanu/propanu który w tej puszce jest ciekły.
Jak fukasz dłużej to całość sie studzi i fuka słabo.
A po pewnym czasie fuka ale krótko i nie powietrzem a tymże właśnie butanem.

Kup kompresor albo szukaj puszek z powietrzem które nie zawierają gazów "pędnych".

Data: 2016-07-13 22:09:24
Autor: atm
Sprezone powietrze

Kup kompresor albo szukaj puszek z powietrzem które nie zawierają gazów "pędnych".

Czy poza poleconym wczesniej Stanleyem znajdzie sie tanszy bezobslugowy model?

Data: 2016-07-14 03:17:30
Autor: sczygiel
Sprezone powietrze
W dniu środa, 13 lipca 2016 22:09:42 UTC+2 użytkownik atm napisał:

> Kup kompresor albo szukaj puszek z powietrzem które nie zawierają gazów "pędnych".

Czy poza poleconym wczesniej Stanleyem znajdzie sie tanszy bezobslugowy model?

Nie widzę w wątku linka do tego stanleya o którym piszesz.

poniżej 200pln nie kupisz nic sensownego. No, może jakąś używkę.
Za 200-300pln można kupić jakies 24litrowe.
Dla Twoich zastosowań prawie każdy z tych małych będzie ok.
Ważne aby osiągały te 6-8 atmosfer.
Jesli założymy że puszka sprężonego powietrza to 8-30pln to kompresor za 300-500pln zwroci ci sie po 10-60 puszek.

Musisz sobie oszacować jak to u Ciebie wygląda i zdecydować.

Data: 2016-07-14 12:24:22
Autor: atm
Sprezone powietrze
On 14.07.2016 12:17, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Mialem na mysli ten model:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=Stanley+kompresor+bezolejowy+6L+STN039+8bar+1.5km&bmatch=base-relevance-uni-1-5-0613
Do uzytku raz na 3-5 miesiecy to wciaz dla mnie armata na komara.

Spojrzalem tez na wyzej sugerowanego Tracera...nie mialem go w reku ale ta budowa dyszy nie sugeruje zbyt dobrego dmuchniecia:
https://ssl.leclerc.com.pl/ssl/p.php?id=59770

Tak naprawde sprawe rozwiazalaby solidna puszka z powietrzem tego pokroju:
https://www.chemtronics.com/p-844-ultrajet-70.aspx

Data: 2016-07-14 08:45:47
Autor: sczygiel
Sprezone powietrze
W dniu czwartek, 14 lipca 2016 12:24:42 UTC+2 użytkownik atm napisał:

> [...]

https://ssl.leclerc.com.pl/ssl/p.php?id=59770

Tak naprawde sprawe rozwiazalaby solidna puszka z powietrzem tego pokroju:

Ten stanley bylby ok.
Nieduzy, nie za drogi.

Jak juz pisalem, policz sobie czy lepiej kupowac jakies puszki czy kompresor.
Inicjalnie odnioslem wrazenie ze duzo dmuchasz wiec kompresor mialby sens.
jesli potrzebujesz go raz na miesiąc to nie kupuj. Kup puszki jakie bądź i fukaj nimi.

Kup sobe od razu 3-4 sztuki, jak dmuchasz duzo to jak jedna sie ochłodzi i przestanie dmuchac to skorzystasz z drugiej.

Data: 2016-07-14 12:36:45
Autor: Tomasz Wójtowicz
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-14 o 12:24, atm pisze:

Tak naprawde sprawe rozwiazalaby solidna puszka z powietrzem tego pokroju:
https://www.chemtronics.com/p-844-ultrajet-70.aspx

.... która zawiera R-134a, a nie powietrze :D

Data: 2016-07-14 12:38:03
Autor: atm
Sprezone powietrze
On 14.07.2016 12:36, Tomasz Wójtowicz wrote:
[...]

ok, solidna puszka dobrze sprezonego "powietrza" ;)

Data: 2016-07-14 12:57:15
Autor: atm
Sprezone powietrze
Data: 2016-07-14 13:50:56
Autor: Adam
Sprezone powietrze
W dniu 2016-07-14 o 12:57, atm pisze:
Jak oceniacie tego typu urzadzenia (pomijajac zasilanie w przypadku tego
pierwszego):
https://www.mall.pl/kompresory/blackdecker-kompresor-asi200?gclid=CMfb34vl8s0CFQ2QaQodGooD7A

http://allegro.pl/mini-kompresor-12v-230v-lampa-5-led-sprezarka-120w-i5349002615.html

Oba to bardziej "zabawki" do doraźnego napompowania koła, i to w małym aucie. W drugim przypadku podają 10Atm - śmiem twierdzić, że osiągnie może połowę tego. Wystarczy zatkać końcówkę palcem i czekać.

Ale problem 1 - wydajność 30 litrów na minutę.
Problem 2 - brak zbiornika.

Czyli do kompletu bierzesz koło od malucha, pompujesz je przez 5 minut i masz dmuchania na 20 sekund ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-07-15 11:47:13
Autor: BQB
Sprezone powietrze
[...]

Do przedmuchania bankomatów podczas konserwacji bardzo często serwisanci używają dmuchawy makita do liści, czasem wspomagając się pędzelkiem.

Sprezone powietrze